• EttLångtOchJolligtNamn

Denna hysteri kring tatueringar.

Hej alla!

Nu är det så att jag har tröttnat lite på er alla som kommer med påhopp om att folk som tatuerar folk under arton är oseriösa, dåliga, ser till att du får blodsmitta och infektioner, håller till i garage eller kring köksbord.
    Så är ofta inte fallet!

Är 17, snart 18 och har 3 tatueringar.

Den första är ett vargansikte med ett klarblått öga och ett ärr över ögat på min vänstra axel.

Den andra är på vänster underarm och där står det "In hoc signo vinces" i tysk kalligrafi som användes under ww2. Det täcker från armveck till handled.

Den tredje är på höger underarm och det är en liten sol i form av ett hjärta. Min sambo som jag för övrigt är förlovad med har en likadan där.

Alla mina tatueringar är gjorda hos en SERIÖS tatuerare i en STUDIO. Han är extremt duktig och har hållit på i flera år nu. Han har en åldersgräns på sjutton år med föräldrars tillstånd. Så till er alla som påstår att det är bara oseriösa tatuerare som tatuerar folk under arton kan krypa under en sten och gömma er :)

• Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.
  • kellikopter

Inte för att det är min business att folk gör fula tatueringar, men man är helt enkelt inte mogen för att tatuera sig när man är 17.

• emmachristina
    alifewithoutme skrev 2012-01-20 00:50:17 följande:

• emmachristina

Haha, en "kompis" till mig (pga liknande anledningar så umgås vi inte mer idag) var väldigt noga med att betona hur fult hon och HENNES FAMILJ tycker att tatueringar är när jag berättade om en tatuering jag hade planerat att göra. Nu bad jag heller aldrig om hennes åsikt angående det hela heller.

Men håller med om att åldersgränsen för tatueringar ska vara 18 år. Man vet INTE vad man vill ha på sin kropp livet ut när man är yngre än så. Om jag hade fått göra en tatuering som 16-17 åring så hade jag suttit här idag med en stor och ful panter på halva ryggen ... 

Är 24 år gammal idag men har ännu inte gjort min tatueringsdebut. Planerar dock en liten diskret sak i nacken till nästa år med mitt blivande barns namn. 

• meandmeandyou

Åldersgräns som är högre än 18 tack. Helst skulle man boka in en tid, visa vad man vill ha och 3 år senare få komma tillbaka o göra den. 3år är ingen lång tid att vänta för något som varar för evigt. Ångrar mina så fruktansvärt, var inte ens 16 år när jag gjorde min första. Visst finns det en mening med mina tatueringar. Men en knappt 16 årings hjärna är så omogen.

• So far away

Meandmeandyou: håller med dig. Gjorde min första som 17 år. Är idag 33 och vet inte hur många tatueringar jag har :) men dem första jag gjorde har jag ångrat.
    En av dem har jag tatuerat över.

• viseversa
    AlreadyBurning skrev 2012-01-19 20:49:06 följande:
    ett år gör ingen skildnad. så en 18 åring är samma som en 17 åring, och eftersom det bara är ett år mellan 17 och 16 så är en 16 åring samma som en 18 åring, och eftersom det bara är ett år mellan 16 och 15 så är en 15 åring samma som en 18 åring, och eftersom det bara är ett år mellan 15 och 14 så är en 14 åring samma som en 18 åring osv.... Argumentet håller inte. nope.

Ditt argument= en 1 åring=en 100 åring.
    Äh sov du på matte lektionerna i skolan eller???
  • HäckHäxan
    alifewithoutme skrev 2012-01-20 00:50:17 följande:

Underbar text!
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • Emmi27
    LoPax skrev 2012-01-19 20:37:37 följande:
    Precis på samma sätt som en varg-T-shirt är WT.

Jättebra svar hörru. Eller inte.
  • HäckHäxan
    Alicemom skrev 2012-01-20 01:09:05 följande:
    ja dom var ju inte snygga min 1 åriga dotter kan nog göra bättre.....
    Det tror jag knappast, det är svårt att måla så rakt med vaxkritor

Men helt ärligt, vad spelar din åsikt för roll, det som är de enda som är intressant är att TS själv trivs i sina tatueringar

Jag målar mina tatueringar för dom betyder något för mig, ett riktmärke, minnet av en känsla osv. det är ju inte för att andra skall gilla dom, det skiter väl jag i liksom.

Sen kan jag hålla med dig en del den såkallade vargen ser i mina ögon mer ut som en hund, jag hade varit missnöjd om den var på mig, men varken du eller jag är ts och hon är tydligen nöjd och det och det räcker för mig
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.