• Hanna36

Sjuksköterskestudenter!

avocadoo skrev 2012-11-17 19:59:30 följande:
    Ni som har små barn och pluggar samtidigt, hur många timmar i veckan går era barn på förskolan? Jobbar era partners 100%

Har ni samma schema varje vecka eller har ni olika schema baserat på schemat ni fått från skolan?

Mina barn är på dagis och skola mellan 8-16 varje dag.... men ibland hämtar jag tidigare och ibland senare, det beror på vilken kurs man läser, det är lite olika hur mkt plugg det är.. =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hjärta i norr
    avocadoo skrev 2012-11-17 19:59:30 följande:
    Ni som har små barn och pluggar samtidigt, hur många timmar i veckan går era barn på förskolan? Jobbar era partners 100%

Har ni samma schema varje vecka eller har ni olika schema baserat på schemat ni fått från skolan?

Jag är ensam med min son på heltid så hans förskoledagar skiftar utifrån mitt schema i skola samt på vfu, vissa perioder är lugna med få och korta dagar på förskolan medan andra perioder är långa och många dagar tyvärr.
  • bratz

Jag är också ensam med mina barn och de varierar ju utifrån vilka kurser man läser. Nu när jag har vfu går jag med två handledare och försöker få till så mycket dagtid som möjligt

• Emmeliina

Jag lämnar min dotter tidigast kl 7 och senast klockan 9 beroende på vad jag har i skolan. Sen hämtas hon mellan 15.30-16 också beroende på skolan. Hämtar min man (hennes pappa) henne så är det klockan 16. Vissa dagar har jag henne hemma men som nu inför tentan har hon varit på förskolan varje dag fastän jag varit hemma. Går inte att plugga annars :p

• sussey

Min lilla gick 30 timmar i veckan, ibland lite mindre beroende på om sambon hade någon ledig dag eller så. Han jobbar heltid men oregelbundet.
    Lämnade allt mellan halv 8 och 11 och hämtade allt mellan 12 och 16, beroende på tider i skolan och hur mycket plugg jag hade.

• avocadoo

Ja vi har så oregelbundna tider i skolan så nu när min minsting också börjar på förskola så kan inte vi ha samma tider varje dag.  

Någon dag i veckan är det nästan alltid "lång dag" när jag kommer behöva lämna 07:30 och hämta 16:00, sedan är det oftast 1-2 förmiddagar och ledigt 1-2 dagar, så kommer bli väldigt varierande schema för barnen.

Men vill verkligen försöka hålla nere förskoletiderna eftersom min lille bara är 17 månader när han börjar... Gissar på att det blir ca 20 timmar nu första terminen som barnen får gå på förskolan, men då kommer det bli mycket plugg på kvällar och helger.  

• Vackert

Fick svar på en tenta jag gjort i veckan. 0,5 poäng ifrån alla rätt :D Känns jätte skönt!! Jag lämnar på förskolan vid 07.30-08.00 på morgonen och hämtar mellan 13.00-17.30. Oftast 15.00!!! När barnen hämtas sent är det för att jag har VFU och som tur är sker det inte ofta.

• mystery88
    Vackert skrev 2012-11-18 09:30:04 följande:
    Fick svar på en tenta jag gjort i veckan. 0,5 poäng ifrån alla rätt :D Känns jätte skönt!!
    Grattis! Måste kännas grymt skönt! :)

Själv pluggar jag inför min första salstenta (i anatomi) och hoppas att det går bra. På ett sätt känns det lite läskigt. Det är MYCKET att lära sig på kort tid, och av de som hade den här kursen förra terminen fick 60-70 % göra omtenta. Helt galet...
    Några tips?
  • Hjärta i norr
    mystery88 skrev 2012-11-19 17:38:32 följande:
    Grattis! Måste kännas grymt skönt! :)

Själv pluggar jag inför min första salstenta (i anatomi) och hoppas att det går bra. På ett sätt känns det lite läskigt. Det är MYCKET att lära sig på kort tid, och av de som hade den här kursen förra terminen fick 60-70 % göra omtenta. Helt galet...
    Några tips?
    Gamla tentor som brukar kunna finnas är ett tips, det plus instuderingsfrågor! Jag tror jag har ett halvt ton av såna Om du vill kan jag kika på hur mycket jag har på datorn.
  • Flashbulb

Är så jävla rädd inför T5 tentan i läkemedelsberäkning i Januari. Ett litet slarvfel och det är kört. 100% känns svårt. Oh, det är det sista hindret. Måste klara det.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!