• Anonym (mormor?)

Ja kommer ALDRIG få bli mormor..............

Jag är en 52 åring som har två underbara barn. Ha bara ett problem som jag är så ledsen över........... Det är att jag inte kommer att få bli mormor en vacker dag. Aldrig.. . .!

Min äldsta dotter är 31 i sommar, hon är gift och har försökt få barn sedan hon var 22 utan något resultat. Dem har gått på utredningar och har fått diagnosen att hon inte kan få barn vare sig på naturlig väg eller via medicinsk väg. De har tänkt på adoption men det är ett stort nej på min dotters sida, hon skulle aldrig någonsin kunna adoptera. Hon vill bära på ett eget, och jag förstår henne.... Surrogat mamma vill hon ej heller. Hon är otroligt envis. Så nu försöker de infinna sig i situationen att förbli barnlösa... Vilket är väldigt tråkigt enligt mig.

Min andra dotter, är 27. Hon är lesbisk och förlovad med en annan kvinna och båda AVSKYR barn. Jag vet inte varför hon hatar barn så mycket, men hon var aldrig förtjust i små kusinerna då hon var liten.

Jag mår väldigt dåligt av denna sitautionen..... Jag kommer aldrig att få bli mormor, någonsin. Hur kan man någonsin acceptera det?Gråter

• Svar på tråden Ja kommer ALDRIG få bli mormor..............
  • FrkSommar

Jag börjar förstå min mamma som är så ledesen över att min man och jag inte kommer att få barn, trots att hon har fyra underbara barnbarn från mina syskon...

på ett sätt tycker jag att TS är självisk och inte ser sina barns behov men...
    .. jag hade ju också järna blivit mormor eller farmor...

.. f*n vilen svår sits!
    Håller dock med alla som skrivet attt det finns familjer som behöver en extra mormor eller farmor, tror inte att det kommmer att ta bort all längtan men det finns möjligheter att göra en skillnad!     

• Vinterprinsar

Tänk så orättvist det är ändå.. Du kanske inte kommer få några egna barnbarn och jag förstår dig verkligen hur tufft det måste kännas. Man tänker ju sig det som en del av livet..

Själv har jag ingen farmor/farfar, ingen mormor/morfar, alla är bortgångna. Mina biologiska föräldrar har alkoholproblem på varsitt håll med nya sambos och problem. Min sambos släkt är i Norge och han föräldrar är runt 80 år då han är sladdis.

Själv är jag 25 år, sörjer dagligen att mina två pojkar på 1 och 2 år inte kommer få uppleva nån kontakt alls med den lite äldre generationen. Har funderat mycket på att ansöka om "låtsasmormor".

Styrkekramar {#emotions_dlg.flower}     

• Anonym

vad jag önskar att kvinnor som satt i din sist hade villigheten och fanns tillgängliga som "extramormor" till mina barn, med tanke på att deras egen verkliga mormor väljer att supa ihjäl sig framför att vara mormor och mamma! Förstår det är en sorg. Barnbarn kan man ju inte tvinga fram.. lika lite som man kan tvinga mormödrar att vilja vara just det.

• atreyu

Hej

Du har fått många bra förslag hittills här kommer ett till: jag tycker du ska prata med din yngsta dotter om barn och säg att du gärna vill bli mormor. Tror inte hon hatar barn egentligen men som homosexuell så tror man att det inte "går" att skaffa barn så man fjärmar sig från barntänkandet för att "stå ut". Tror att hon skulle bli glad om hon visste att du vill att hon ska bli mamma och du mormor.

• Dohgon

Jag förstår din sorg TS. Jag är visserligen bar 24 själv och mina barn 1 nu  på söndag. men ändå kommer ju tankarna på att de en dag kommer växa upp och självklart vill även jag ha barnbarn så småningom.

Sen själviskt som någon sa, njae det vet jag inte om jag tycker. det handlar ju om att du sörjer att det inte kommer bli barnbarn, det är inte som om du tvingar någon att skaffa barn ändå

• sextiotalist
    atreyu skrev 2012-01-16 00:19:35 följande:
    Hej
    Du har fått många bra förslag hittills här kommer ett till: jag tycker du ska prata med din yngsta dotter om barn och säg att du gärna vill bli mormor. Tror inte hon hatar barn egentligen men som homosexuell så tror man att det inte "går" att skaffa barn så man fjärmar sig från barntänkandet för att "stå ut". Tror att hon skulle bli glad om hon visste att du vill att hon ska bli mamma och du mormor.
    Det är nog det sämsta man kan göra. Skulle tro att hon avskärmar sig istället från sin mamma
  • astro
    Hej
    Finns en risk att tjejen precis bara känner sig pressad. Om hon får barnlängtan så listar nog hon och hennes partner ut vad de har för alternativ, men att bli tjatad på av sin mamma är bara jobbigt.

Att mamma vill ha barnbarn vet hon säkerligen redan, dessutom. 
  • Kattdamen

Du kanske kan skaffa ett barn till som sen skaffar barn.

• Anonym
    Hej
    Skämtar du? Så hon ska skaffa barn för att hennes mamma vill ha barnbarn? Var det knäppaste jag hört. Ska säga det till min kollega vars son inte vill ha barn. Säger hon att hon vill bli farmor så blir han säkert så glad att han skjuter undan sig icke barnlängtan och skaffar barn för att mamma ska bli glad och bli farmor. 
Svar på tråden Ja kommer ALDRIG få bli mormor..............