Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag tycker oxå det funkar bra att vika och ställa kläderna på det där visste.
Alla barnens tröjor gör jag så med samt de minstas byxor.
Mina och mannens linnen och visa tröjorn funkar det oxå bra med.
Jag tycker oxå det funkar bra att vika och ställa kläderna på det där visste.
Alla barnens tröjor gör jag så med samt de minstas byxor.
Mina och mannens linnen och visa tröjorn funkar det oxå bra med.
Oj vad aktiva ni har varit idag, skoj att det blivit lite mer fart i tråden.
Jag hade heller inte klarat av att ha skor på mig hela tiden inomhus. Det är bara nu på vintern jag har inneskor på mig för att jag är så kall om mina fötter. Men de åker av titt som tätt och blir då stående lite var som :)
Vi har ju fortfarande jullov....och så rörigt det blir fort när vi alla 6 är hemma hela tiden. Det ska pysslas och fixas mat och få gäster m.m. hela tiden.
Ikväll tog vi ett snabbt röj och dammsugade golven så nu är här iaf lite ordning igen.
Hallen har jag inte hunnit börja med än. Men det är nog så att förråden är ett bra ställe att börja med. Då har man förhoppningsvis mer plats att spara saker på plus att man ju behöver någonstans att samla det som ska säljas, skänkas osv.
Mannen berättade precis för mig att det heter dammsugit!
Han är ju från Västerås och borde veta mer om svenskan än jag från Skåne. ????
... vilket ju i det tempus du använde borde bli "dammsög" när jag tänker efter =)
Jag använder oxå samma fönstermaskin som Chianti har och är mycket nöjd med den.
Här har barnen nu börjat skolan och mannen börjat nytt jobb och jag jobbar mest hela tiden.
Så jag ser fram emot nästa vecka när jag går tillbaks till mitt vanliga schema och rutinerna kan börja komma tillbaks för oss alla.
I helgen tänker jag göra så lite som möjligt. Ska bara veckostäda senare idag.
Sen börjar jag nästa vecka med att möblera om i hallen för att se om vi kan finna en bättre lösning.
Ja före och efter bilder kanske kan komma. ?
Idag hann jag veckostäda och handla. Jag tog dock en powernap på ca 1 timme när jag gick in i sovrummet för att bädda o dammsuga, råkade lägga mig ner o somnade direkt. Inte ens barnen kom o störde mig. När jag vaknade med ett ryck o fortsatte min städning med ny energi. ?
I julhelgen fick jag en nyckel. Den la jag på ett bra ställe där jag inte skulle tappa bort den. Kan nu tala om för mig var det bra stället är?
Här har vi fortfarande plusgrader och regn. :/
Vi är på bra väg och tömma frysen, känns bra när där nästan bara är mat som vi använder ofta.
Vi får väl börja tömma skafferiet oxå efter hand. Får börja baka så att vi använder upp alla fröer och mjöl som vi har.
Eftersom vi ännu inte har orken att göra massa saker hemma så funderar vi dessto mer på hur vi vill ha det sen. Så en dag när energin kommer så vet vi iaf vad vi ska göra :)
Jag har bytt gardiner i köket idag samt plockat bort lite julsaker.
Sen så röjde jag i vårt skåp där vi har alla plastlådor m.m. Idag slängde jag faktiskt en haklapp som legat där i 3 1/2 år sen minstingen slutade använda haklapp. :)
Kändes som en sån sak jag inte behöver spara på.
Slängde även några glasslådor då jag oftast tycker de är för stora... fast dom var ju bra nu i jul men vi lär kunna spara någon mer glasslådor tills det är jul igen. ????