Sjuksköterskestudenter!
Usch då! Men skönt att slippa vänta så länge på omtentan. Jag klarade den!
Usch då! Men skönt att slippa vänta så länge på omtentan. Jag klarade den!
och inget självmord!
Åkte ut till järnvägsspåret i vår stad igår kväll och tänkte hoppa... satt vid sidan och bara tittade
mot spåret i 2 timmar. De hade räknat fel och gett mig 3 p för lite och rättat helt felaktigt. Tom svar som finns på vårdhandboken har man inte fått poäng för. Jag vill inte bli rik, jag vill inte ha nåt stort hus eller snygga bilar. Det här är det enda jag vill och inte ens det kan jag få bli. Jag tvingas alltid kämpa dubbelt så hårt som alla andra, hela jävla livet har varit en uppförsbacke och aldrig kan jag få åka på ett räkskal, nä jag måste kämpa 100 gånger hårdare än alla andra för att ta mig från A -> B. Inte ens att man klarat av alla tentor utan omtenta är tecken nog för att bli sjuksköterska.
Jag orkar inte ladda om psykiskt inför nästa omtenta. Vi har praktik nu och det blir inte mkt plugg över. Jag pluggade
7 timmar om dagen inför den här tentan och så behandlar dom en så här.. Finns ingen människa på hela jordklotet som vill det här mer än jag.
De tog min passion, nåt jag brann, de tog min dröm ifrån mig och aldrig förlåter jag dem för det här.
Vet inte. Men med tanke på ditt inlägg flashbulb så tycker jag att du försöker prata med någon. Vi kämpar alla hårt för att nå våra mål, ingen glider på en räkmacka. Så otroligt ångestfylld som jag var i väntan på provsvar och depp för jag trodde att jag inte skulle klara den. Om lärarna gav dig tre poäng för lite.. Varför ändrade de inte poängsumman då? Även om det är rätt i vårdhandboken så kanske åtgärderna inte passade patienten, en tanke bara. Lycka till nu och på det igen nu! Nästa gång fixar du det!!!
Om du anser att tentan är felaktig får du väl begära att de rättar om den. Jag förstår verkligen att du känner dig besviken men de flesta av oss kämpar faktiskt. Jag har t.ex. hus, barn och djur som ökar på arbetet. Det är kämpigt. Jag har precis kommit hem från min praktik, gick upp 5 imorse och nu ska vi laga middag och sådär. Det är jättejobbigt ibland. Men min största önskan i livet vad gäller jobb är att bli barnmorska. Så då gör jag det. Du är inte den enda som fick U på NKSE, det lovar jag. Och du är heller inte den enda som inte har läshuvud eller behöver kämpa. Jag har visserligen hyfsat lätt för mig men alla har ju inte det.
Nej men vad tråkigt =(
Du behöver prata med någon NU.
Jag tycker du ska prata med examinatorn och säga vad du tycker. Fråga vad som var fel med dina svar. Du kommer bli sjuksköterska om du verkligen vill. Tänk att du klarat dig ända hit, låt inte detta provet hindra dig. Nya tag, och så gör du ett nytt försök igen och klarar du inte det då heller så gör du ännu ett försök.
Ge inte upp om detta är din dröm, kämpa på!