• mamman64

julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?

Jag har en 3 -årig pojke och jag vet inte vad jag ska köpa till honom som julklapp.
    Vad leker era 3-4 åringar med?
    Vad ska ni köpa?

Vore kul att få lite tips...

• Svar på tråden julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?
  • mamman64

matte71 skrev 2011-12-10 19:19:11 följande:
    En julklapp som uppskattats av alla våra barn är twistcar. Den är lika rolig om de är 2 år eller om de är 10 år. Och den klarar 100 kg så det är bara att ta en provtur eller köra tillsammans med de små i knät. Jättehärlig känsla att köra.

+ Stoort paket
    + Leksak som de inte sett förut
    + De växer inte ifrån den i första taget
    + Går inte sönder

- Kan behövas flera om man har flera barn

Om ni inte sett den måste ni kolla filmen på www.twistcar.se

Ja en sån är jättekul, finns på vårat lekpalats! Visste inte den fanns att köpa.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

sonen blir 3 i februari vi har köpt
    pippi pirat skepp med figurer från pippi. Han älskar pippi
    typ ritar bord/skärm så suddara de genom att dra på en knapp
    pussel
    kläder
    cars 2 dvd
    billampa som står i fönstret
    scooby doo bil
    böcker

• Skabetti

Sonen nyss fyllda 3 får: verktygs set, doktorväska, duplo med bokstäver, ett pippi tält och en musiksaga med mamma mu

• Aquavit
    Skabetti skrev 2011-12-13 21:28:45 följande:
    Sonen nyss fyllda 3 får: verktygs set, doktorväska, duplo med bokstäver, ett pippi tält och en musiksaga med mamma mu

Duplo med bokstäver? Det har jag aldrig sett, var har du hittat det?
  • Skabetti

Hiko. Inte så avancerat som det låter ;) bara vanligt duplo med bokstäver på.

• GrönaDruvan

Av oss får sonen (3 år i feb) en sittsäck, ritblock, kritor, en sax... Pärlor och pärlplatta...ett bilgarage.....kan va nåt mer.. Av mormor/morfar o farmor/farfar får han bl.a. Snowracer, bilar filt, bilar sängkläder, kassaapparat.....

• Aquavit
    Skabetti skrev 2011-12-13 22:03:31 följande:
    Hiko. Inte så avancerat som det låter ;) bara vanligt duplo med bokstäver på.

DEt var ju bra, ska fundera på det. Tack för tipset!  
  • Lumo

Zippo - oj, vågar man låta dem testa sax "redan"? Har inte vågat testa även om sonen gärna vill... Finns det "klippa-av-sig-fingrarna"-säkra barnsaxar?

• SysterBus

Min dotter klipper jättebra med sax! Men man får ju vara med såklar och vi är noga med att hon inte får springa med den och alltid hålla spetsen neråt när hon går.

• kmp
    mamman64 skrev 2011-12-08 23:07:38 följande:
    Jaa jag har funderat på en liten dator eftersom han är intrsserad av att lära sig bokstäver o redan kan flera stycken. Jag vill att han ska lära sig siffrorna od.  Så kanske blir det en lite leksaksdator.
    jag har köpt en "I-pod" till min dotter istället. Finns på Claes Ohlson, kostar 249:- tror jag...
    Den handlar också om lek, siffror, bokstäver etc, precis som en barndator, men smidigare. En platta bara att stoppa ner i väskan om man vill ta med den
Svar på tråden julklappar till 3-åring-vad ska ni ge?