• Skarpa

Min katt vill att jag ska göra abort

Jag upptäckte för någon vecka sedan att jag är gravid (runt vecka 6-7 nu, tror jag). Min katt verkar veta vad som är på gång, för hon är som förbytt. Hon fräser och klöser mot magen när hon är i mitt knä, som om hon tror att det är något ondskefullt som växer där inne. När hon jamar låter det ibland som att hon säger "aaaboooort" och hon har då blicken riktat stadigt mot mig.

Hon har aldrig varit särskilt förtjust i min man. Vägrar att lägga sig i hans knä och går ofta till ett annat rum när han kommer i närheten, så det är väl inte konstigt om hon inte är förtjust i tanken på att hans gener skall spridas.

Ska jag ta det här som ett tecken på att jag inte bör behålla det här barnet? Ska jag göra abort som min katt uppenbarligen tycker att jag ska göra? 

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort
  • MrsLondon
    seriousally skrev 2011-12-29 12:00:28 följande:
    Hur vet du att ungen kommer att bli stor. Du kommer säkert att riskera livet på ungen massor med gånger. Tex smutta på 2,2% glögg, eller gå på fest medan barnet är med din mamma. Eller ännu värre, du kanske till och med får för dig att gå och skita utan ungen i ditt knä.
    Eller värre.... Att inte rulla dina egna köttbullar och odla din egen fisk!
  • Ampellilja

Min katt är sjukt avundsjuk på min dotter men hon får bara gilla läget.. så hon får tid med mig när dottern sover annars så får hon bara gilla läget o nu gillar hon dottern o kan gå o kela med henne med tar fortfarande hennes strumpor o nappar o tuggar sönder men jag skulle ALDRIG göra abort för en katt är konstig.. ett barn är för m,ig mer värt än ett djur även om jag älskar mina djur skulle de någon gång göra något mot min dotter så e de hej då för deras del..

• Skarpa
    seriousally skrev 2011-12-29 12:00:28 följande:
    Hur vet du att ungen kommer att bli stor. Du kommer säkert att riskera livet på ungen massor med gånger. Tex smutta på 2,2% glögg, eller gå på fest medan barnet är med din mamma. Eller ännu värre, du kanske till och med får för dig att gå och skita utan ungen i ditt knä.
    Kanske är det så då, att katten bara vill bespara mig sorgen som det skulle föra med sig om något skulle hända barnet. Älskade katta Hjärta
  • sweasmamma
    MoaElis skrev 2011-12-29 12:02:56 följande:

Är du allvarlig? Ta bort barnet för att katten? den anledningen är ju lite konstig men det är ju dit val.

det är en ironi-tråd
  • Lina 01

du måste skoja....   men om du inte gör det. säg att duser katten som en familjemedlem.. om du redan hade ett barn och barnet sa gör abort, hade du gjort det då för att syskonet är en familjemedlem?    låtit barnet styra? mom dit son/dotter ville du skulle ta livet v sitt ofödda syskon?    ännu mindre borde man ju lyssna på en katt.  kan köpa att katten är avunsjuk men att hon säger abort och att du funderar på att lyssna på vad du tror dig katten säga låter helt otrovärt. 

• Lina 01

såg den låg i sandlådan   då förstår jag.. du skojar

• Skarpa
    Lina 01 skrev 2011-12-29 12:04:14 följande:
    du måste skoja....   men om du inte gör det. säg att duser katten som en familjemedlem.. om du redan hade ett barn och barnet sa gör abort, hade du gjort det då för att syskonet är en familjemedlem?    låtit barnet styra? mom dit son/dotter ville du skulle ta livet v sitt ofödda syskon?    ännu mindre borde man ju lyssna på en katt.  kan köpa att katten är avunsjuk men att hon säger abort och att du funderar på att lyssna på vad du tror dig katten säga låter helt otrovärt. 

Jag tror att katter har både ett sjätte och ett sjunde sinne, och vet sådant som vi människor inte vet. Ett barn skulle inte ha den intelligensen eller utvecklade konsekvenstänkandet för att kunna vara delaktig i ett sådant beslut.
  • MoaElis
    sweasmamma skrev 2011-12-29 12:04:05 följande:
    det är en ironi-tråd
    Det var isåfall väldigt otydligt... Inte var det kul heller >_<
  • Balahir
    sweasmamma skrev 2011-12-29 12:04:05 följande:
    det är en ironi-tråd
    kul att du ska förstöra för andra i denna tråd bara för att det tog dig ett tag att komma på att det var ett skämt.
    vad vinner du på att svara som du gjorde?
  • seriousally
    Skarpa skrev 2011-12-29 12:04:02 följande:
    Kanske är det så då, att katten bara vill bespara mig sorgen som det skulle föra med sig om något skulle hända barnet. Älskade katta Hjärta
    Kan vara så. Eller så är katten förståndig nog att fatta att ett barn kan ödelägga hela ditt liv som du känner det idag. När ungen kommer är det slut på det roliga kan jag lova.
Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort