Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
2 minuter hinner man med en del på ju. :) damma vardagsrumsbordet borde funka på den tiden.
Ja arielreklamen är verkligen skit!!
Idag har vi mest kommit ifatt efter att ha varit borta tors-sönd....det värsta är att katterna stökar ju till även när vi inte är hemma. Men tvätten är tvättad o vikt :) Blir så mycket roligare att lägga kläderna i lådorna när det är ordning o reda där innan.
Skoj att det verkar bli lite mer fart i tråden nu, kanske bara för att semestertiderna närmar sig och man faktiskt har lite mer ork. :)
Då kanske vi kan få igång bildtråden oxå lite, alltid roligt med inspiration, före och efter bilder m.m. Så ni som redan är medlemmar där, glöm inte gå in o kolla och dela med er av era bilder :)http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/de-nordigas-bildtrad-123459/forum/m69415581.html
Idag planerar jag att damma av dammvippan och köra ett varv i vardagsrummet. Borde köpa någon dammvippa till så att barnen oxå kan hjälpa till, så kan de ta listerna. De tycker att det är betydligt roligare med dammvippan än med dammtrasa, jag förstår inte varför....hhmm :)
Ja jag har faktiskt spanat på strutsdammvippan från clas Olssons. Just för barnen och för att själv lättare kunna damma av småsaker.
Angående storytel så lyssnar både jag o sambon mycket på det nu. Vi har ett abbonomang som vi kan använda bägge två. Ett litet tips för andra som har betalt för det....det går att lyssna på olika böcker samtidigt ;)
ahhhhh, jag går ju helt in i någonslags koma varje gång semestern närmar sig.... Jag är tröttare än någonsins känns det som.
Linn: ja det funkar utmärkt för oss att använda samma abbonomang på storytel. Han har sin bok på gång på sin mobil o jag har min bok på gång på min mobil. :)
81missan: Jag tror inte att man kan få någon att vilja decluttra om inte den personen själv vill. Vad säger han när du föreslår att ni ska göra det tillsammans?
Förra helgen hade vi vänner på besök som hade lite samma problem. De har ett garage fullt av grejor o killen där samlar på allt o vill inte slänga saker som är bra att ha.
Hon vill ju såklart att de ska röja medans han vill organisera. Han vill ta allt i ett ryck o tömma hela garaget för att börja om, medans hon inser att de bara ha lite tid då o då för att hinna med det plus att hon tröttnar snabbt när han ändå måste godkänna allt hon gör. :)
Vi försökte iaf komma fram till en kompromiss för dom så att de iaf ska göra lite i taget tillsammans. Vi får väl se hur det går för dom.