• valkyrie

Vi unga med PCO nr 3

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 3 
    här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs
    här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.
    finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.
    även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.
    vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in 
    VI SKA Plus tjejer!!!!

2012 är fårt år!!!   

våra gamla tråder:
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m53917688.html

• Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3
  • Laura88

Då hakar jag på här jag också... Vi har försökt i 6 års tid... exakt i maj blir det 6 år... Ingen graviditet så långt ögat kan nå. Pergo har jag kört i 2 omgångar = tyvärr ingen ägglossning alls. Mensen kommer och går när den vill, inte så ofta.... 
    Nästa månad ska jag nog ringa gyn för att prova en sista gång med Pergo. Men om jag inte får någon ägglossning då funkar ju inte provrörsbefruktning heller.... Så våra chanser är noll? Ähhhh har inte tänkt på barn på mer än 4 månader nu, men idag... Idag slog det mig att ska jag försöka nån gång så är det antingen NU eller aldrig. Så i år försöker vi för sista gången med gyn hjälp. För utan kör vi på hela tiden (alltså utan skydd, men utan att fokusera på barn).

Hur går det för er? 

• Matilda03
    FrökenD skrev 2012-01-09 21:35:46 följande:
    Hallå!! Hur gammal får man vara? =)
    Jag e 28 iaf, bosatt i Södermanland med sambon.
    Fick pco diagnos för ett år sen och har käkat Metformin sen dess.
    Har blivit behandlad med pergo och primolut några gånger utan större resultat förutom nu sista gånger på trippeldos pergo, då fick vi bara inte till det. =(
    Denna månad blev det inge pergo, men haft äl ändå! =) Nu inväntas bim!!
    Får jag va me? =)

När har du BIM? Håller tummarna för din skull =)

Själv fick jag mens idag så det var ju en besvikelse(även om det är skönt att d funkar oxå), men jag hade väntat mig att den skulle komma, vi tajmade nog inte riktigt rätt sist iaf.

Jag har hört det att man kan få äl månaden efter pergo oxå, hänger effekten kvar på nåt vis eller?

• soffan88

Jag är oxå kvar fortfarande - . Den 20 är våran utredning klar.

• Hanna87a

Jo det va så läkaren mena.. Men efter att läst runt lite här om pco så verkar det vara många som har fått hjälp tidigare pga pco.. I vi försökte ju bli gravid direkt efter jag slutade med piller sist o då funka de ju inte.. Så det känns nästan som bortkastad tid... Ska ringa dom imorgon bitti o se om dom kan göra nåt annat!! Informerar efter samtalet o hoppas dom kan göra något annat!

• millana

Är kanske inte så ung, 29iår....men har försökt få barn nu 1år....läste om PCO o tänkte att det måste jag nog ha....blöder som en gris emellanåt o senblir det en paus på 30 dagar o jag blir så nöjd o glad sen kommer det igen o jag blöder 7-25dagar....inte kul...har jätte oren hy o finnar:( Var till Gyn i sommras o då sa han att jag hade en cysta på äggstocken men att det var helt normalt,,,,,men vet ju inte om jag har ÄL överhuvudtaget....vad ska jag göra??  Vill ha en liten till...mina 2 tejejer tjatar....:)

• Matilda03

Har ni spolat äggstockarna innan ni fått pergo? Vet ni om det är vanligt att man har nåt slags stopp där? Jag vet inte om jag ska säga till läkaren att jag ville kolla det innan jag får pergo eller börja med pergo o säga till om det om jag inte blir gravid.

• Hanna87a

Har pratat med gyn idag o förklara att jag inte va helt nöjd med att få p-piller utskrivet för att få igång mensen eftersom jag vill bli gravid.. Finns ju andra piller som kan få fart på mensen utan att hämma en ev. ägglossning.. Hon påtala kanske 10 gånger i telefon att jaa men eftersom du fick pco konstaterat igår så kommer det ju vara svårare att bli gravid! Tror dom det går lättare när man äter p-piller??! Så jag bad att få prata med en läkare som är insatt i pco (vilket min läkare som jag träffa igår inte är och skrev ut p-piller) så en telefon tid nästa torsdag... Vilken väntan!!!

• soffan88

Millana: Tycker du ska kontakta läkaren o säga att ni försöker skaffa ett barn till. Då borde du få hjälp.

Matilda03 : Jag spolades inte innan pergo utan började äta det direkt. Nej det vet jag inte.

Hanna87a : eftersom ni försökt i 1 år så ska ni får hjälp.

Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3