Inlägg från: Anonym (1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1)

lämnar han nånsin?

Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-22 11:50:01 följande:
    Nej det är det inte. Lyckligtvis finns verkligheten i färg och gråskala, inte svart-vitt som FL. 
    Haha... är det inte märkligt att människor som ägnar sig åt moraliskt tvivelaktiga saker ALLTID ska bröla om gråskalor... men samma människor brölar högst av alla när de själva blir drabbade...då blir plötsligt allt svartvitt..
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 13:08:16 följande:
    Där ligger du helt fel. Jag har blivit lämnat och bedragen innan jag har blivit otrogen själv och även innan jag hade varit älskarinna till en gift man. Och i alla situationer har välden varit i färg och gråskala. Poängen är nog att ta avstånd från smärtan och försöka analysera vad som lett till en havererad relation. Detta bör man göra för sin egen skull. 

Det som många verkar inte fatta är att det är TVÅ i en relation som har ansvar för relationens lyckade eller misslyckande. Visst sviker den som är otrogen. Men likaså sviker den andre också. INGEN kan förstöra en fungerande relation om h*n är inte del av den. 

Undrar också hur det hade gått för TS. Hoppas faktiskt att det har gått lika bra för henne som för mig.
    Visst är man två om ett förhållande....men för att lösa problem i ett förhållande så måste man ta upp dem till diskution eller hur ? Hur ska man lösa problem om den ene ger sig rätten att skaffa sig det han eller hon saknar vid sidan om utan att ha med sin partner i processen ?

Vart drar man gränsen på vad som anses acceptablet för att man ska ut o knulla runt ?
    Obefintligt sexliv ?
    Att ens partner är oatraktiv ? (är det ett svek i förhållandet ?)
    Att ens partner lämnar dasslocket uppe ?
    Borde inte den gränsen dras gemensamt ?

Är det någon som inte har fattat så är det du.... Realationsproblem är INTE ett svek... det sker helt öppet , den andra partner kan hela tiden förhålla sig till det , välja om han eller hon vill acceptera det eller ej , ta sina egna beslut. Vilket man inte kan vid en otrohet eftersom det sker bakom ryggen på sin partner...
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 13:15:01 följande:
    Och en sak till, Anonym (1). Jag måste faktiskt hålla med dig om det du skriver om att man har ett val. Man har alltid ett val att göra eller att låta bli. Men i mitt fall så hade jag absolut inte sett poängen med att hålla mig tillbaka. En så pass rutten människa är jag, jag har sett till att mina behov blir tillfredsställda, amoraliska jag. Hade han bara velat k*lla, så hade han gjort det ändå. Om inte med mig så med en annan. 
    Äntligen lite ärlighet....för det är väl just det det handlar om i grunden... JAG tar det JAG vill ha och skiter i vilka som drabbas.... klart bättre än en massa dåliga ursäkter om gråskalor och realtionsproblem som svek , etc...
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 14:25:13 följande:
    Jag sa inte att relationsproblem är inte svek. Att inte ta ITU MED DEM ÄR SVEK. Vågar påstå att de flesta människor inte ger ut sig på jakt efter en älskare/älskarinna så fort de ogillar något litet i relationen. Så är det inte. Man har ett ansvar i relationen, ett ansvar att se till att förena sina egna behov med partnerns behov. Skiter man i partnern så får man leva med dess följder.
    Obefintligt sexliv ÄR respektlöst om den andra partnern har det behovet, att inte sminka sig ÄR respektlös om partnern njuter av kvinnligheten, att lämna dasslocket uppe ÄR respektlös om det är viktigt för partnern och så vidare.  

Gränsen dras av den, dess behov inte blir tillfredsställt, förutsatt man har försökt att få partner att förstå detta. 
    Men frågan är hur mycket den som gett sig ut på jakt efter något vid sidan av har försökt lösa de sk problemen ?Har man verkligen försökt eller har man tagit den lätta och fega vägen ?
    Jag skulle tippa på det senare alternativet ?

För visst är det mycket lättare att skaffa sig en älskare / älskarinna (förutsatt att man saknar samvete) är att ta upp frågan hemma och riskera tjafs och / eller en separation. Äta kakan och ha den kvar... jättepraktiskt.

