Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

81missan skrev 2013-06-27 20:33:24 följande:
    Nästa vecka har vi besök, onsdag-fredag. Första-gångs-besök på onsdagen och ev övernattningsbesök på torsdagen. Vad ska jag satsa på och i vilken ordning? Tips?

Vad är det som du känner skulle behövas göras tills dess?
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Här har vi varit ute i skogen sen igår o sovit i vindskydd. När vi kom hem så hamnade smutsiga/blöta kläder från 4 killar i tvätten.....nu 3 maskiner senare så har jag o sambon hunnit röja upp allt från utflykten plus städat huset lite snabbt..så nu blir det soffmys resten av helgen. :)

• sholof

Oj vad mycket ni får gjort....här mal det bara på när det är helg. frukost, disk, dammsuga, tvätta, laga lunch, diska, tvätta, laga mat, diska, tvätta, dammsuga....o så är man helt slut :)

Ny vecka, tillbaks i zon 1. Hall, matsal, verand.... några projekt?
    Jag tänkte ta tag i min sekretär...kanske :)  

• sholof

åh, kan det vara mer trist väder eller?!

Jaja. Vårt sovrum blev städat igår, killarna sängkläder är i tvätten och deras rum ska dammas o städas idag.

O så tar jag tag i den där sekretären som står i hallen.    

• sholof

I söndags kväll gick mitt dammsugarmunstycke i sönder, KATASTROF!! Så i tisdags hann jag äntligen till affären för att köpa ett nytt. Så nu blev det ett sånt där platt som kommer in nästan överallt :) Så nu är min älskade dammsugare hel igen!

• sholof

Här blir det ingen städning i helgen! Idag simmade jag tjejsträckan i vansbrosimningen! Resten av helgen ska jag bara njuta...

• sholof

Nu börjar vi äntligen slappna av lite, nu när semestern äringen full gång. Vi kommer köra på med att göra alla dagliga rutiner så som SoS, sinken, tvättmaskinen o disken. I övrigt tar vi nog det lugnt o tar där det behövs. Men vi kommer jobba på att inte bygga på några hotspots. :)

• sholof

När vi är lediga, eller det bara är helg så lagar vi oftast inte lunch! Vi äter i regel frukost lite senare, så äter vi kanske lite rester eller något väldigt lättlagat till lunch. Eller så blir det att vi äter någon smoothies o killarna tar flingor med mjölk. Så äter vi mer rejäl mat på kvällen. När vi är hemma en heldag så gör vi oftast grytor eller annat som står på spisen halva dagen.

• sholof

Verkligen hektiskt att ha semester. :) Första veckan hade vi gäster nästan hela tiden, förra veckan var vi knappt hemma alls. Igår ägnade vi åt att plocka bort allt vi haft med oss o ta hand om all tvätt. Plus att trädgården fick sig en välbehövlig genomgång. Idag måste jag ta hand om posten o lite samtal för att imorgon packa igen. Men hemmet är iaf helt ok, och väldigt lätt att få ordning på.

• sholof

Ser att här är full aktivitet trots semestertider.

Här har vi haft gäster i en vecka, o hemmet rullade på bra ändå. Sen har vi varit iväg i stort sätt i 3 veckor, hemma om en dag och tvättat och packat och sen iväg igen. Det vi har märkt av mest med det är att vi har packat upp och fått undan väskorna o annat samma dag som vi kommit hem. Det har inte tagit en vecka som det annars har kunnat göra :)

När vi kommit hem så har vi fortsatt med SoS och att hålla köket rent.
    Nu har vi även gått igenom en månads post så även den högen är borta. Så nu är vi redo för att hoppa på zonerna igen nästa vecka. Har känts helt ok att inte zonstäda på en månad utan bara hålla efter o köra en veckostädning där det har behövts. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!