• EttLångtOchJolligtNamn

Denna hysteri kring tatueringar.

Hej alla!

Nu är det så att jag har tröttnat lite på er alla som kommer med påhopp om att folk som tatuerar folk under arton är oseriösa, dåliga, ser till att du får blodsmitta och infektioner, håller till i garage eller kring köksbord.
    Så är ofta inte fallet!

Är 17, snart 18 och har 3 tatueringar.

Den första är ett vargansikte med ett klarblått öga och ett ärr över ögat på min vänstra axel.

Den andra är på vänster underarm och där står det "In hoc signo vinces" i tysk kalligrafi som användes under ww2. Det täcker från armveck till handled.

Den tredje är på höger underarm och det är en liten sol i form av ett hjärta. Min sambo som jag för övrigt är förlovad med har en likadan där.

Alla mina tatueringar är gjorda hos en SERIÖS tatuerare i en STUDIO. Han är extremt duktig och har hållit på i flera år nu. Han har en åldersgräns på sjutton år med föräldrars tillstånd. Så till er alla som påstår att det är bara oseriösa tatuerare som tatuerar folk under arton kan krypa under en sten och gömma er :)

• Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.
  • Ampellilja
    alifewithoutme skrev 2012-01-20 00:50:17 följande:

Gillar den bilden

sen kanske jag ska ha en åsikt med.. jag tycker 18 är en bra grens men tycker att de e okej att vara under 18 med. men som jag anser att våra barn får vänta tills de är 18 även om jag själv har tre tattoos men jag var då 18 när jag skaffade mina.. men sak samma om en under 18 har en men sen kan jag tycka de e oansvarigt av föräldrarna när de fixar så deras barn får en tatto när de typ är 14-16 jag tycker 16 e gränsen för att skaffa.. men alla har inte äns växt klart då men men 16 o uppåt tycker jag e okej men ser helst 18 som gräns..
  • Ampellilja
    kellikopter skrev 2012-01-20 04:13:34 följande:
    Inte för att det är min business att folk gör fula tatueringar, men man är helt enkelt inte mogen för att tatuera sig när man är 17.
    och man är mer mogen när man är 18 menar du ???? jag målade en tatto som jag ville ha när jag va 16 som jag sedan skaffade när jag va 19... så man kan vara mogen tidigare för de annars hade jag ju inte valt en snygg tatto som 16 åring men jag väntade med den då jag va osäker på vad för text jag ville ha o väntade tills jag visste!
  • Noxigen

Hehe, så 17 är för ungt? Därför dom flesta trådar om tattoo här på fl skrivs av medelålders damer som velar med vad dom ska ha?

sen efter ett tag ser man trådar av samma person som är missnöjd.

Precis som Häcken skriver här över, bara Ts e nöjd så kvittar åldern näst intill.

Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
  • Noxigen
    HäxanSurtant skrev 2012-01-20 08:30:38 följande:
    Det tror jag knappast, det är svårt att måla så rakt med vaxkritor

Men helt ärligt, vad spelar din åsikt för roll, det som är de enda som är intressant är att TS själv trivs i sina tatueringar

Jag målar mina tatueringar för dom betyder något för mig, ett riktmärke, minnet av en känsla osv. det är ju inte för att andra skall gilla dom, det skiter väl jag i liksom.

Sen kan jag hålla med dig en del den såkallade vargen ser i mina ögon mer ut som en hund, jag hade varit missnöjd om den var på mig, men varken du eller jag är ts och hon är tydligen nöjd och det och det räcker för mig
    Pssst......Skaffat maskin o saker än?
  • Polly S

jag ser absolut en poäng med åldersgränser, och då är jag ändå tatuerad. (den enda jag ångrar är den jag gjorde strax efter 18-årsdagen, och jo, jag tyckte jag funderat länge och var säker på motivet -då.)

• HäckHäxan
    Noxigen skrev 2012-01-20 08:45:13 följande:
    Pssst......Skaffat maskin o saker än?
    Nej..... Inte än, var sak har sin tid....
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • LoPax
    Emmi27 skrev 2012-01-20 08:27:53 följande:
    Jättebra svar hörru. Eller inte.
    jo faktiskt är det ett rätt bra svar. Det finns en hel del attribut som skapar en bild om att en person är WT.

Exempel: dåligt gjorda tattueringar med motiv som förslagsvis vargar, indiantema, delfiner, skorpioner och tribals.
    Kläder: gammla träningsoveraller, mjukisbyxor, tshirts med vargtryck, indianer eller "roliga texter" och foppa tofflor.
    Piercings, slitet, taskigt blonderat hår, rökning, snusning osv.

Visst, det finns alltid någon som kan ha något av detta utan att vara WT. Exempelvis skulle säkert blondinbella kunna komma undan med att vara ute med ett par mjukisbyxor, kenza skulle säkert kunna bära upp en vargtshirt, reinfeldt skulle kunna röka och persbrant skulle kunna ha en vargtattoo. Men det är undantag!
  • Noxigen
    HäxanSurtant skrev 2012-01-20 08:48:44 följande:
    Nej..... Inte än, var sak har sin tid....
  • trettioplus
    Linda Fritzh skrev 2012-01-20 06:32:47 följande:
    Har ingenting emot tatueringar men 17 är alldeles för ungt.
    För ett år senare är man ju så mycket större?
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    LoPax skrev 2012-01-20 08:54:54 följande:
    Visst, det finns alltid någon som kan ha något av detta utan att vara WT. Exempelvis skulle säkert blondinbella kunna komma undan med att vara ute med ett par mjukisbyxor, kenza skulle säkert kunna bära upp en vargtshirt, reinfeldt skulle kunna röka och persbrant skulle kunna ha en vargtattoo. Men det är undantag!
    Alla som inte använder sig av uttrycket WT kommer undan med det, skulle jag säga.
    Skrattande
    Jag kan inte komma på en enda sak som stämplar en person så illa som att värdera  människor efter yta på det sättet.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.