• Diablo

Hatobjektet i trädgården?

Vilken växt vill du absolut inte ha in i din trädgård och varför?

Kirskål, man blir inte av med det!

Rönsumak, sprider sig med rotskott överallt!

Skogsklematis, fräckare och aggresivare växt får man leta efter!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Svar på tråden Hatobjektet i trädgården?
  • Suzy QX

Nähå?? Det jag i alla år kallat kvickrot är ju inte det. Vad fanken heter ogräset jag ogillar mest då??

Fjäderliknande gröna buskliknande uppväxter med smaaala svarta långa rötter. Kan dyka upp i grus också.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • linneaa81
    Diablo skrev 2012-01-19 08:58:27 följande:
    Ha ha, då olika man är. Jag absolut hatar vintergröna, det är skitsvårt att få bort när det väl etablerat sig!
    Hehehe!

Jag slänger in en till växt som ni under inga omständigheter bör plantera! Nämligen oxbär.. själva busken är ganska fin tycker jag men den sprider sig utav bara h**vete! Nu har jag den precis överallt...och den är helt omöjlig att få bort med sina sega rötter..
  • zika

Slänger bara in ett tips:

Kirskål fås bort genom att plantera gräs där man har kirskål. Vi grävde bort så mycket kirskål som vi kunde. Dvs allt synligt, rötterna får man ju aldrig bort känns det som, sen planterade vi gräs. Det tar död på kirskålen! 

Anja 2004 Olle 2006. Älskade underbara!
  • LitaFord

Skelört! Sprider sig som fan och ger sig inte. Gömmer sig i skuggan under häcken och dahliorna. Den är giftig och jag har blomintresserade småbarn, så jag vill få väck den. Man kan tydligen framställa opium från den, kanske skulle låta den ta över ändå och börja tjäna pengar

Kirskål här också. Och så maskrosor eftersom de kväver gräsmattan, egentligen tycker jag om blommorna.

• Anton Chigurh
    Gräs. Får ju för fan klippa det helvetet 2 gånger i veckan hela förbannade sommaren. Jag blir utbränd varenda jävla  sommar !!!!

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • sandiberu

Är förvånad att ingen nämnt Uppländsk Vallört! Denna djävulens blomma är helt omöjlig att bli av med. Räcker med att det blir kvar en centimeters rotbit för att den ska ta sig igen. Har fortfarande, efter 5 års bekämpning, kvar en hel del överallt i trädgården!

• Diablo

Jag håller med om att nässlor är ett himla skit. Vår tomt var också täckt av nässlor. Vi fick gräva upp hela delar av trädgården och gå igenom jorden på jakt efter rötter, nu ser jag att det ändå börjar komma upp nya i rabatterna och i gräsmattan. Det gäller att försvaga plantorna hela tiden, plocka bort allt grönt som sticker upp!

• hysteria

Vad jag lär mig mycket om min egen trädgård här :) Jo den finns hos oss men det håller sin vid en husknut iallafall. :)

sandiberu skrev 2012-01-19 09:33:49 följande:
    Är förvånad att ingen nämnt Uppländsk Vallört! Denna djävulens blomma är helt omöjlig att bli av med. Räcker med att det blir kvar en centimeters rotbit för att den ska ta sig igen. Har fortfarande, efter 5 års bekämpning, kvar en hel del överallt i trädgården!
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Diablo
    Anton Chigurh skrev 2012-01-19 09:32:26 följande:
    Gräs. Får ju för fan klippa det helvetet 2 gånger i veckan hela förbannade sommaren. Jag blir utbränd varenda jävla  sommar !!!!

Vi bor vid havet och har ganska sandig jord, jag bara älskar när det blir varmt för då blir gräset brunt och då slipper vi klippa det. Våra tokiga grannar de vattnar och vattnar och klipper och klipperSolig Vi älskar sol och torka!
  • Squeezy

Hatar Kirskål. Den tar över våra jordgubbsplantor. Fan, blir ALDRIG av med den. Längtar till våren när jag kan ge mig på den igen. I år ska jag vinna!

Svar på tråden Hatobjektet i trädgården?