Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Härligt med ren diskbänk!
Tänkte på dig när jag såg denna bild nyss

Om inte jag orkar städa så är det nästbästa att titta på när sambon gör det :)
Badrummet blev skurat o fint förra veckan, känns skönt att ligga i fas med den zonen.
I vårt sovrum är det inte heller något som ska decluttras, utan bara lite avdammning, fönsterputsning o dammsugning som behövs där.
Så denna veckans projekt blir till att ta mig an killarnas kläder och byrå. Känns som att det behövs organiseras lite bättre. Just nu ligger kläderna lite hur som helst i lådorna. Tröjorna som inte ligger överst används knappt då de tar av de översta hela tiden. Så jag måste hitta på nåt.
Jag har faktiskt funderat på det där tidigare att även vika deras tröjor på rätt sätt. :) Ja, det gick alldeles utmärkt nu när jag provade. Istället för att vika tröjan i 4 delar som jag gör med våra tröjor så viker jag deras i 3 delaro så blir dom alldeles lagom höga för byrålådan. De har sina kläder i malmbyråar, ca 2 lådor var. Med hjälp av din länk Linn så kom jag på att jag hade några skubb lådor över. Så jag provade att få ordning i en av lådorna med dom och det funkar nog rätt bra.... :) Ska köpa fler skubb nästa gång jag är på IKEA , så ska dom alla få såna lådor. Men jag kan redan nu börja vika om alla kläder.....o kanske rensa ut en gång till, ju när det är sommar. ;)
Visst var det någon här som skrev att de hade en väldigt dammsamlande fönsterkarm i sovrummet?
Det har iaf jag. Den verkligen verkar dra till sig damm, och så är den inte slät så dammet verkar vilja krypa in i alla små ojämnheter.
Så ett sovrumsprojekt blir till att slipa ner och mål om fönsterkarmen. Det skriver jag på att-göra-listan tills nästa sovrumsvecka.
La in en bild på en av våra killars byrålådor från före o efter i bildtråden, sovrum.
Där kan man se att det går utmärkt att även vika små tröjor på "rätt sätt" :)
Jag använder mig av som du säger traditionell vikning. Oftast viker jag tröjorna direkt jag tar ner dom från torkvindan. Det blir lika bra för min del att vika så. Det är bara ibland jag lägger ned kläderna för att vika ihop dom.
Jag tar alltid fram barnens kläder på kvällen innan så att allt är klart för dom att bara hoppa i på morgonen.
Eller ja, de hoppar ju inte i sina kläder, men iaf lite trött dra dom på sig.
Ibland får de hjälpa till att plocka fram på kvällen och ibland gör jag det.
Skulle de sen inte alls vilja ha den tröjan på sig när de ska klä på sig så går det rätt snabbt för dom att springa in o ta just den tröjan dom vill ha :)
Oftast använder killarna samma byxor två dagar i rad eller tills de blir skitiga. Mina killar är rätt duktiga på att skita ner sig så oftast så får kläderna åka i tvätten samma kväll. Vi har oftast inte kläder liggandes som är använda men ren. Skulle det vara ett par byxor eller så som går att användas igen så har dom vars en krok för det.
För mig o sambon så har vi vars en hylla i en av våra garderober som är för just kläder som är använda men inte dags o tvätta än. Där lägger vi dom så att vi kan återanvända dom. Sambon brukar bygga berg på den där hyllan så ibland tömmer jag den helt o slänger det i tvätten :)
Fast det har faktiskt blivit mycket bättre sen vi fick ordning i våra garderober.
Jag har oxå arbetskläder på jobb, så mina vardagskläder använder jag bara några få timmar på kvällen hemma, innan jag ska iväg o jobba på natten. så jag kan oftast använda samma kläder lite längre. Jag behöver inte heller vara fin o fräsch när jag kommer hit till jobb :)
Hann inte med något uppdrag idag tyvärr. Först sov jag mina 8 timmar o då var kl 16 när jag vaknade :) Skönt med sovmorgon!
Sen kollade vi på ett hus i närheten, mest på skoj eftersom vi inte vill flytta riktigt än. Och sen var vi i skogen när det regnade ett tag. :)
Sen sov jag en liten stund till innan det var dags för jobb :))
Men strumplådan ska jag faktiskt ta tag i imorgon istället, eftersom torsdagens o fredagens uppdrag inte kommer behövas hos oss så har jag tid att förskjuta det lite :)