Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ja va ska man säga, vilken hjälp den här tråden kan vara. MsH du är så snäll som engagerar dig så. :) Heja heja

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    Pallas skrev 2013-06-11 16:22:04 följande:
    Jobbar hårt med kroppen utomhus, det gör susen för ångesten!

Har rivit bort all gräsmatta, tagit upp drygt hälften av plattorna, jämnat till sanden, lagt på markmatta och håller nu på med att göra rent och lägga tillbaka plattorna. Längtar tills jag får hälla dit den ogräshämmande fogsanden och täckbarken, men allra mest längtar jag tills jag och barnen kan lägga ut de fina stenarna vi hittade igår.

Inne ser det ut som skit, men ena bilenblev dammsugen och klädseltvättad av min kompis medan jag höll på med trädgårdsgången. Hon är dammsugarförsäljare och fy fanken vilken bra makin, alltså! Finns djur-kit (tom ryktborste för häst!), fönsterputsmunstycke och guvetallt! Bilens textilmattor blev iaf som nya, det var inte igår (de är från -97). Knappt så jag kommer våga sätta mig i den där bilen med ungarna, haha.
    Men nu när ni har börjat på gräsmattan så är det ju bra att ni fortsätter tills ni är klara med det så du kan bocka av en grej på din att göra lista. :)

Att se till så att man har fungerande rutiner inne underlättare nog mycket när man har många järn i elden.

Vi tar alltid hand om disken direkt efter kvällsmaten, men på morgonen när vi ska iväg så blir det lätt stående på diskbänken. Det hade ju inte tagit särskilt längre tid att sätta in det i diskmaskinen än att bara ställa det på diskbänken.... Men sen är man ju för trött o för lat :)

Något som iaf fungerar bra här är all tvätt, tack o lov. Jag tvättar oftast en maskin varje dag, eller så ser jag iaf till att tömma tvättkorgen på lördagarna. Oftast ligger tvätten sen inte ovikt så länge eftersom vi inte har någon plats att lägga det på hög :)
  • sholof

90 minuter, då är du snart klar då! Hur har det gått? :)

• sholof

Bra jobbat luktärten!

Jag har oxå mina stim som går i perioder, ibland orkar jag med massor o ibland knappt nåt.  

• sholof

Bra jobbat. Nej såna ryck kan man väl inte ha alltid :) får sambon oxå liknande ryck?

Själv skrubbade jag duschkabinen o tyckte sen att det inte luktade gott i från avloppet. Så imorgon ska det rensas 

• sholof

Ja blåsten är iaf bra för den torkande tvätten. Även jag har tvätta 3 maskiner tvätt idag, 2 av dom ärr redan torra o inne i garderoberna. :) Tog ett morgonen race inne med lite städning o resten av dagen spenderar vi i trädgården,

• sholof

haha, ja 8 maskiner innan kl 10 är bra jobbat :)
    Fast det finns ju en del som har dubbla tvättmaskiner...

Imorgon är det sovrummet igen, skönt med ett rum där det bara är städning som gäller.

• sholof

Jag fick lura en del på min tvättmaskin innan jag fick loss tvättmedelsfacket....men när det väl var ute så blev det så rent o fint.

Just gummilisten tycker jag blir så äcklig fort...:( 

• sholof

Känns som att nästan hela tråden är lite off.....:( Men nästa vecka är vi i vardagsrummet igen, det lättaste rummet för oss.

• sholof

Jag funderar på att lägga till vårt lilla kontor/pysselrum på veckans zon. Där behöver vi få lite ordning o reda. Jag hoppas att tråden vaknar till liv lite igen, :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!