Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Säg till om du hittar något sätt på att få bort stearinet. Vi har nämligen fått stearin på en väg....tror något av barnen stötte till ljuset. Vi har inte rört stearinet än, för att vi inte vet vad vi ska göra riktigt.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Usch va trist Ms H, hoppas du snart piggnar till!

Fast jag mår väl ungefär likadant.... Jag jobbar, försöker sova,  vaknar o gör middag till familjen. Jag orkar på min höjd ta hand om disk och tvätt sen hamnar jag i soffan igen tills det är dags för mig att köra till jobbet. Så går det runt o runt o runt.

Jaja snart är det helg...o sen är det väl helt plötligt vår. :)

Är det någon som fölljer zonerna?

• sholof

Jag är oxå gärna med på en ryck i zonerna i februari. Jag brukar oftast städa och inte rensa ut.
    Så i februari ska jag ägna tiden åt att rensa ut och göra oss av med saker.
    Så kan jag ägna mars månad åt att vårstäda :)

Kruxet är ju att februari bara har 4 veckor så vi hinner inte igenom alla zonerna på den tiden. Vi kan modifiera hennes plan kanske så att vi går in i mars månad oxå. :)

• sholof

Nu när jag kollar så börjar ju flylady på en söndag i den nya zonen.Så isåfall kan vi köra från söndag till söndag. Den 1e börjar vi i zon 1, hallen.

När vi kommer till slut av månaden kommer vi bara vara i zon 5, vardagsrummet, i en dag. Lördagen den 28/2... så då kan vi kanske fortsätta i den zonen veckan efter. Iaf halva första veckan i mars så kan man då gå över till zon 1 i några dagar så kan man följa zonerna helt därefter.

• sholof

28/2kanske är en lördag så då tänkte jag fel.

äsch är för trött för att tänka.

En av zonerna hamnar iaf första veckan i mars.

Så antigen börjar vi i zon 1 eller 2 nu v 6. Börjar vi i zon 2 så kanske vi kommer i rätt zon när mars börjar. ????

• sholof

Ja imorgon börjar vi i zon 1, hall och matsal.

På måndag skiftar vi då över till zon 2...som är köket.

Så hoppas vi att zon 1 blir längre än en dag i mars. För i hallen har jag en del att rensa bland.

Är det utrensning som gäller för de flesta eller några känner sig klara med decluttrandet och ska bara städa?

• sholof

Februaris flyladyvana är att decluttra 15 minuter om dagen, vilket passar perfekt för oss ju. ;)

Så 15 minuters röj i zonen... och är man klar med en zon går man till den zon som behöver det mest. Jag kommer fokusera mig på hallen när jag har tid över. När den är klar kommer jag ta mig an våra garderober. ????

Hade varit skoj om ni vill dela med er av era framsteg, före och efter bilder så man får lite inspiration. Har ni smarta lösningar får ni gärna dela med er av det.

Vill man inte lägga foton här i den öppna tråden så har vi i sådana vår låsta fototråd för det. ?

• sholof

Ja isåfall kommer zon 5 försvinna helt, men då kommer iaf jag välja att göra den första veckan i mars för att kunna gå igenom alla zonerna.

Jag har inte heller gjort något i hemmet i helgen. Har varit moraliskt stöd för min bror som genomgår en separation samt sovit på kvällarna för att jag sovit så dåligt på natten.

Men idag är det rutiner som vanligt och då kommer jag ägna 15 minuter i hallen samtidigt som mannen så då kommer vi ju upp i 30 minuter :)
    Vi ska göra en omöblering där idag för att kunna se om vi kan skapa mer förvaring närmare ingången.

• sholof
    sholof skrev 2015-02-02 03:27:07 följande:

Men idag är det rutiner som vanligt och då kommer jag ägna 15 minuter i hallen samtidigt som mannen så då kommer vi ju upp i 30 minuter :)
    Vi ska göra en omöblering där idag för att kunna se om vi kan skapa mer förvaring närmare ingången.

bbaahhh, blev ju inga 15 minuter alls igår. Blev faktiskt inte gjort något alls...utan mannen fick köpa med sig mat hem istället. Jag lyckades iaf hämta mina barn på skolan.... Sen har jag tydligen blivit någon medlare eller syndabock eller terapeut för min brors kraschande förhållande. Ägnade säkert 4-5 timmar åt dom igår per sms eller telefonsamtal. Är så dränerad av energi att jag är glad att jag kan jobba inatt.

Men men....nya tag i eftermiddag då. Målet är att laga kvällsmat, dammsuga de synliga golven från allt katthår som katterna har mage att tappa överallt just nu. Samt att jag iaf ska göra något i hallen. :)
  • sholof
    Sagolina skrev 2015-02-02 12:33:54 följande:

Här håller vi också på med att bädda rent i sängarna, dammsuga(gud vad mycket damm det hade samlats mellan sängen och väggen, tyckte jag dammsugade där helt nyligen!) och ställa i ordning sovrummet så att spjälsängen kan stå vid min sida av sängen. Första omgången lakan av två snurrar på nu och medan den tvättas tar jag paus.

Hoppas att allt går bra idag, och att ni snart får träffa er nya familjemedlem :)

Skönt att ni har hunnit förberedda och städa innan så att ni bara kan ta det lugnt sen.
    Ibland  är det bra med planerade igångsättningar :)
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!