• Skarpa

Min katt vill att jag ska göra abort

Jag upptäckte för någon vecka sedan att jag är gravid (runt vecka 6-7 nu, tror jag). Min katt verkar veta vad som är på gång, för hon är som förbytt. Hon fräser och klöser mot magen när hon är i mitt knä, som om hon tror att det är något ondskefullt som växer där inne. När hon jamar låter det ibland som att hon säger "aaaboooort" och hon har då blicken riktat stadigt mot mig.

Hon har aldrig varit särskilt förtjust i min man. Vägrar att lägga sig i hans knä och går ofta till ett annat rum när han kommer i närheten, så det är väl inte konstigt om hon inte är förtjust i tanken på att hans gener skall spridas.

Ska jag ta det här som ett tecken på att jag inte bör behålla det här barnet? Ska jag göra abort som min katt uppenbarligen tycker att jag ska göra? 

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort
  • sweasmamma
    MoaElis skrev 2011-12-29 12:07:14 följande:
    Det var isåfall väldigt otydligt... Inte var det kul heller >_<
    ha ha.. nej inte ett dugg!! känns som om att man driver med dom som faktiskt står inför ett svårt beslut med abort 

men har man inget annat att göra så.... 
  • sweasmamma
    Balahir skrev 2011-12-29 12:07:37 följande:
    kul att du ska förstöra för andra i denna tråd bara för att det tog dig ett tag att komma på att det var ett skämt.
    vad vinner du på att svara som du gjorde?
    och?? jag får väl svara vad jag vill när jag vill!! du gör ju det 
  • seriousally
    MoaElis skrev 2011-12-29 12:07:14 följande:
    Det var isåfall väldigt otydligt... Inte var det kul heller >_<
    Vad ska man säga? Somliga förstår bara "paj i ansiktet" humor.......andra är lite mer sofistikerade :-P
  • seriousally

Om du väljer att behålla barnet så får du räkna med att katten flyttar och varken vill ha kontakt med dig eller barnet.

• MoaElis
    seriousally skrev 2011-12-29 12:09:01 följande:
    Vad ska man säga? Somliga förstår bara "paj i ansiktet" humor.......andra är lite mer sofistikerade :-P
    Alltså, det skulle väl vara mer tragiskt om TS var seriös men kul? Njaaae.....
  • Balahir
    sweasmamma skrev 2011-12-29 12:08:57 följande:
    och?? jag får väl svara vad jag vill när jag vill!! du gör ju det 
    men varför är ditt syfte att förstöra en humor-tråd? vad vinner du på det?
  • Skarpa
    seriousally skrev 2011-12-29 12:07:49 följande:
    Kan vara så. Eller så är katten förståndig nog att fatta att ett barn kan ödelägga hela ditt liv som du känner det idag. När ungen kommer är det slut på det roliga kan jag lova.
    En gång hade jag köpt ett par skitsnygga nya högklackade skor. Varje gång jag tog på mig dem så gick katten och strök sig runt mina fötter och jamade "aaaaowww", och efter bara en vecka tramapade jag fel i dem och vrickade foten rejält. Kanske borde ha lärt mig något av det?

Men samtidigt blir det ju inte så bra om jag låter en katt styra helt och hållet. Hur ska jag kunna fatta egna beslut sen när hon är borta om jag itne kan fatta beslut själv nu och stå för dem? 
    Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • seriousally
    Skarpa skrev 2011-12-29 12:22:31 följande:
    En gång hade jag köpt ett par skitsnygga nya högklackade skor. Varje gång jag tog på mig dem så gick katten och strök sig runt mina fötter och jamade "aaaaowww", och efter bara en vecka tramapade jag fel i dem och vrickade foten rejält. Kanske borde ha lärt mig något av det?

Men samtidigt blir det ju inte så bra om jag låter en katt styra helt och hållet. Hur ska jag kunna fatta egna beslut sen när hon är borta om jag itne kan fatta beslut själv nu och stå för dem? 
    Katten kommer med goda råd. Det är ju upp till dig om du vill följa dessa eller gå din egen väg. Men du borde i alla fall väga in kattens råd. Katter är jävligt mycket smartare än man tror. Katter tänker långsiktigt och väger alltid fördelar mot nackdelar.
  • Hillbillie

Klart man måste ta djurets känslor på allvar! Du måste försöka ta reda på¨vad kattens ovilja bottnar i. Har den blivit ovarsamt behandlad av barn förut, så att den är rädd att bli dragen i svansen etc...eller handlar det om rädsla att bli av med maten? Katten kanske befarar att den inte ska få ha sin Whiskas-burk ifred när barnet kommer. Lös detta med att ha separata matskålar för katten och barnet, så att de får varsina portioner foder, varsina strömmingar etc. så ska du se att katten vänjer sig så småningom.

Skulle det ändå inte funka, så får du kanske ta ställning till att omplacera någon av dem.

• MoaElis
    Balahir skrev 2011-12-29 12:21:46 följande:
    men varför är ditt syfte att förstöra en humor-tråd? vad vinner du på det?
    Men hur kan någon se det här som humor? Om man som nu även vet att TS hittar på så försvinner ju även det konstiga, man kan inte läsa och tänka "vad dum människan är" ;D
Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort