• Helia

Sjuksköterskestudenter!

H2O Mineral skrev 2013-11-19 23:54:49 följande:
    Man brukar oftast kunna göra den på hemorten. Olika beroende på vilken skola du läser på. Ibland kan man få ordna praktiken själv.
    www.familjeliv.se/Forum-26-448/m71594591.html
    Tack för svaret
  • JA77
    aronnax skrev 2013-11-19 22:18:29 följande:
    Jag har också fått resa till mina VFUplatser. Nu pendlar jag trekvart en väg. Inte kul alls men det är så det är.
    En trekvart är ju inte lång tid alls. Inom tex Stockholms län kan man få pendla 1 1/2 timme :) 
  • Helia
    Momalicious skrev 2013-11-19 21:56:59 följande:

Helia: på LTU har man bara garanterad plats i Norrbottens län, men de försöker ordna där man bor/vill göra sin VFU. Kommun eller stad har jag aldrig hört någon skola som garanterar, jag gör inte någon av mina två placeringar hemma utan har ungefär en timmes resväg med bil.

Ok, tänkte för jag har sökt distans i Falun bl.a men bor ju i Karlskoga.
  • Vackert

På högskolan Dalarna måste du göra din VFU i Dalarna.

• Helia
    Vackert skrev 2013-11-20 13:12:06 följande:

På högskolan Dalarna måste du göra din VFU i Dalarna.

Jag misstänkte de för jag kollade lite noggrannare igår, så jag hoppas att jag blir antagen på 1:a eller 2:a valet istället.
  • Vackert
    Helia skrev 2013-11-20 13:17:40 följande:
    Jag misstänkte de för jag kollade lite noggrannare igår, så jag hoppas att jag blir antagen på 1:a eller 2:a valet istället.

Jag läser där och bor inte i Dalarna och får åka en bit varje VFU. Har iof fungerat rätt smidigt ändå. Lycka till!
  • Vackert

Hur går det med era C-uppsatser? Vi är typ klara nu, lite småfix bara och jag måste säga att jag är jätte nöjd. Det var inte alls som många sagt. Så mycket ledig tid jag har haft dessa veckor under uppsatsen har jag inte haft på hela utbildningen. Kul arbete måste jag säga :)

• Helia
    Vackert skrev 2013-11-20 16:58:09 följande:

Jag läser där och bor inte i Dalarna och får åka en bit varje VFU. Har iof fungerat rätt smidigt ändå. Lycka till!
    Ok, jag kan ju absolut pendla men tyvärr inte bo borta under en vfu. Sambon jobbar skift och vi har tre barn, så jag måste kunna åka hem efter avslutat pass Men Falun är mitt fjärde val så jag hoppas ju på Örebro eller Karlstad.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!