• Diablo

Hatobjektet i trädgården?

Vilken växt vill du absolut inte ha in i din trädgård och varför?

Kirskål, man blir inte av med det!

Rönsumak, sprider sig med rotskott överallt!

Skogsklematis, fräckare och aggresivare växt får man leta efter!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Svar på tråden Hatobjektet i trädgården?
  • Anton Chigurh
    Diablo skrev 2012-01-19 09:40:19 följande:

Jag håller med om att nässlor är ett himla skit. Vår tomt var också täckt av nässlor. Vi fick gräva upp hela delar av trädgården och gå igenom jorden på jakt efter rötter, nu ser jag att det ändå börjar komma upp nya i rabatterna och i gräsmattan. Det gäller att försvaga plantorna hela tiden, plocka bort allt grönt som sticker upp!

Roundup, säger jag bara, fast du skall köpa direkt av en bondjävel, det utspädda blasket som säljs i daglivaruhandlen funkar inte, det är så svagt att du kan ha det till groggvirka. Nä, köp koncentrerad Roundup, sen blandar du dubbelt mot rekommenderat och skvätter ner dina nässlor ordentligt

Sen är problemet ett ickeproblem. Lycka till.

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Diablo
    Anton Chigurh skrev 2012-01-19 09:53:01 följande:
    Roundup, säger jag bara, fast du skall köpa direkt av en bondjävel, det utspädda blasket som säljs i daglivaruhandlen funkar inte, det är så svagt att du kan ha det till groggvirka. Nä, köp koncentrerad Roundup, sen blandar du dubbelt mot rekommenderat och skvätter ner dina nässlor ordentligt. 

Sen är problemet ett ickeproblem. Lycka till.

Ha ha, det var vad jag tänkte, men inte vågade skrivaCool
  • Squeezy
    Bonanza skrev 2012-01-19 10:01:24 följande:
    Kirskål är ju ändå rätt fint. Det är i alla fall grönt. Och bränns inte! 
    Men den tar över mina jordgubbsplantor. Det är ett grönt hav av kirskål där. Dock har vi väldigt goda och många jordgubbar. :) Kanske passar bra ihop? :P Men till våren ger jag mig på skiten igen.
  • Diablo
    Squeezy skrev 2012-01-19 10:09:28 följande:
    Men den tar över mina jordgubbsplantor. Det är ett grönt hav av kirskål där. Dock har vi väldigt goda och många jordgubbar. :) Kanske passar bra ihop? :P Men till våren ger jag mig på skiten igen.
    Mitt tips är att först gräv upp så mycket rötter du kan, sedan lägger du på gräsklipp eller flis. Ett tjockt lager. Skulle sedan någon kirskål sticka upp så nyp av den direkt! å detta sätt så försvagar du kirskålen och du får ett ganska lättskött jorgubbsland!
  • Squeezy
    Diablo skrev 2012-01-19 10:13:25 följande:
    Mitt tips är att först gräv upp så mycket rötter du kan, sedan lägger du på gräsklipp eller flis. Ett tjockt lager. Skulle sedan någon kirskål sticka upp så nyp av den direkt! å detta sätt så försvagar du kirskålen och du får ett ganska lättskött jorgubbsland!
    La gräsklipp förra året. Ska testa flis i år då. :) Grannen valde ju att plantera skiten i sin trädgård för en jädrans massa år sedan. Knäppot.
  • Diablo
    Squeezy skrev 2012-01-19 10:22:46 följande:
    La gräsklipp förra året. Ska testa flis i år då. :) Grannen valde ju att plantera skiten i sin trädgård för en jädrans massa år sedan. Knäppot.
    Ta ett tjockt lager!
  • Squeezy
    Diablo skrev 2012-01-19 10:29:10 följande:
    Ta ett tjockt lager!
    Oh yes.
  • Anton Chigurh
    Squeezy skrev 2012-01-19 10:22:46 följande:
    Finns betydligt enklare väg att gå........
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Squeezy
    Anton Chigurh skrev 2012-01-19 10:40:44 följande:
    Finns betydligt enklare väg att gå........
    Asfaltera? :D
Svar på tråden Hatobjektet i trädgården?