• prospicientia

Vad betyder dominans?

Hej på er!

Hur kommer det sig att så många kvinnor går i gång på att bli dominerade? Och ... vad menar ni/de egentligen? Det finns många tjejer på sexsajter som säger att de vill att en kille/man skall tala om för de vad de skall göra eller vad de vill göra "med dem". Undrar bara vad jag som man skulle få ut av det. En gång skickade jag ett meddelande på en sajt och undrade vad hon ville prata om och fick "Bara snusk just nu" till svar. Men jag var ju inte alls på det humöret och var trött och ville sova. Men det här verkar vara signifikant. Jag kanske inte är kåt från början utan vill möta någon annans värld för då kan det genast bli väldigt spännande, även om det inte var det från början. Men varför tycks det vara mannen som jämt skall förväntas ta på sig "den tändande rollen"? Vore det inte trevligast om man kunde mötas någonstans?? 

Men skillnaden är den att jag skulle inte vilja att kvinnan talar om vad hon vill göra med mig, utan hur hon resonerar och tänker sexuellt. Sen ingår ju makt och erotisk energi för mig och då kan ju dominans ingå på mitt eget vis. Men det är ju på andra vis än folk ... Förstår inte den här världen! Suck. 

O, jo, förresten ... så såg jag en annons av en tjej som sålde camsex. Jag är inte intresserad av att köpa, men är väldigt nyfiken på vad som ingår i paketet så att säga. Och då fanns just detta att man har möjlighet att styra!! Jag hajar inte. Vadå styra? Jag är väl för sjutton  intresserad av att veta hur hon fungerar och vad hon går igång på - hennes värld! 
  • Svar på tråden Vad betyder dominans?
  • prospicientia
    Trust me skrev 2011-12-28 17:16:25 följande:
    TS: Du tänker alldeles rätt. Först ska man krypa in under huden på henne och sedan tar man över hennes hjärna. Man ska dominera inifrån.
    Fast det hoppas jag var ironiskt sagt. För mig handlar det om närhet och spänning. 
  • Jäjd
    prospicientia skrev 2011-12-28 17:23:58 följande:
    Men jag går ju igång på sånt som sker i verkligheten. Nej, jag förstår verkligen inte, för jag tycker inte det känns som att mötas på samma nivå. Som sagt, det är ju bara i ett fall på tio kanske som det handlar om att det är kvinnan som dominerar. Och då är det mycket ofta stereotypa grejer där också som jag inte är det minsta inresserad av. Jag är inte intresserad av att bli dominerad heller på det viset; vill bara att hon skall gnida sig mot mig och kanske hålla fast mig lite ibland samt retas i inialksedet genom att visa att hon är starkare genom att lekfullt trycka ner mig i soffan samtidigt som vi ler och skrattar och brottas lite. Ungefär så. Sen är jag väldigt verbal och om det kommer till fantasier så är formuleringar viktiga för mig. Ja, och mannan skall alltid vara starkare, längre osv. Eee ... Jag är ju intresserad av hur hon fantiserar och tänker sexuellt.
    Du söker jämställdhet i detta?

Men lägg av. Du får knulla som du vill.  
    Hide your face so the world will never find you
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    prospicientia skrev 2011-12-28 17:23:58 följande:
    Men jag går ju igång på sånt som sker i verkligheten. Nej, jag förstår verkligen inte, för jag tycker inte det känns som att mötas på samma nivå. Som sagt, det är ju bara i ett fall på tio kanske som det handlar om att det är kvinnan som dominerar. Och då är det mycket ofta stereotypa grejer där också som jag inte är det minsta inresserad av. Jag är inte intresserad av att bli dominerad heller på det viset; vill bara att hon skall gnida sig mot mig och kanske hålla fast mig lite ibland samt retas i inialksedet genom att visa att hon är starkare genom att lekfullt trycka ner mig i soffan samtidigt som vi ler och skrattar och brottas lite. Ungefär så. Sen är jag väldigt verbal och om det kommer till fantasier så är formuleringar viktiga för mig. Ja, och mannan skall alltid vara starkare, längre osv. Eee ... Jag är ju intresserad av hur hon fantiserar och tänker sexuellt.
    Du behöver ju inte förstå heller, inte om du inte är intresserad av det. Man kan mycket väl mötas på samma nivå trots att man använder dominans i det sexuella spelet. Det kanske inte verkar så på ytan men båda parter sitter på ungefär samma sorts makt, nämligen makten att avbryta och kontrollera det som händer.
    Jag tillhör spritens hejdukar och i egenskap av sådan dricker jag (kanske) alkohol på julen.
  • Trust me
    prospicientia skrev 2011-12-28 17:30:05 följande:
    Tack.

