Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ms H skrev 2013-05-22 21:57:29 följande:

Att vika garderober och lådor låter jobbigt Tungan ute

Men då tar de iaf mindre plats ;)

Idag har jag haft lite ork över, så jag fick röjt undan kökets hotspot (post o papper som inte ens ska vara i köket)

Sen fick jag vikt tvätten, o det kliade i fingrarna på att få ordning på kläderna i killarnas byrå. Men på fredag lär det vara jag som åker till IKEA :))    
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

1 cup, hur mycket är det på ett ungefär?

• sholof

så pass :)
    Fast det beror kanske på hur stor flaska man ska ha det i. De utgår kanske för en normalstor sprayflaska? 

• sholof
    Linn77 skrev 2013-05-23 22:39:25 följande:
    Jag lagar ju en hel del mat i crock-pot och då är det mest amerikanska recept och jag hittade en cup-sats på Clas Ohlsson. Perfekt, för då slipper man hålla på och översätta. Men om du sällan doserar i annat än vanliga dl-skalan så är det såklart onödigt. Men tänkte ändå tipsa för jag blev så glad när jag hittade det.

www.clasohlson.com/se/M%C3%A5ttsats/34-9967 

fint måttsats. :)
    Men nej, jag har väl aldrig innan behövt dosera i 1 cup.... Men ska försöka mig på att göra eget rengöringsmedel, men det är väl bara att testa sig fram lite.  
  • sholof

Tog det brt kalket i badkaret då?
    Jag skulle behöva avkalka vissa delar av mitt badrum. Kanske skulle vinägra in hela badrummet :)

Jag kan knappt gå till Indiska förrän jag måste köpa på mig nya saker, tycker dom har så mycket fint o mysigt till hemmet där.    

• sholof

Vissa morgnar har man mer energi än andra :)

Nu är sovrummet detaljstädat och sängen renbäddad.
    Hela huset har fått en veckostädning, förutom köket där barnen sitter o äter frukost. Så nu ska jag bara få iväg dom till dagis o sen är det god natt för mig :)
    När jag vaknar kan jag bara njuta av en skön ledig helg.

• sholof

Grattis till bebisen :) Ja storebror kan väl ha sina använda kläder på rummet om han har plats. Vi har krokar att hänga kläder på för killarna, men funderar även på en liten korg på väggen för samma ändamål.

• sholof

Jag har enbart tagit hand om det viktigaste idag, så ingen WHB blev ens gjort. Men det kommer jag få ta nu i veckan istället.

Vardagsrummet har jag inte heller gjort något i. Jag behöver ta hand om mina blommor där och sen städning.  

• sholof

Luktärten: precis så känner jag oxå. Fick inte gjort något extra förra veckan, mer än att hålla hemmet flytande.

Jag tänkte oxå ta kontoret om jag får ork över, det ligger i anslutning till vardagsrummet.   

• sholof

Jag har helt kommit in i en sovkoma.... Sen i söndags har jag typ sovit eller halvslumrat all min lediga tid. Jag har svårt att hålla mig vaken.

Sambon har förvisso varit likadan....den enda bra anledningen vi kom på är att vi är helt barnlediga fram till torsdag då barnen är på semester.
    Så om vår tes  ska stämma så måste vi vakna till o få igång oss själv idag. Så idag blir det handling o sen städning osv. 

Ska se till så att jag sveper över vardagsrummet lite extra oxå. Nu j...la ska det börjas med rutinerna igen :)   

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!