Hon morrade till..
För allra första gången idag såg jag min 9månaders valp riktigt morra till, blir svinförbanad. Hon är en blandning av jack russel och border terrier.
Detta är en helt annan sida av henne, som jag inte kunde tänka mig. Inte alls!
Kanske mitt eget fel, men jag bara undrar om det som hände är en normal reaktion från hunden.
Hon hade varit snäll och duktig idag så gav henne ett grisöra. Hon har aldrig fått det innan, men hon var HELT inne i det. Hon har ganska känslig mage, och skulle inte äta hela grisörat. Inte bara av anledningen att magen är känslig, utan att det var en väldigt stor bit för hur liten hon är.
När vi skulle ta grisörat från henne började hon morra, och visa sina tänder, detta fortsatte hela tiden och vi sa ifrån SKARPT varje gång hon gjorde det. Vi visste inte om vi skulle låta henne ha det eller ta den, iom. att vi inte vill sända ut signalerna att det är hon som bestämmer för det är de inte. Hade nästan tag i grisörat och hon låser hela käken, jag fastnar med ett finger mellan hennes tänder och hon bara fortsätter trots att jag verkligen säger till henne att släppa.
Gjorde vi fel i att ta grisörat? Borde vi delat den innan istället?
Snälla, döm inte eller någonting nu, vill bara ha råd!