• Skarpa

Min katt vill att jag ska göra abort

Jag upptäckte för någon vecka sedan att jag är gravid (runt vecka 6-7 nu, tror jag). Min katt verkar veta vad som är på gång, för hon är som förbytt. Hon fräser och klöser mot magen när hon är i mitt knä, som om hon tror att det är något ondskefullt som växer där inne. När hon jamar låter det ibland som att hon säger "aaaboooort" och hon har då blicken riktat stadigt mot mig.

Hon har aldrig varit särskilt förtjust i min man. Vägrar att lägga sig i hans knä och går ofta till ett annat rum när han kommer i närheten, så det är väl inte konstigt om hon inte är förtjust i tanken på att hans gener skall spridas.

Ska jag ta det här som ett tecken på att jag inte bör behålla det här barnet? Ska jag göra abort som min katt uppenbarligen tycker att jag ska göra? 

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort
  • Skarpa
    Lina 01 skrev 2011-12-29 18:31:48 följande:

du får helt enkelt fråga katten rent ut

Det har jag gjort. Då blängde hon på mig och sedan kom hennes jamande "aaaboooort"
    Hillbillie skrev 2011-12-29 19:03:21 följande:
    Ursäkta, men kan det vara så att din man vid nåt tillfälle har gjort närmanden, eller rent av förgripit sig på katten? Det skulle förklara oviljan att sitta i hans knä etc....
    Nej, det är han alldeles för blyg för. Katten brukar psyka honom när vi (jag och min man, alltså - inte jag och katten Tyst) har sex. Hon sätter sig på en bekväm plats och bara tittar på oss. Min man slaknar direkt och tappar lusten alldeles. Vill bara ligga nära och kramas efteråt. Någon gång har jag hört honom snyfta bredvid mig när han trott att jag sovit efter att katten förstört sexet. Kan inte tänka mig att han finner henne det minsta attraktiv!
  • Trust me
    Skarpa skrev 2011-12-29 20:26:16 följande:
    Det har jag gjort. Då blängde hon på mig och sedan kom hennes jamande "aaaboooort"
    Ursäkta, men kan det vara så att din man vid nåt tillfälle har gjort närmanden, eller rent av förgripit sig på katten? Det skulle förklara oviljan att sitta i hans knä etc....
    Nej, det är han alldeles för blyg för. Katten brukar psyka honom när vi (jag och min man, alltså - inte jag och katten Tyst) har sex. Hon sätter sig på en bekväm plats och bara tittar på oss. Min man slaknar direkt och tappar lusten alldeles. Vill bara ligga nära och kramas efteråt. Någon gång har jag hört honom snyfta bredvid mig när han trott att jag sovit efter att katten förstört sexet. Kan inte tänka mig att han finner henne det minsta attraktiv!

Låter som din man och katten hade något ihop men att han inte var så mycket man som en katta förväntar sig. Nu psykar katten honom när ni har sex vilket den lyckas bra med.

Tycker du ska be katten om tips på en bra hankatt som kan vara man i huset då din nuvarande man helt klart inte verkar vara man nog. Tror inte det kommer bli några problem med din katt om du behåller barnet om hon kan få sig lite av hankatten ibland. 
    Let me corrupt you
  • Skarpa
    Trust me skrev 2011-12-29 21:03:23 följande:
    Låter som din man och katten hade något ihop men att han inte var så mycket man som en katta förväntar sig. Nu psykar katten honom när ni har sex vilket den lyckas bra med.

Tycker du ska be katten om tips på en bra hankatt som kan vara man i huset då din nuvarande man helt klart inte verkar vara man nog. Tror inte det kommer bli några problem med din katt om du behåller barnet om hon kan få sig lite av hankatten ibland. 
    Men nu tycker jag nog att diskussionen spårar ur lite här! Min man har inget ihop med katten, och har aldrig haft. Jag må inte ha något sjätte eller sjunde kattsinne, men så mycket vet jag iaf. Blir nästan lite förolämpad för hans skull

En hankatt i huset är kanske en lösning att fundera på. Om min katta inte tar det som att jag så att säga gnider salt i såren angående hennes borttagna livmoder... Hon får nuppa obehindrat, men hon kommer alltid att vara ofrivilligt barnlös. 
  • Lina 01
    Skarpa skrev 2011-12-29 20:26:16 följande:
    !

låter elakt. ren ondska..

men du ver väll att katter inte kan prata   
  • Skarpa
    Lina 01 skrev 2011-12-29 22:12:55 följande:
    låter elakt. ren ondska..

men du ver väll att katter inte kan prata   
    Säg det till henne! Men min katt är egentligen så övertydlig att ord inte behövs Obestämd
  • roxylady

Har hört att katter kan bli så när ett barn är på väg. Man vet inte riktigt varför.. men det är nog att hon tror att någon kommer ta hennes plats. Hört fler som fått lov att göra sig av med sin katt pga de aldrig ger upp.. kissar på leksaker och blir allmänt elaka.. De gillar helt enkelt inte att någon mer kommer till familjen..

