• Mumu

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Ikväll ska vi ha tacos och tortillas med vegetarisk tacomix och massa grönsaker och såser.

hobnob, annars får du komma till oss imorron, för då blir det kålpudding här hemma!

• Mumu

Ikväll ska vi ha tacos och tortillas med vegetarisk tacomix och massa grönsaker och såser.

hobnob, annars får du komma till oss imorron, för då blir det kålpudding här hemma!

• Mumu

Kålpudding, kokt potatis, brunsås och ättiksgurka. Ja, sambon hade visst lingon på också, men det gillar inte jag.

• Mumu

Kycklinggryta och ris blir det här. I kycklinggrytan hade vi i purjo, lök, färska champinjoner, paprika, fraiche, lättgrädde, soya, curry, röd currypasta, cayenne, tikkakrydda, aromat och säkert nåt mer som jag glömt. Hungrig nu, måste gå ner och fixa ris!

• Mumu

Fylld lövbiff, klyftpotatis. Nån sås till, men vet inte vilken...

• Mumu

Kusin Vitamin, vad är det egentligen? Jag har hört namnet flera gånger, men vet inte vad det är för kyckling.

• Mumu

Ikväll ska vi kompisar över på mat, det blir tortillas och tacos med lite olika fyllningar, röror och nån tacogratäng. Ja, just det ja, stuvad majs också! Det är ju så gott!

Till efterrätt har jag gjort i ordning nån enkel och lite smalare grej. Rostade, hackade hasselnötter i botten och på topp och däremellan en hallonröra med lätt creme fraiche och grejer, och så in i frysen. Får se om det blir gott!

• Mumu

Köttfärsrulle. Kryddigt köttfärsfräs med morötter, lök och vitkål rullas in i en kryddad deg och gräddas i ugnen.

• Mumu

Åh, vi åt så gott idag! Testade nåt nytt, linsgryta med indisk kryddning, couscous, haricots verts och russin och cashewnötter till.

• Mumu

kassio, det är säkert från mig, ja . Har gett ut det receptet till höger och vänster. Var den god, då? Sist vi gjorde den så gjorde vi den med mjölig potatis istället för fast, och det var succé, det blir alltid mjölig hädanefter!

Igår fick jag en soppa med tolv (!) vitlöksklyftor i. Och broccoli och potatis och annat gott. Den var jättegod, och vi hade vitlöksbröd till. Undrar om man luktar gott idag..? Om nån elev mopsar sig kanske det räcker med att andas på den ...

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!