sheeba skrev 2012-01-02 19:38:08 följande:
Hejsan, min lilla gosiga katt Sheeba har försvunnit, vi har skrivit ut affischer med hittelön, meddelat grannarna o.s.v. Men det har snöat ordentligt och det har blåst mycket dessa dagar. Hon försvann på annandag jul och har inte kommit hem än.. Jag kunde inte ens ha kul på nyår utan att jag tänkte på att hon säkert var rädd för raketerna eller t.o.m var död

Så nu undrar jag om det finns nån enda chans att hon överlevt? För hon betyder så himla mycket för mig!! Skulle vara tacksan för svar.
Eftersom att det inte har varit så kallt ute så finns det en chans att din katt lever. Hoppet är det sista som försvinner. Har du lappat området? Ringt polisen och anmält henne saknad? Är hon kastrerad (så att hon inte är ute och firar). Är hon id-märkt? Hon kan ju dessutom ha blivit skrämd så att hon inte vågar sig hem.
Något att tänka på är dock att katter inte är skapta att vara ute i vårt kalla klimat, de får lätt köldskador. Det finns många bra alternativ istället för att ha henne ute på fri tass, det finns många faror och en katt på fritass kan även ställa till problem för grannar etc. Att ha henne i sele eller bygga en fin rastgård är att föredra. Eller att näta in balkong eller altan, bara så att hon känner doften.
Hoppas din lilla tjej kommer hem snart! Håller tummarna!!