Viggo och pyrets mamma skrev 2012-01-01 09:42:39 följande:
Så länge de inte är i direkt familj med dig så ska det nog gå bra. Men att åka till USA som aupair är en ganska lång process med visumsökning m.m så kontakta en stor/välrennomerad förmedling och hör med dem vad som krävs och vad kalaset kommer kosta. En tjej som varit barnvakt åt vår son är i USA som au-pair nu och det har tagit henne ca 6 mnd att få allting klart, samt kostat henne ca 20.000 allt som allt. Har även en av mina närmaste vänner som var i USA som au-pair efter att vi tog studenten, och vet att det var en ganska lång process för henne också att få allt färdigt.
Men ett hett tips kan vara att regga dig på ex.vis
grannar.se el sätta upp lappar i din närbutik med att du söker uppdrag som barnvakt. Detta för att skaffa dig fler än 1 referens (tror "vår" barnvakt behövde 5 ref), dels för att skaffa dig tillräckligt många timmar dokumenterad erfarenhet.
Oj, vad betalade hon 20 000 för? Jag trodde man skulle bara betala för visum och lite sånt :/ Det gör inget om det är en lång process så länge jag får det, jag har ändå tänkt att tjäna ihop en del pengar som jag kan sen slösa när jag är där på shopping osv..
Men de som varit där, hur tyckte de om det hela? trivdes de? :)