• Skarpa

Min katt vill att jag ska göra abort

Jag upptäckte för någon vecka sedan att jag är gravid (runt vecka 6-7 nu, tror jag). Min katt verkar veta vad som är på gång, för hon är som förbytt. Hon fräser och klöser mot magen när hon är i mitt knä, som om hon tror att det är något ondskefullt som växer där inne. När hon jamar låter det ibland som att hon säger "aaaboooort" och hon har då blicken riktat stadigt mot mig.

Hon har aldrig varit särskilt förtjust i min man. Vägrar att lägga sig i hans knä och går ofta till ett annat rum när han kommer i närheten, så det är väl inte konstigt om hon inte är förtjust i tanken på att hans gener skall spridas.

Ska jag ta det här som ett tecken på att jag inte bör behålla det här barnet? Ska jag göra abort som min katt uppenbarligen tycker att jag ska göra? 

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort
  • Balahir
    MoaElis skrev 2011-12-29 12:28:37 följande:
    Men hur kan någon se det här som humor? Om man som nu även vet att TS hittar på så försvinner ju även det konstiga, man kan inte läsa och tänka "vad dum människan är" ;D
    folk som har humor kan se det som humor?
  • MoaElis
    Balahir skrev 2011-12-29 12:30:17 följande:
    folk som har humor kan se det som humor?
    Ja, folk som har den här humorn kan kanske det -kul för dom :) Jag har väldigt mkt humor kan jag säga, men såg ändå inte det här som kul.
  • Hillbillie
    MoaElis skrev 2011-12-29 12:28:37 följande:
    Men hur kan någon se det här som humor? Om man som nu även vet att TS hittar på så försvinner ju även det konstiga, man kan inte läsa och tänka "vad dum människan är" ;D
    Det bästa sättet att förstöra en humoristisk poäng, är att försöka förklara den....

Alla har inte samma humor, och det är bara att gilla läget. Det roliga är inte alltid specifikt det som tråden handlar om, utan kanske själva sättet att resonera kring det, och dra paralleller till andra saker....Tycker man inte sånt är kul, så behöver man inte delta. Det finns många andra humortrådar där man kanske trivs bättre. Att ifrågasätta andras humor är ingen som helst poäng i....
  • MoaElis
    Hillbillie skrev 2011-12-29 12:37:19 följande:
    Det bästa sättet att förstöra en humoristisk poäng, är att försöka förklara den....

Alla har inte samma humor, och det är bara att gilla läget. Det roliga är inte alltid specifikt det som tråden handlar om, utan kanske själva sättet att resonera kring det, och dra paralleller till andra saker....Tycker man inte sånt är kul, så behöver man inte delta. Det finns många andra humortrådar där man kanske trivs bättre. Att ifrågasätta andras humor är ingen som helst poäng i....
    Jo, du kanske har rätt. Blev bara lite frågande till vad som skulle vara kul men som sagt, vi har alla olika humor så det var dumt att ifrågasätta!
  • Skarpa
    seriousally skrev 2011-12-29 12:25:41 följande:
    Katten kommer med goda råd. Det är ju upp till dig om du vill följa dessa eller gå din egen väg. Men du borde i alla fall väga in kattens råd. Katter är jävligt mycket smartare än man tror. Katter tänker långsiktigt och väger alltid fördelar mot nackdelar.
    Jo, det är så jag också tänker. Som jag skrev, så tror jag att katter vet mycket mer än människor. Men samtidigt kan de vara rätt själviska. 
    Hillbillie skrev 2011-12-29 12:28:11 följande:
    Klart man måste ta djurets känslor på allvar! Du måste försöka ta reda på¨vad kattens ovilja bottnar i. Har den blivit ovarsamt behandlad av barn förut, så att den är rädd att bli dragen i svansen etc...eller handlar det om rädsla att bli av med maten? Katten kanske befarar att den inte ska få ha sin Whiskas-burk ifred när barnet kommer. Lös detta med att ha separata matskålar för katten och barnet, så att de får varsina portioner foder, varsina strömmingar etc. så ska du se att katten vänjer sig så småningom.

Skulle det ändå inte funka, så får du kanske ta ställning till att omplacera någon av dem.
    Omplacering känns drastiskt. Men kanske vi ska börja titta efter en större lägenhet så katten kan få eget rum? Eller det kanske är överdrivet? Samtidigt så är jag ändå rädd att det beror på att barnet bär på min min mans gener, och han har ju aldrig varit elak mot katten.
    CallGirl skrev 2011-12-29 12:39:21 följande:
    Kan du inte rådfråga fler katter innan du fattar beslut?
    Ja, det var kanske en bra idé. Samtidigt är det här enda katten som jag har någon slags band med. Ingen annan katt känner mig lika bra, och skulle ha svårt att verkligen se och förstå alla perspektiv av problemet. Det som passar för en person passar ju inte för en annan, liksom.
  • Skarpa
    CallGirl skrev 2011-12-29 12:49:44 följande:
    Är det inte bättre att abortera din man så slipper katten fara illa?
    Nej, jag älskar ju honom. Och katten och han verkar ju ha hittat någon slags balans där de inte stör varandra. Inte är det ett sådant problem att inte båda kan vara kvar!
  • MoaElis
    MammaHela skrev 2011-12-29 13:04:03 följande:
    Hur mycket tydligare kan det bli?
    På vilket sätt var det tydligt? Det finns så många knäppa människor.. Svårt att veta vilka som menar allvar.
Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort