• Mumu

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Fiskgryta med saffran och vitt matlagningsvin. Kokt potatis till.

Vad gott det lät med korvsoppa, det kanske man ska prova nån dag...

• Mumu

Ikväll blir det klyftpotatis, kycklingfiléer som ska köras i ugn med grädde och nån god smaksättning samt en hemmagjord bbq-sås. Sen tror jag nog att det blir nån form av färska champinjoner till, eftersom vi har ganska många liggandes som inte kommer att hålla sig fräscha länge till.

Igår blev det hämt-thai, biff i röd curry och kyckling- och nudelwok.

• Mumu

Färsbiffar med mycket peppar och sås på lök, dragon och lättgrädde. Till fick vi ta potatismos, för det skulle gå snabbt, snabbt, snabbt!

• Mumu

Jag fick potatissallad med vinegrettedressing och purjo, paprika och körsbärstomater. Till det fick jag stekt kycklingfilé och kall sås med chilisås och tabasco i. Gott!

• Mumu

Jag gillar couscous jättemycket. Mmmm, vad sugen jag blir, måste planera in nåt med couscous till veckan...

Vi har ätit korvstroganoff idag. Nyttig variant. Och så fullkornsris till.

• Mumu

Stark köttgryta med paprika, lök, vitkål, curry, cayenne, tomatpuré, soja och fraiche. Och vitlök! Och så åt vi fullkornsris till.

• Mumu

Fiskpinnar med mos och ärter. Fraiche och ketchup på sidan om. Var rätt gott faktiskt! Vi äter _aldrig_ helfabrikat här hemma, men lillkillen är så dålig på fisk, så vi testade fiskpinnar, och se, det gick i, minsann! Får väl göra egna nån gång !

• Mumu

Förrätt: Sparris balsamico med ett vitt, mousserande vin till.
    Varmrätt: Risotto med parmesan, baconlindade kycklingfiléer fyllda med basilika, soltorkade tomater och marinerad vitlök. Sugar snap peas. Rött vin till, Boira.
    Efterrätt: Créme brulée och madeira.

Sen after dinner drinks av lite olika slag, och så säkert en Bailey's till kaffet nån gång under kvällen!

• Mumu

mosterYster, inget firande. Men däremot långväga gäster, goda vänner som vi träffar alltför sällan. Så det kan man kanske kalla att fira i alla fall ! Och gott som satan var det!

Idag blir det hembakt pizza med skinka, lök och färska champinjoner.

• Mumu

Fetaostöverbakad kycklingfilé, klyftpotatis och madeirasås.

• Mumu

Idag har vi ätit pannbiff med potatis och löksås, och så hade vi kokta morötter och broccoli till. Gott!

• Mumu

Kycklinggryta med viltsmak, stekt shitake och purjolök och så klyftpotatis till.

• Mumu

Jag fick en risrätt med råris och bacon och avocado och soltorkade tomater och massor av vitlök. Det var suuupergott!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!