Ja, varför göra det så komplicerat? Man kan väl bara berätta för varandra om ens fantasier. Det är ju jättespännande och skulle kunna vara lärorikt. Sen självklart måste man kompromissa lite också, men jag är ingen tankeläsare. Måste berätta om en sak. ...

men förresten, sen har jag aldrig lyckats prata med killar heller för alla jag pratat med visar sig bara vara intresseredare av sex och min kropp. De får gärna vara bisexuella/homosexuella för mig, men varför skall det vara så svårt att få prata med heterosexuella killar om sånt här? Jag vill ju bara prata. Ok, tar väl den andra saken snart.

Så fungerar det inte. Du måste på något sätt skapa en sexuell spänning i vilken ni kan utbyta fantasier. Knepigt men det handlar om att föra samtalet på flera plan samtidigt.
    Let me corrupt you
  • prospicientia
    Jäjd skrev 2011-12-28 17:31:41 följande:
    Du söker jämställdhet i detta?

Men lägg av. Du får knulla som du vill.  
    Om jag kommer dithän. Men hitintills har jag bara haft kontakt med tjejer på nätet. Suck. Jag förstår väl bara inte fenomenen. Är ju inte så kul om det bara är vissa bestämda saker som tjejerna är intresserade av. 
  • prospicientia
    Trust me skrev 2011-12-28 17:35:02 följande:
    Så fungerar det inte. Du måste på något sätt skapa en sexuell spänning i vilken ni kan utbyta fantasier. Knepigt men det handlar om att föra samtalet på flera plan samtidigt.
    Då blir det ett spel. Och jag är inte intresserad av några spel. Jag är endast intresserad av direkt, explicit kommunikation. Och tjejer som säger rakt ut brukar vara mycket lättare att umgås med också.
  • Trust me

Vänta nu lite. Är inte du den prospicientia som hade en massa fantasier om att ha sex och bli smittad av HIV och andra grejer? Du ska nog inte ägna dig åt dominans alls utan hitta någon som ser till att du tappar fotfästet i livet en stund.

Let me corrupt you
  • Jäjd
    prospicientia skrev 2011-12-28 17:35:35 följande:
    Om jag kommer dithän. Men hitintills har jag bara haft kontakt med tjejer på nätet. Suck. Jag förstår väl bara inte fenomenen. Är ju inte så kul om det bara är vissa bestämda saker som tjejerna är intresserade av. 

Du får helt enkelt avancera till ett uppblåsbart får. Sedan kan du avancera vidare.
    Hide your face so the world will never find you
  • Smecker

Bara för att man gillar dominans så behöver det inte utesluta annan form av sex. Det går utmärkt att ha vanligt kärleksfull vaniljsex. Kan man variera det med kontroll, visa vem som bestämmer när hon är uppnosig och utmanar en, en örfil när hon inte gör som man bestämt.. ja då skapar man i alla fall för mig förutsättningar för att det skall bli riktigt riktigt bra. I alla fall jag gillar variationen. Men ja, allt förutsätter att man vet hur hon funkar inuti, att man kan känna av situationen, annars kan det lätt bli fel.

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Trust me
    Jäjd skrev 2011-12-28 17:14:41 följande:
    Du vet att sex är frivilligt va? Det är även frivilligt på vilket sätt man har sex. Du behöver förstå allting. Helt uppenbarligen förstår du ingenting av det här.

Föreslår att du söker en brud som går igång på att klä ut sig till försäkringshandläggare och så kan du väl leva ut din fantasi om att hon dödar dig medan du kallar henne slyna.

Tror det kommer bli asbra.    

Du TS, det här skulle faktiskt kunna vara en grej för dig. Helt ärligt och utan ironi.

Kudos, Jaded! Skål 
    Let me corrupt you
Svar på tråden Vad betyder dominans?