Ansvaret för att få en relation att fungera vilar på BÄGGES axlar , inte bara den som blir sviken , hur vet du att den som sviker inte själv bidragit precis lika mycket själv till realtionsproblemen ? Han lär ju knappast sitta och erkänna det för älskarinnan ? Det är ju i hans intresse att framställa sig själv som ett offer för att kunna rättfärdiga sin otrohet. Dessutom verkar du göra misstaget att tro att relationsproblem automatiskt leder till otrohet... det är fel... det kan lika gärna handla om personliga problem hos individen. Alla förhållanden har problem ,  men alla sätter springer inte omkring och är otrogna... vissa försöker lösa problemen istället eller är mogna nog att avsluta sina förhållanden på ett korrekt sätt innan de sexar loss med någon annan.

Gränsen dras inte bara av den ena.. den dras av bägge... det gäller ALLA slags konflikter eller meningsskiljaktigheter , man försöker komma fram till en gemensam lösning , lyckas man inte med det så finns ALLTID möjligheten att skilja sig... det man däremot INTE gör är att gå och skaffa sig det man behöver genom att gå bakom syggen på sin partner... DET är ett svek...och ett tydligt bevis på feghet och egoism.
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 14:31:21 följande:
    Jag sa aldrig att det inte finns gråskalor i detta, helt tvärtom. Om de inte hade funnits hade jag aldrig flyttat ihop med mannen som jag var älskarinna till. 
    Jamen då så.. då borde det inte vara några problem för dig att acceptera att han skaffar sig en älskarinna så fort han blir missnöjd med dig ? Allt är ju inte svart eller vitt eller ?
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 15:45:45 följande:
    Nu förstår inte logiken. 
    Om jag förstått det rätt så har du varit älskarinna åt någon som du sedan flyttat ihop med ?

Om du (när du var älskarinna) hade förståelse för att han sökte det han inte fick hemma hos någon annan , eller atta han var otrogen mot sin dåvarande fru för att han inte var nöjd med förhållandet , så borde det inte vara några problem för dig att acceptera att han är otrogen mot dig om han skulle vara missnöjd med ert förhållande.
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-04-23 16:57:22 följande:
    Jag resonerar som så att jag hoppas att min man kommunicerar sina behov till mig, och vice versa, så får vi gemensamt försöka lösa saker som dyker upp längs vägen. Jag har svårt för att förstå att man bara ska ignorera eller strunta i sin partners önskemål, begär eller behov. Det är väl då som otrohet uppstår. 
    Men då är vi återigen där... det handlar inte om att den ene ska hålla på och svurma för den andra för att denne insta ska hoppa isäng med någon annan... det handlar om att BÄGGE måste ta ansvar för att BÄGGE ska må bra....Det handlar om att både ge och ta....

Om du tex inte är nöjd med saker han gör så kanske du inte är så pigg på att ha sex med honom...och då går han ut och har sex med någon annan bara för att han inte är nöjd med ert sexliv ?

Om du är sjuk och inte så sugen på att ha sex.. är det ok att han knullar runt för att han inte fått nåt på en vecka ?

Ser du inte det absurda i ditt resonemang ?
  • Anonym (1)
    Anonym (tröttna) skrev 2012-05-08 22:18:47 följande:
    Jaså, det sa han! Så originellt *ironi*. Det är inte så ovanligt att fruar t.o.m. blir gravida trots att mannen endast har sex med sitt vänsterprassel.
    Hahaha !!!
  • Anonym (1)

Fattar inte varför ni ska överkomplicera en relativt enkel fråga....

De ligger med er för att ni ställer upp på det... punkt slut. Hade ingen ställt upp på att vara reservknull så skulle inte någon av dessa män ha något annat val än att välja redan från början.

Att beklaga er och tycka synd om er själva kommer inte leda någon vart... varför skulle de lämna sitt prefekta lilla upplägg , en kvinna hemma så sköter markservicen och står för tryggheten , en eller flera vid sidan för att variera sig lite och som ställer upp på sådant frugan kanske inte vill ställa upp på.

Sluta gnäll och börja ställ krav istället.... inget hanky panky förrän de gör sitt val...så ska ni se att det börjar hända saker.

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-05-09 13:00:29 följande:
    Jaha och gifta kvinnor som har en älskare då? Vad för enkel förklaring har du där, du som är bra på att förenkla svåra frågor.
    Könen har väl knappast någon betydelse....

Varför skulle det vara skillnad på en otrogen man som har en reservkvinna och en otrogen kvinna som har en reservman ?

Vad det handlar om är att dessa män eller kvinnor har ett jättefint upplägg där de kan både äta kakan och ha den kvar...så länge andrafiolen (man eller kvinna) går med på det så är det klart att det kommer fortsätta.
Svar på tråden lämnar han nånsin?