Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

I helgen har vi hunnit med jättemycket hemma...och även att ta det lugnt o njuta av det fina vädret.
    Badrummet storstädade vi i lördags, så jag är redan klar i veckans zon ;)
    Vardagsrummet fick oxå en storstädning...fick bytt ut lite filter och kuddar till lite mer våraktiga.
    Alla fönster blev putsade på utsidan, så nu kan jag putsa insidan när jag orkar...Men köksfönsterna ska jag iaf ta idag har jag tänkt samt sätta upp nya gardiner.

Jag lyckades även bli av med all tvätt, smutsig som ren. :)
    Vi har även börjat förberedda oss för utesäsongen, köpte in 2 stycke dynlådor. Där har vi tänkt förvara kol och annat som hör till grillningen samt poolsakerna, så att vi slipper ha det i uterummet.
    Vi har även beställt nytt tak till uterummet som vi nog kommer få om 3 veckor. Då blir det till att tömma uterummet helt för att byta tak.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Tjoho vad dåligt det är med uppdateringar.

I helgen har jag tänkt rensa bland alla mina kläder, planen är att jag och mannen ska byta garderober.
    Sen ska vi planera för ett rumbyte bland barnen så alla deras saker kommer oxå att gå igenom.

Idag ska sovrummet städas, eftersom det är veckans zon.... Så då passar det bra att jag tömmer alla våra garderober och sen inte lägger tillbaks sånt som vi verkligen använder. :)

• sholof

Planen är att jag ska veckostäda idag och ta lite extra i vardagsrummet...fast det är mest att damma lite o pyssla om blommorna.

I övrigt har jag tappat rutinen med att SoSa...vilket jag tycker är väldigt synd. Så i maj månad ska jag försöka ha det som vana hela månaden.

Hur går det själv`?

• sholof

Ja MsH Verkar vi ha tappat när hon semestrade, tog hon en lång semester från oss alla?

Här går det väl oxå sådär med Flylady.
    Vardagsstädningen funkar ok, vi veckostädar iaf varannan vecka ;)

Men vi försöker iaf rensa ut här hemma.
    I fredags dumpade vi fyra sopsäckar med kläder och skor. Känns skönt att våra garderober och barnens byrå  nu bara innehåller kläder som passar och som vi använder. :)

• sholof

Jag lever.... :)
    Huset är under kontroll...dock förmycket clutter. Vi har inte brytt oss om att hålla efter det, utan fokuserat på det viktigaste för att hemmet ska fungera. :)

Men nu kanske vi kan börja igen. Så idag tänker jag storstäda sovrummet som väl var förra veckans zon. O resten av veckan ska vi spendera på att rensa klart bland alla våra papper så att vi sen kan städa vardagsrummet.

• sholof

Hallå!

Vi har oxå sista rycket innan semestern.
    I söndags storstädade vi hemmet, då tog jag tag i hotspoten i köket. Hela hemmet känns ok nu, förutom pysselrummet.

Barnens lekrum har fått sig en rejäl utrensning, så där är så fint och städat nu så att till o med barnen tycker att det är mycket bättre nu, :)

• sholof

En vecka kvar tills semestern. För att få en lugn semester så måste rutinerna i hemmet fungera.... så nu är det dags att komma igång med de dagliga flyladyrutinerna samt veckostädningen.

Så idag ska jag swisha och ta hand om köket och tvätten.

Veckans zon är sovrummet. Där är inte så mycket för oss att göra, så denna veckan kan vi spendera i trädgården. Vi tvättade av altanen igår så alla möbler ska på plats idag. Samt att resten av gräsmattan ska klippas.

• sholof

status: tvätten blev nästa klar igår....dock hade vi 4 sängar att renbädda så det tog lite tid.
    Trädgårdsmöblerna kom på plats, så idag hoppas jag att det inte regnar så att jag kan klippa gräsmattan.

Idag ska jag ta fram saker så att det lättare blir att SoSa badrummet....

Angående kläder så har vi oxå rensat ut väldigt hårt. Allt som vi inte gillar har fått lämna vårt hem. Min man hänger tillbaks sina skjorter som han bara använt en dag på ett ställe i sin garderob, så slipper han ha en hög med lite använda skjorter.
    Men det som hjälpt mest är såklart att inte ha för mycket.

• sholof

Vi kom hem för några timmar sen efter en veckas semester med barnen.

Badrummet är nu fullt med tvätten som ska tvättas, 3e maskinen är nu igång. De flesta väskor är uppackade. Så imorgon ska vi vila upp oss, och köra en veckostäning. Vilken zon är vi i? Både badrum o sovrum behövs städas....

• sholof

Tja...någon stor storstädning blir det inte. Men plocka undan saker som hamnat fel pch packa upp det sista. Rengöring av toaletterna samt dammsugning blir det iaf. Torkar kanske av köket oxå när jag är på g. Men när jag och mannen veckostäda ihop tar det max 1 timme. Så när det är klart ska vi vila och sparka boll o bada. ?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!