• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Gul Katt skrev 2012-01-21 22:40:30 följande:
    Det här med att byta nick...Har ju bytt nick, men om jag googlar på mitt gamla alias så kommer ju dom trådarna upp, fast det står mitt nya alias. Så det var ju helt värdelöst...

Men om man byter ytterligare en gång, och kryssar i dold ändring, då verkar det ju som att allt man skrivit tidigare blir svartmarkerat och det nya aliaset blir helt nytt. Då borde det ju inte synas alls när man söker på det ursprungliga aliaset??

Men i alla trådar står det ju att man Inte ska kryssa i den där rutan. Varför inte??
    Undrar samma sak. Får man med sig alla gamla trådar om man kryssar i så att gamla nicket blir svart? Vilket ska man göra för att skydda sig?
  • Anonym
    Anonym (Hackad) skrev 2012-01-21 22:49:07 följande:
    Jag kan gärna avstå en tia till FL för jobbet att få ett säkrare forum (min integritet är värd mer än så!), och om fler personer också kunde tänka sig att donera en slant för detta så kan det bli en del pengar. Sedan kunde man ju tänka sig att det också låg i sponsorernas intresse att medlemsantalet var fortsatt högt och att de också kunde skjuta till en slant.

Diskussionerna skulle inte bli lika intressanta och givande om man inte kunde skriva säkert under nick. Det är ju många som skriver om problem efter förlossningar här t ex, och det är ju normalt tabu att prata om IRL... Men behovet av att prata om sådant är stort.
    Jag kan definitivt inte tänka mig att betala därför att det mesta funkar halvtaskigt, det skulle behövas en rejäl uppryckning från grunden innan jag anser att det är ett alternativ.
    Tror inte att det bekommer annonsörerna märkbart, går FL i graven finns det alltid andra alternativ.

Grejjen är att man aldrig kan vara helt säker på nätet. Någonsin. Men i så fall bedömer jag lekmannamässigt att fb är långt mycket säkrare och mer prisvärt än FL.
  • Anonym

Okej, om man kollar på listan så har de ens e-postadress plus lösen till Familjeliv. Om de inte har ens namn, inte ens lösen till e-postadressen och ens e-postadress inte är kopplad till ens namn... behöver man vara rädd då? Har de ens riktiga uppgifter, namn och adress också?

• Anonym

De har ju inte ens mitt nick menar jag... Eller?

• Anonym

Hm, om man inte har en till e-mailadress som inte har med ens namn att göra, är det då värt att skapa en ny Hotmail t ex enbart för att byta inloggningse-post här? Ska men behöva göra det? Räcker det att byta lösenordet in hit, men ändå ha kvar samm e-post som inloggning?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-21 23:18:00 följande:
    Hm, om man inte har en till e-mailadress som inte har med ens namn att göra, är det då värt att skapa en ny Hotmail t ex enbart för att byta inloggningse-post här? Ska men behöva göra det? Räcker det att byta lösenordet in hit, men ändå ha kvar samm e-post som inloggning?
    Jaaaaaaaa!
    Jag skulle definitivt regga ny adress, byta till den och sen använda den adressen som inloggning. Du behöver aldrig mer vara inne i mailen om du inte prompt vill läsa nyhetsbreven.
  • Anonym

Nej, inte så att det är jobbigt, men rädd att den inaktiveras om man inte går in på den... Eller om man okejar nyhetsbrev från Familjeliv hålls adressen vid liv då även om man ladrig mer loggar in?

• Anonym

Folk skriver nu att man ska byta nick och sedan byta en gång till fast då kryssa i Dold rutan. Spelar detta någon roll?

• Anonym

Så här skrev en från Redaktionen i en annan tråd
    ********************************************************************************
    "Med ett dolt byte blir gamla inlägg svartmarkerade ja, men de är fortfarande sökbara med den signaturen som har läckt ut. Vissa har därför gjort så att de byter signatur först till en ny icke-dolt, och sedan byter en gång till dolt, så får de ett helt nytt konto som inte går att koppla till övriga inlägg.

Om man kryssar i den rutan ändras inte signaturen alls i gamla inlägg, och ändringen är därför meningslös ifall de släpper ut e-post kopplat till signaturen."

*********************************************************************************
    Kan hända att jag är trög för jag börjar bli trött, men menar han att det är bra eller att det kvittar om man kryssar i dold under andra ändringen?

• Anonym

Seriöst, fan vad detta suger.

Det är rätt uppenbart att familjeliv gott ut med att "bara ni ändrar lösen och sigantur så är det lugnt", för att hålla stormen nere. Speciellt när media vart inkopplat, för man har ju sett vissa tidningar skrivit "användare verkar ha tagit beskedet lugnt och sansat".

Grejen är att detta är så SJUKT! Det är liksom grejer man skrivit, i kanske flera års tid, i alla möjliga diskussioner.. som kan bli offentliga. Det räcker med att folk söker på ens mail på google sen kommer allt komma upp. Och DET FINNS INGET VI KAN GÖRA ÅT DET! Det handlar om ens privatliv, innersta tankar, om ens integritet som nu blivit rubbad. Ska man behöva leva med det?

Jag tycker alla borde kräva av familjeliv att de rensar alla sidor för de som vill. När man tar bort sitt konto, att alla ens trådar FÖRSVINNER och inte blir svart som nu. Att hela ens koppling till familjeliv blir raderat!

Som andra skrivit spelar det ingen roll om det inte släpps ut användarnamn nu, för händer det en hackning igen längre fram i tiden så kommer man fortfarande finnas kvar i databasen. Detta är rent ut sagt åt helvete!

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt