Dåligt flås!
Hej, som småbarnsmor har jag fastnat för löpträning. Tycker dock att det är så svårt att få upp bra flås! Försöker variera mig, terräng, intervall mm men känner alltid att jag håller på att dö vid slutet av varje träningspass!! Kan inte tänka mig att jag nånsin ska kunna springa längre än en mil, vilket jag gör nu eller runt omkring där 2-3 ggr/v.
Måste jag springa oftare? Vet inte om jag hinner. Har häst också, rider 4-5 dgr/v. Jobbar lte oregelbundna tider så var tredje vecka kan jag inte komma ut mer än två ggr.
Äter regelbundna måltider, med flera mellanmål, inget har hänt med mina 65 kg på 180 cm sedan jag började springa för ca 8 månader sen så jag bör väl få i mig tillräckligt, kan dock känna mig lite "utmärglad" ibland men det brukar gå över om jag hoppar över ett springpass... Men jag gillar ju samtidigt känslan av att springa, bli svettig, friheten, rensa tankarna och hålla igång kroppen. Plus att jag känner mig starkare på hästryggen, orkar mer. Ska jag bara ha tålamod, det kanske ger sig? Eller hur ska jag lägga upp löpträningen??