Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

MmeX skrev 2014-11-22 09:57:35 följande:

Hej! Jag har också hakat på utmaningen att rensa ut 15 saker per dag. Det har mest blivit småsaker men det är så skönt att ta tag även i dem. Annars brukar jag tycka att det inte är värt att rensa en låda när det finns så många stora projekt jag borde ta tag i, men att ta 15 minuter till att till exempel rensa ut alla trasiga pennor sparar faktiskt tid varje dag. Nu slipper jag ju leta efter fungerande pennor :)

Jag tänker också så att det inte är lönt att rensa något litet när det finns ett helt förråd, eller rum som måste rensas. :) Men jag börjar komma ifrån de tankarna. Så nu gör jag småsaker o nöjer mig med det.

Jag nöjer mig med att städa ett rum på ytan utan att behöva sucka över skåpen jag inte öppnat. De tar jag en annan dag :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Jag har spenderat hela dagen på Ullared :)
    Fick handlat lite nya kläder till killarna o en del julklappar. Skönt att ha det gjort iaf.

Ligger back i utmaningen men har gett mig själv tills imorgon att fixa de sista sakerna. Får se var jag hittar dom.

Mitt projekt för veckan blir att putsa fönstrena inför första advent.
    Samt så ska jag helst hinna storstäda vardagsrummet också.

• sholof
    Ms H skrev 2014-11-23 21:25:57 följande:

Jag tror att jag vet vad min nästa utmaning ska vara: att göra slut. Inte på nått förhållande alltså, utan på halvfulla förpackningar och på mat jag har hemma (isf att köpa ny). Började alldeles nyss med att leta fram den schampoflaska som verkade ha minst innehåll i sig. Det var faktiskt så lite att det bara räckte till två schamponeringar, nu ligger flaskan i återvinningen, håret är rent och jag är trött. Har också passat på att göra slut på dipen som stod i kylen

Börjar med en månad. Nån som hänger på?

låter som en bra utmaning fram tills jul :)
    Då kanske vi kan få ordning på skafferiet också.
    Jag får  i år kolla över vad jag redan har inför julbaket...annars köper jag alltid nytt varje år för jag har ingen aning om vad jag har i mina skåp.

Nu har jag precis fått undan allt vi handlade i Ullared igår. Det mesta hamnade i garderoben för det ska bli julklappar. Resten hamnade i killarnas klädlådor så nu är dom utrensade och påfyllda med det som behövdes. Nu klarar dom sig tills sommaren iaf. :)

Nästa projekt blir lekrummet. Ska städa lite o sen se till så att killarna iaf rensar ur en låda där då vi behöver en till det nya leksakerna efter jul
  • sholof

Jag ska nog börja julpynta så smått nu, så jag inte har allt i helgen då vi ska ha 6årskalas.

På de 3 lediga dagarna jag har haft nu så har jag storstädat de 2 barnsovrummen samt lekrummet. I denna farten kommer jag ju snart vara klar med storstädningen och kanske kan börja vila lite o få lite julstämning istället.

• sholof

Jag är nog mer som Vallakra när det gäller julpynt. Jag vill njuta av det länge....

Nu har jag putsat fönsterna och julgardinerna är uppe i de rum vi ska ha det. Så då åkte några julstjärnor också upp som nu kan lysa upp mörkret. :)

Fast tomtarna väntar vi med nån vecka till o granarna brukar åka in vid luciatid :)

• sholof

Hur går det för er med städningen och pyntningen inför första advent?

Tack vare min semester denna veckan också så har jag redan adventspyntat och hunnit storstäda5 av våra 7 rum.

Tack vare att en av våra katter har börjat markera sitt missnöje så har jag idag påbörjat en av våra största surdegar, dator/pysselrum. Mannen drog ut datorer o sladdar m.m. igår så idag har jag bara rensat o skrubbat....

Så nu har pysslet fått en bra förvaring samt alla spelen har fått bättre plats på hyllan. Där är till o med plats över nu till julklappsspelen de kommer få.
    Ikväll får mannen installera datorn igen och dra alla sladdar fint under skrivbordet så att vi slipper ha de på golvet.

• sholof

Koden är snarare RUTiner! :)

• sholof

Måndag igen, puh vilken helg.
    Vi har haft kalas för en av våra 6 åringar, nästa kalas blir om 2 helger. Sen har vi hunnit med lite luciafirande också.

Så idag började jag dagen med att starta tvättmaskin o diskmaskin. Nu är det lite allmänt plockande som gäller innan jag måste dammsuga.
    Fast det är skönt att veta att jag storstädade nästan hela huset förra veckan så jag bara måste ta på ytan nu.

Sen borde jag ta det lugnt så jag hinner vila upp mig innan jobbkarusellen börjar igen på fredagkväll.

• sholof

Jag har läst en blogg ett tag där de nu i december har en utrensningskalender i december. Varje dag en ny lucka med ett nytt uppdrag.

http://rensaut.nu/

Jag missade det igår men idag hängde jag på. Har gjort gårdagens uppdrag som var att rensa ur frysen. Det var betydligt lättare idag än det var i januari när jag hade frystömningen :)
    Slängde några korvbröd o en låda med någon slags gryta i....resten var ok.

Nu använde jag äntligen min dymo o satte etikett på lådorna så att vi vet vilken låda vi har fisk m.m. i

Dagens uppdrag är att städa ur kylen, så det tänker jag göra i eftermiddag när jag har hämtat hem killarna.
    Det är mest att torka av alla hyllorna samt att se om det har gömts sig något som ska slängas.

• sholof
    Ms H skrev 2014-12-02 19:48:31 följande:

Sex lådor böcker på väg till annan ägare!

bra jobbat MsH

Här har jag lyckas städa ur kylen också, var bara lite som jag städade bort.
    Sen så lyckades vi tömma en burk med rödbetor till middagen, så nu har vi bara en burk till av vår egen skörd.
    '
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!