Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

81missan skrev 2013-06-24 06:56:12 följande:
    Jag har u nästan en vecks tänkt ta itu med vårt lilla soffbord, där kan man hitta damm kan jag säga! Dags att decluttra och göra lite hotspot-tid tror jag. Kanske ska börja på en gång, vad hinner man på två minuter?

2 minuter hinner man med en del på ju. :) damma vardagsrumsbordet borde funka på den tiden.
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    Linn77 skrev 2013-06-24 13:28:32 följande:
    Hej allihopa! Hoppas ni har haft en fin midsommar. Vi har haft en härlig midsommarhelg och jag känner mig äntligen laddad att ta itu med arbetet att få hemmet i ordning igen. Har haft en tuff period där jag helt har kört av FlyLady-banan men idag är första semesterdagen och jag är full av energi för första gången på många veckor. Underbart! Vardagsrummet står på schemat denna vecka. Det behövs kan jag säga då jag knappt har gjort ett nyttigt handtag hemma på över en månad.  Hur går det för er andra?

Skönt att du piggnat till och dessutom har semester.... Vi har 2 veckor till semestern, så denna vecka tänker vi ta tag i zonerna igen för att ligga i fas när vi väl blir lediga. Men de mesta rutinerna har vi så att hemmet iaf fungerar fast vi är ute o flänger mycket o bara är hemma för att tvätta o sova, :)
  • sholof
    Luktärten skrev 2013-06-24 20:52:38 följande:

Precis min tanke också...Skulle behöva rensa ur bland böcker, ta hand om lite papper och rätta till i barnens pysselskåp.
    Fasiken, jag börjar bli mer och mer nyfiken på vem du är, jag tror vi lever ungefär samma liv och har ungefär samma tankar. Har jag iaf fått för mig.

Jo men visst känner man igenkännande i vissa personer när man läser mycket om dom :) Skoj!

Jag tycker aldrig att pysselrummet kan hållas i ordning, fast jag organiserar och förbättrar så är det ändå mer saker som behöver fixas till :)  
  • sholof

Ja arielreklamen är verkligen skit!!

Idag har vi mest kommit ifatt efter att ha varit borta tors-sönd....det värsta är att katterna stökar ju till även när vi inte är hemma. Men tvätten är tvättad o vikt :) Blir så mycket roligare att lägga kläderna i lådorna när det är ordning o reda där innan.  

• sholof

Skoj att det verkar bli lite mer fart i tråden nu, kanske bara för att semestertiderna närmar sig och man faktiskt har lite mer ork. :)

Då kanske vi kan få igång bildtråden oxå lite, alltid roligt med inspiration, före och efter bilder m.m. Så ni som redan är medlemmar där, glöm inte gå in o kolla och dela med er av era bilder :)http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/de-nordigas-bildtrad-123459/forum/m69415581.html

Idag planerar jag att damma av dammvippan och köra ett varv i vardagsrummet. Borde köpa någon dammvippa till så att barnen oxå kan hjälpa till, så kan de ta listerna. De tycker att det är betydligt roligare med dammvippan än med dammtrasa, jag förstår inte varför....hhmm :) 

• sholof

Ja jag har faktiskt spanat på strutsdammvippan från clas Olssons. Just för barnen och för att själv lättare kunna damma av småsaker.

• sholof
    Linn77 skrev 2013-06-25 10:06:12 följande:
    Såg nu att du skrev inlägg nummer 5 000 i denna tråd!
    Vad skoj att tråden är så aktiv tycker jag. 

Jag kom till rätta med den där förbenade Ariel-reklamen genom adblock. Så skönt att slippa bli störd stup i kvarten.

haha, ja där ser man. Tur jag lyckades pricka in ett så bra nummer :)

Igår klagade sambon på att det knappt syns fast han plockar på kvällarna när jag kört till jobb, lite samma som jag känner när jag gör det på dagtid.
    Så nu ska vi tillsammans försöka få in rutiner tillsammans så att vi verkligen tar tag i rum efter rum för att få ordentlig ordning, för att sen kanske märka när vi väl plockar lite :) Så det är sommarens projekt att få flylady rutinerna att passa för oss tillsammans.
    För faktum är att de gånger vi städat ett rum/zon tillsammans så har det gått så mycket fortare och varit mycket roligare.

Tänk att spendera ½timme varje vecka med att WHB tillsammans, då får vi ju mer tid o energi över till annat :)   
  • sholof

Angående storytel så lyssnar både jag o sambon mycket på det nu. Vi har ett abbonomang som vi kan använda bägge två. Ett litet tips för andra som har betalt för det....det går att lyssna på olika böcker samtidigt ;)

• sholof
    Ms H skrev 2013-06-27 00:21:23 följande:
    Tycker att det är dags för lite nya ljudbokstips! Vad ska jag lyssna på härnäst? Själv rekommenderar jag varmt Archers "Dömd till fängelse". Och har ni redan läst (lyssnat) den, gör det en gång till för den är super :)
    Tack för tipset, den är nu tillagd i önskelistan över böcker jag kommer lyssna på i sommar. :)

Jag tillhör skaran som gillar En man som heter Ove av Fredrik Backman

Sambon förespråkar A Game of Thrones av George R R Martin. Han säger att den uppläsaren är en av de bästa han lyssnat på. Dock håller jag mig till att läsa o lyssna på böcker på svenska. Så jag har beställt böckerna för att kunna läsa dom nu i sommar :)   
  • sholof

ahhhhh, jag går ju helt in i någonslags koma varje gång semestern närmar sig.... Jag är tröttare än någonsins känns det som.

Linn: ja det funkar utmärkt för oss att använda samma abbonomang på storytel. Han har sin bok på gång på sin mobil o jag har min bok på gång på min mobil. :)

81missan: Jag tror inte att man kan få någon att vilja decluttra om inte den personen själv vill. Vad säger han när du föreslår att ni ska göra det tillsammans?
    Förra helgen hade vi vänner på besök som hade lite samma problem. De har ett garage fullt av grejor o killen där samlar på allt o vill inte slänga saker som är bra att ha.
    Hon vill ju såklart att de ska röja medans han vill organisera. Han vill ta allt i ett ryck o tömma hela garaget för att börja om, medans hon inser att de bara ha lite tid då o då för att hinna med det plus att hon tröttnar snabbt när han ändå måste godkänna allt hon gör. :)
    Vi försökte iaf komma fram till en kompromiss för dom så att de iaf ska göra lite i taget tillsammans. Vi får väl se hur det går för dom.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!