julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?
Jag har en 3 -årig pojke och jag vet inte vad jag ska köpa till honom som julklapp.
Vad leker era 3-4 åringar med?
Vad ska ni köpa?
Vore kul att få lite tips...
Jag har en 3 -årig pojke och jag vet inte vad jag ska köpa till honom som julklapp.
Vad leker era 3-4 åringar med?
Vad ska ni köpa?
Vore kul att få lite tips...
Sonen har både lekdator o kassaapparat sen tidigare o de är båda roliga leksaker som används varje vecka. Datorn är lite för svår än då det är många bokstavsspel. Då är bokstavsspel på iphone/ipad mer pedagogiska o lätta än på lekdatorn. :)
Med kassaapparaten leker vi köpa/sälja o det är jättekul.
Jag tänker köpa en kulbana, dvs där man bygger torn med rännor mellan, i vilken man låter en kula rulla. Älskade dessa själv som barn minns jag. Sen en ny dvd-spelare till bilen då den förra pajat (köp en med fjärrkontroll som ni kan styra från framsätet).
Pussel o typ memoryspel är roliga nuförtiden med. Och allt vad heter bilar. Finns en lättstyrd radiobil i form av Rory racerbil som jag kan rekommendera. Den klarar tom en 2,5 åring av att styra. Tålig o bra lättstyrd fjärrkontroll/ratt.
Pussel är också ett tips, kolla bara hur svåra han klarar, för jag tycker inte att åldern på förpackningarna stämmer, min 3,5åring lägger 150bitar helt själv och på dem står det 7 år....
Det finns många olika set nu med gubbar och hus, vi har tex köpt smurfhus och små smurfar men det finns även massa andra teman på det. Vår killer gillar att man leker med figurer som tex åker till ikea och handlar osv. Vi köpte också plastmuffins med lite tillbehör så man kunde leka att man bakar muffinsen själv. I julklapp blir det lego. Tror dock att de blir glada för allt möjligt, huvudsaken är att det blir inslaget. Vi köpte en bamsetidning och slog in, han blev lika glad för den som för det andra. :)
min tre åriga son älskar att spela på playstation 2, mest lego star wars och lego batman. Han är jätte förtjust i sitt nintendo ds där han spelar lego starwars och super mario. Han gillar också Lego, star wars....
Han gillar att rita, klippa, tejpa. Han har en egen laptop (vanlig dator) som han gillar att spela på.
Till julklapp har vi köpt. Tecknad starwars film, brädspel, påslakan (star wars), kikare, starwars kläder, nintendo ds lego batman, lego, star wars svärd. Ja, vi har nog ett tema här hemma. Star wars är en stor favorit. Playmobil, fungerar också, mest riddare, polis odyl.
En lekjälm till dagis, kläder och nån rejälare leksak som inte är införskaffad än dock..... Dockvagn eventuellt. Eller ett kök. Eller ett sånt garage från typ Fisher price. Får se vad det blir när vi är på toys r us. Sonen ska iaf få ett städkit och en kassaapparat. Han e besatt av våra vuxenstädprylar
Ett Xbox 360 med kinect (blir ju som familjens), lite duplo, kläder, en sångpåse, pyssellåda. Hon fyller år en vecka innan och då får hon bokstavspussel och badkritor
Syrrans son är 3 år och han har önskat sig Kråkeböcker (den varianten som är för äldre barn) och Lotto så det ska han få. De vill inte ha så mycket leksaker till han för han har så mycket redan.