Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Dagens motion blir till att spring 1 mil i Helsingborg idag. Har tyvärr inte orkat träna så mycket som jag hade behövt. Men vi har underbart väder så det ska väl gå på ren vilja.
Dagens motion blir till att spring 1 mil i Helsingborg idag. Har tyvärr inte orkat träna så mycket som jag hade behövt. Men vi har underbart väder så det ska väl gå på ren vilja.
Tackar! Det gick över förväntan! 1 timme 10 min känner jag mig mer än nöjd med för jag vet att jag knappt har tränat som jag borde.
Har verkligen noll ork över för att ha några projekt kommande veckan. Vi håller hemmet flytande med alla bra rutiner vi skaffat, och med extra städning i zonen så är här alltid hyfsat städat.
Så kommande vecka kommer jag satsa på att städa av köksluckor o maskiner/vitvaror. Ja allt som finns på ytan, och inte lägga någon energi på de skåp jag har kvar. Det är förvisso bara skåpen med porslin o dyl o där är ingen kaos behöver bara torkas rent o gå igenom vad vi har. Men som sagt kommer det få vänta någon månad till.
Imorse när jag körde barnen till dagis så körde jag bakom en bil med reg.nr WBH. Det kändes liksom som en påminnelse att jag skulle hem o städa :)
Jag tycker det är perfekt att börja veckan med WHB så att man får undan allt efter helgen. Plocka det sista efter barnen, dammsuga o tvätta helgens kläder.
Sen brukar jag även köra ungefär samma race på torsdagen eller fredagen för en bra start på helgen. Men då dammar jag dock inte.
Jag funderar på ett litet projekt till köket för att jag känner att jag måste komma igång igen.
Mina plastburkar fick jag bra ordning på förra gången o där är fortfarande lika fint :)
Nej helgerna vill jag inte heller ägna åt någon städning.
Men jag är riktigt usel på att ta hand om mig själv. Jag borde lära mig slappna av, men kan liksom inte.
Så det kanske får vara månadens utmaning att ta mig tid att ta ett avslappnande bad, eller lära mig lite mindfullness.
Jag har dock börjat lyssna på ljudböcker igen, tack vare tipset om storytel här :)
Det är ett bra sätt att slappna av. Jag lyssnar nu lite på boken när jag ska somna och så slipper jag ha massa andra tankar i huvudet.
Sen är det klart positivt att man även kan lyssna när man städar...o som jag gjort lite här inatt, lyssna på boken när jag jobbar :)
Mitt projekt blir förmodligen att göra en inventering på det vi har i frysen. Jag ska även fortsätta att märka upp lite fler mjölburkar m.m.
Jag struntade i köket idag och tog en picknick i det gröna med sambon när han kom hem från jobb. Ta hand om sig själv är månadens vana för mig :)
Propplösare har vi hemma. Jag brukar aldrig använda det men sambon verkar gilla det en del. :) Idag har jag torkat av köksluckorna, hade uppskattat att ha helt slätta luckor i köket. ;) Nu är det långhelg o jag ska bara försöka umgås med familjen o ta hand om mig själv. :)