• Nossmiarfe

Om du har ihjäl katten kanske den kommer tillbaka som en snällare katt. Den har ju nio liv så nått av de liven måste ju gilla barn?

• rednose

Jodå, katter kan bli knas när man är på smällen men knappast SÅ tidigt. :)
    Och knappast på det sätt som TS beskriver. :)) inbillning kallas det.

• listo
    Skarpa skrev 2011-12-29 13:15:14 följande:
    Om jag inte har bestämt mig hur jag vill göra innan han får veta så kommer det att bli jättejobbigt om katten och min man vill olika saker. Vem ska jag lyssna på då? Min man har ingen bättre insyn i framtiden än vad jag har. Men han är ju ändå min man, och barnet är ju faktiskt hans. 
    Men en katt är ändå alltid en katt. Nuff said?

hejhararjag.blogspot.com - nå, seså...klicka då. Gör det!
  • Trust me
    rednose skrev 2011-12-30 08:25:52 följande:

Så du menar att TS bara inbillar sig att hon är gravid!? Skrikandes Fy så elak du är.

TS lyssna inte på de hemska människorna i tråden. De är bara avundsjuka på dig. Grattis förresten och massa styjkekjamaj. 
    Let me corrupt you
  • rednose

Haha! Ja för jag kan ju inte menat kattens beteende.

• Skarpa
    rednose skrev 2011-12-30 08:25:52 följande:
    Men du har knappast träffat varken min katt eller (vågar jag mig på att säga) tillräckligt många katter för att kunna ge ett korrekt statisktigt underlag för sannolikheten att katten försöker övertala sin matte till abort. Jag förstår att du har andra erfarenheter men det ger dig inte rätt att bara vifta bort mina!
    listoplisto skrev 2011-12-30 08:34:09 följande:
    Men en katt är ändå alltid en katt. Nuff said?
    Så du tycker jag ska göra abort eftersom katten vill det?
    Trust me skrev 2011-12-30 08:35:13 följande:
    Så du menar att TS bara inbillar sig att hon är gravid!? Skrikandes Fy så elak du är.

TS lyssna inte på de hemska människorna i tråden. De är bara avundsjuka på dig. Grattis förresten och massa styjkekjamaj. 
    Tack! Men vänta gärna med gratulationerna tills jag vet om jag ska behålla barnet eller inte {#emotions_dlg.flower}
  • Skarpa
    Nossmiarfe skrev 2011-12-30 01:04:43 följande:
    Om du har ihjäl katten kanske den kommer tillbaka som en snällare katt. Den har ju nio liv så nått av de liven måste ju gilla barn?
    Nja, jag vet inte om jag vill ta risken att hon inte kommer tillbaka. hon är ju ändå min vän, och har varit med mig genom många svåra tider!
  • Hillbillie

Om du ser till att få din man snöpt, så är ju åtminstone han och katten på samma nivå när det gäller fertilitet. Kanske kan du gömma bebisen när den är född och låta sterilisera dig sen, så är ni ju alla tre jämlika på det planet. Så kan du ha bebisen i det hemliga rummet tills h*n flyttar hemifrån. The ultimate solution or what!?

• evitape

Att vara spirituell och humoristisk med fin ironi är ej allom givet.

TS gillar att skämta om och försöka göra parodi på förtvivlade kvinnor som väntar barn och utsätts för andras påtryckningar om abort. 
    Ja, en del uppskattar det grova, plumpa eftersom det 'är vad de förstår sig på.

Ts katt kanske lider av demonisering som antytts här, men troligast är att det handlar om matte och hennes problem.

• Skarpa
    evitape skrev 2011-12-30 16:54:01 följande:
    Ts katt kanske lider av demonisering som antytts här, men troligast är att det handlar om matte och hennes problem.
    Såklart att det är mitt problem det handlar om (vems annars?) Jag tror inte min katt är mer demonisk än någon annan misse, bara att hon har ett ovanligt tydligt sätt att uttrycka sin åsikt i det här fallet.
  • Lina 01

[quote][quote-nick]evitape skrev 2011-12-30 16:54:01 följande:[/quote-nick]Att vara spirituell och humoristisk med fin ironi är ej allom givet. TS gillar att skämta om och försöka göra parodi på förtvivlade kvinnor som väntar barn och utsätts för andras påtryckningar om abort.  Ja, en del uppskattar det grova, plumpa eftersom det 'är vad de förstår sig på.

• Nossmiarfe

Eller så vill missen bara ge dig massage på magen så du slipper bristningar

Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort