evaoregon skrev 2012-01-01 16:18:12 följande:
Jag tycker också att 20 000 kr låter väldigt mycket. Min brorsdotter var au pair i Connecticut häromåret och om jag förstått rätt så betalade hon inte för flygresorna utan det gjorde familjen där hon var. Hon åkte med en förmedling, men jag har inte koll på vilken. Hon trivdes i alla fall bra och har hälsat på familjen även efteråt. Innan hon åkte så hade hon kontakt med olika familjer för att hitta någon som det skulle funka bra med.
Jag bor själv i USA sedan 1995, men har aldrig varit au pair. Jag kan svara på allmänna frågor om USA.
Jag drömmer om att få bo i USA men jag tror att jag får drömma vidare på den delen eftersom jag har ingen green card :(
Jag skulle inte ha några problem med att betala de 20 000 eftersom jag har tänkt att jobba innan resan, kanske i ett år, och spara alla pengar.
Jag har tänkt att ha ungefär 10 000 till resan där, som ska bara vara till nöjen shopping osv.. Hur mycket räcker det? för ett år.. Lönen man får tror jag är något med 140 dollar i veckan, vad brukar de kostnaderna täcka, (vanligtvis).