Sjuksköterskestudenter!
Grattis vackert och heja dig flashbulb! Detta grejar du finfint!
Grattis vackert och heja dig flashbulb! Detta grejar du finfint!
Jag kom in på mitt förstahandsval i Örebro, så i januari börjar min resa mot att bli ssk
Har ni tips på vart man kan fynda böcker sen?? Och om det är några ni tycker är bra att spara?
Jag kom in på mitt förstahandsval i Örebro, så i januari börjar min resa mot att bli ssk
Har ni tips på vart man kan fynda böcker sen?? Och om det är några ni tycker är bra att spara?
Låna på biblioteket! Där finns de flesta böckerna. På universitetets bibliotek finns all kurslitteratur men det är oftast högre tryck och kortare lånetid där än ett vanligt bibliotek. Bokus tror jag det är har ett köp och sälj torg för begagnade böcker, blocket är ju bra med.
De böcker som jag hittills tyckt varit käcka är uppslagsboken med medicinska termer, tror den heter medicinsk terminologi. Sen har vår skola en serie böcker som heter omvårdnadens grunder som återkommer i princip alla omvårdnadskurser så de tycker jag är bra att ha.
Jag köper typ hälften av alla böcker, förutom saker som jag vet att jag verkligen inte vill ha som jag lånar på bibblan.
Rapporter och uppsatser är rätt bra att ha med, om den ingår i kurslitteraturen hos er. Det är i alla fall bra att ha en bok av det slaget, då i alla fall vi skriver rapporter i typ varje kurs.
Jag har rätt många böcker som jag säljer. Inboka gärna och kolla om jag har :)
Jag har rätt många böcker som jag säljer. Inboka gärna och kolla om jag har :)
Tack för alla tips
Det finns en app som har många medicinska termer också om man vill ha en billig variant :) den heter medicinsk ordbok.