• EttLångtOchJolligtNamn

Denna hysteri kring tatueringar.

Hej alla!

Nu är det så att jag har tröttnat lite på er alla som kommer med påhopp om att folk som tatuerar folk under arton är oseriösa, dåliga, ser till att du får blodsmitta och infektioner, håller till i garage eller kring köksbord.
    Så är ofta inte fallet!

Är 17, snart 18 och har 3 tatueringar.

Den första är ett vargansikte med ett klarblått öga och ett ärr över ögat på min vänstra axel.

Den andra är på vänster underarm och där står det "In hoc signo vinces" i tysk kalligrafi som användes under ww2. Det täcker från armveck till handled.

Den tredje är på höger underarm och det är en liten sol i form av ett hjärta. Min sambo som jag för övrigt är förlovad med har en likadan där.

Alla mina tatueringar är gjorda hos en SERIÖS tatuerare i en STUDIO. Han är extremt duktig och har hållit på i flera år nu. Han har en åldersgräns på sjutton år med föräldrars tillstånd. Så till er alla som påstår att det är bara oseriösa tatuerare som tatuerar folk under arton kan krypa under en sten och gömma er :)

• Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.
  • Kimona

Ska göra min första den 22:e :) men jag är 21 :P

• Mörksuggan

Tja inte tyckte då jag att de var så illa. Dessutom ser det ju ut att vara tagna precis efter att de gjorts och då kan man ju inte riktigt se det färdiga resultatet.

• Emmi27

Hur kan en vargtatuering vara WT??? Hur kan en tatuering som betyder något för personen vara WT? Då är väl alla tatueringar trashiga i så fall.

• vampyria2
    Pimey skrev 2012-01-19 20:15:41 följande:

Tycker din beskrivning av dina tatueringar lät alldeles för mycket "LA ink" förstår inte denna hysteri om att ALLT man känner och ALLT som händer i ens liv måste visas genom tatueringar. Tycker det är löjligt & patetiskt om man får uttrycka sig så..Har själv en tatuering men den gjorde jag för att jag tycker den är fin samt att det visa något som håller mig kärt - nämnligen min nakenhund. Ska göra en sen med sonens namn. Den är lite omgjord så den är inte helt enligt bilden.  
    Håller med dig hårt faktiskt, gillar dit motiv dessutom hehe
    Jag gjorde en avatar skog pga att jag älskar filmen och färgerna i den, men hade jag gjort en när jag var 17 så hade det blivit nått litet strunt som jag hade ångrat massoe senare i livet.
  • Pimey
    vampyria2 skrev 2012-01-19 20:17:41 följande:
    Håller med dig hårt faktiskt, gillar dit motiv dessutom hehe
    Jag gjorde en avatar skog pga att jag älskar filmen och färgerna i den, men hade jag gjort en när jag var 17 så hade det blivit nått litet strunt som jag hade ångrat massoe senare i livet.

hehe tack :P.. en avatar skog? det lät väldigt spännande tycker om den filmen med..just pågrund av färgerna :)
  • sverker11
    Wittra skrev 2012-01-19 19:13:19 följande:
    Använde sig nazisterna under andra värdskriget av det där uttrycket? Citatet? Jag läste nämligen om det på nätet nyss och där stod det att är latin och har med konstantin den store att göra. Jag har skrivit och läst mängder om nazism och andra världskriget ( gjort massa arbeten om det osv...) men jag aldrig hört om detta förut?
    Med lite god vilja går det tolka ungefär vad som helst som en nazistsymbol och de som letar efter nazistsymboler har oftast en extremt god vilja. Tyvärr brukar den viljan inte följas åt av någon verklighetsförankring varför de brukar hitta nazistsymboler (eller tecken på rasism) på de mest oväntade ställen.
  • Emmi27
    Pimey skrev 2012-01-19 20:15:41 följande:
    Tycker din beskrivning av dina tatueringar lät alldeles för mycket "LA ink" förstår inte denna hysteri om att ALLT man känner och ALLT som händer i ens liv måste visas genom tatueringar. Tycker det är löjligt & patetiskt om man får uttrycka sig så..Har själv en tatuering men den gjorde jag för att jag tycker den är fin samt att det visa något som håller mig kärt - nämnligen min nakenhund. Ska göra en sen med sonens namn. Den är lite omgjord så den är inte helt enligt bilden.  

Så det är patetiskt att ha tatueringar som betyder nåt för en som har att göra med vad man varit med om, men inte att tatuera in en bild av sin hund? Intressant.
  • SweeneyTodd

Fina tatueringar ts!
    Och jag håller med, 17, eller 18 same same! Jag är själv sjutton, och det är ingen skillnad mellan en sjuttonåring eller artonåring. Ett år gör ingen skillnad.

• LoPax
    Emmi27 skrev 2012-01-19 20:17:15 följande:
    Hur kan en vargtatuering vara WT??? Hur kan en tatuering som betyder något för personen vara WT? Då är väl alla tatueringar trashiga i så fall.
    Precis på samma sätt som en varg-T-shirt är WT.
  • mamita64
    MammatillSimon skrev 2012-01-19 19:42:51 följande:
    Men omyndiga får skaffa tatueringar/piercingar om de är omyndiga OM de har förälders tillstånd...
    Nej de behöver inte ha förälders tillåtelse
    En väninnas dotter kom hem och hade piercat sej. Väninnan blev skogstokig och skulle polisanmäla den studio som gjort detta på en 13 åring. Men polisen sa att det var fullt lagligt
    Detta med 18 år hos tatueraren är väl såvitt jag vet en överenskommelse mellan tatuerare. Ingen lag
    Inget som man går runt med förälders tillåtelse.
    Sen att det finns de som tatuerar barn med förälders tillåtelse är en annan sak

Ingen seriös tatuerare gör tatueringar på barn under 18 år, anser jag
Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.