• sussey

Sjuksköterskestudenter!

Jag har en tatuering på underarmen, ingen som påpekat något om det under vare sig någon praktik eller jobb. Förutom kollat på den och sagt att den varit fin då ;) de har inte någon som helst rätt att döma ut dig pga den heller, har ju inte med hygien att göra när den väl är läkt!

• Vackert

Det beror väl på vad du vill ha för tatuering.

• sussey

Jo, det är klart ;) jag antog bara att det var något hyfsat neutralt!

• Mosaik

Vart köper ni begagnad kurslitteratur? Ska plugga på högskolan i skövde i höst, har de nått köp och sälj på skolan? Alla böcker jag söker på blocket är antingen tingade eller sålda.
    Tips på bra köp och säljsidor? 

• sussey

Mosaik - vad behöver du för några? Jag har ett fåtal kvar hemma.

• Mosaik

Atlas över människokroppen, omvårdnadens grunder-alla tre, inget du har kvar va?

• Flashbulb

mosaik - du behöver inte atlas, du klarar dig på internet och bilder i diverse litteratur. Det är bara att kopiera om du skulle behöva lära dig specifika muskler, blodkärl, ben osv.

Någon som vet hur många timmer per dag man kan jobba som sjuksköterska? Kan man jobba +12 timmar per dag som sjuksköterska? Vill helst jobba som den amerikanska modellen, 3 x 12 tim. Sedan vara ledig 4 dagar i veckan. Perfekt för att kunna återhämta sig och ta det lugnt.

• sussey

Om man jobbar på sjukhus tror jag de flesta har dag- kväll- nattpass. Här har man iaf inte möjlighet att välja, utom möjligen mellan natt och dag/kväll. Jag har jobbat nästan bara natt sen jag blev klar, 80%, vilket blir ca 3 i veckan.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!