Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Klar. Nu är sovrummet avdammat, och utrensat från nattduksbord. Sängkläderna är byta och rummet är dammsugat.

Vi har så fint väder här så ja har lagt ut täckena på vädring. Härligt.

Nu ska jagslänga igång tvättmaskinen och börja plocka lite inför veckostädningen imorgon.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    81missan skrev 2015-02-26 22:14:27 följande:
    Har funderat på det ett bra tag, är tyvärr ingen blocket människa. Skulle helst vilja ha en loppis men det kräver ju lite tid. Min man förstår inte riktigt problemet... Sen ska man ju köpa nytt också.
    Förstår hur du tänker, får inte heller mig själv till att lägga ut saker på blocket. Har så svårt att sälja saker. Därför blir det oftast kvar eftersom en del saker är för fina för att bara skänkas bort. :)

Men jag håller med, gör dig av med det....det ska ju inte ta upp plats bara för att det inte ska bli tomt i en garderob. Du hittar säkert något annat att stoppa in där sen ändå så *S*
  • sholof

shit, jag känner mig helt mossig i huvudet....svenskan blir helt koko. Samt att jag ser att jag skriver mycket fel när jag sitter vid vår bärbara dator där hemma... *suck*
    Kanske ska sluta skriva när jag är trött.

Iaf så städade mannen toaletterna nu ikväll samt vädrade våra mattor. Så imorgon ska jag dammtorka lite allmänt och sen dammsuga. Får se om jag orkar våttorka golven oxå.

Sen ska vi göra så lite som möjligt i helgen...känns som att det var länge sen vi hade en fri helg med inte så mycket inbokat. Vi måste ladda batterierna för i slutet av nästa vecka åker vi uppåt landet igen för att gå på begravning.

• sholof

Jag nöjer mig med veckostädning av vardagsrummet... det räcker bra här.

Igår var det strålande sol och vårväder och vi tänkte städa bilarna idag. Men istället vaknar vi upp till snöblandat regn och blåst....så vi får väl ändra på planeringen. ?

• sholof
    Ms H skrev 2015-03-02 20:59:53 följande:
    Tack. Tror jag... känns som att jag har gjort en rätt stor andel av de nio tusen inläggen, kanske inte är så himla bra trots allt...

Snabb överslagsräkning, du har gjort ca 830 inlägg i denna tråden. :)
    Vilket är ungefär 9% av alla inlägg :)
    Bra jobbat.
  • sholof
    Ms H skrev 2015-03-04 09:29:00 följande:

Kan bli så när man ofta är förpassad till ryggläge. Skönt att se att du inte ligger så långt efter på 8 %

Mycket prat och lite verkstad ????

såg nu att jag varit aktiv här i tråden i precis 2 år.

Har mycket kvar att rensa ut, men jag har iaf hittat många fungerande rutiner. Fått ordning på vissa områden här hemma som innan mest var jobbiga.

Sakta men säkert så kommer vi bli klara med alla babystep som vi tar. ????
  • sholof

Tillbringat några dagar till i Västmanland, strax över 100 mil i bilen samt begravning av ung släkting. Vi är rätt slutkörda både jag och mannen.
    Mannen har dessutom varit sjuk i 7-8 veckor nu...och med allt som hänt så är energin låg i vårt hem.

Men nu ska väl allt återgå till det normala, vilket innebär att jag förhoppningsvis ska jobba hela veckan och även försöka städa iaf 15 minuter om dagen.

Idag ägnade jag lite tid åt tvätten samt trädgården. Vi hade strålande fint väder så studsmattan fick åka fram på barnens begäran.

Jag såg att jag hade glömt täcka min hortensia, så vi får se om jag får några blommor i år ;)

Får se om det blir någon utmaning i köket eller vi kanske ska nöja oss med att bara hålla ordning där denna veckan. :)

• sholof
    Hilmas skrev 2015-03-19 16:01:52 följande:

Oj, har ni alla städat klart? Vad tyst det är här!

Jag får inget gjort så jag var tvungen att tvätta fönster i köket, 15 st och det är 2 kvar. Nu kan jag med gott samvete återgå till soffan...

Eller så är det så att vi städat för lite o därför är tysta ;)

Jag borde oxå tvätta fönstrena i köket...o byta gardiner. Men har hört att det ska bli sämre väder i helgen..så då är det väl inte lönt o tvätta dom :D
  • sholof
    Sagolina skrev 2015-03-28 17:41:39 följande:

Det har du rätt i Hilmas!

Idag har jag fått en maskin tvätt fixad, bakat 2 olika bröd och så storhandlat. Annars har dagen gått åt till att underhålla sonen, så att han inte väcker mannen som jobbar nätter just nu och försöka hålla dottern nöjd. Och plantera om min basilika.

Imorgon åker jag och barnen till min mamma över dagen, så blir ledigt från alla hemmasysslor. Men det betyder ju också att vi inte är hemma och stökar:)

Hur ofta jobbar din man natt?
    När mina barn var små och deras pappa skulle vara föräldrarledig och jag jobba natt så var vi fasligt glada att vi hade en källare där jag kunde gå ner och lägga mig i när jag skulle sova. :)
    Nu funkar det mycket bättre när de går i skolan för då sover jag ju när de ändå är iväg. Blir bara problem de gånger de är sjuka och det inte är jag som vabbar...men då brukar de ändå mest mysa och se på film m.m. så de stör inte mig

Idag ska jag bara klara av att jobba...inte skoj o börja kl 6 när det är omställning till sommartid. Sen ska vi ha barnkalas för sonen innan jag kommer däcka på soffan i kväll.
  • sholof

Här har var det tyst, har alla haft en lugn och skön påsk? :)

Vi har varit bortresta flera dagar....så vi hade mycket smutstvätt med oss hem och jag lyckades inte gå igenom hela högen igår...men får väl ta resten idag.

Igår när det var så fint väder passade vi på att städa ut vårt uterum helt....det blir att vi samlar på oss massor där under vintern för att vi inte orkar ta tag i det. Men ska vi kunna använa rummet så var vi tvungna att städa där. Så nu är det fint där igen.... nu ska vi bara beställa ett nytt tak så att vi slipper en läcka.

Vilken zon är vi i denna veckan? köket?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!