• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Hejsan!

Vi beklagar det som har hänt och tar er oro på största allvar!
    Vi jobbar just nu med att hjälpa medlemmar, informera och gör även vissa ändringar.

Vi förstår att många är oroliga över att det gamla användarnamnet syns i citaten och har nu anonymiserat citaten som en första åtgärd.
    Detta är en temporär lösning ett första steg och nästa steg blir att koppla ihop citaten med de nya användarnamnen. Detta kommer att åtgärdas längre fram.

Om det är så att ni upptäcker ert gamla användarnamn i ett inlägg- inte via citat så anmäl det så plockar vi bort det inlägget.

Upptäcker ni citat där ert gamla användarnamn syns trots anonymiseringen så mejla sakerhet@familjeliv.se så ordas det manuellt!

• Anonym
    JomppeIina skrev 2012-01-22 14:27:44 följande:
    I dagens sverige där skavallerblaskor säljer som smör, och folk älskar att gotta sig i andras olycka så är det garanterat att folk sitter och ögnar igenom dessa listor redan. Antar att aftonbladet, olika medier, redan sitter och försöker hitta kändisar och knäcka koder. Tänk vilken saftig info de kan få ut! Släpps användarnamn plus mail så är det simpelt, det är som att få infon serverad på silverfat.
    Men sluta vara så paranoid. Koder knäcker man inte bara sådär och kändisar är vana vid att vara under cover så det kommer inte att hända.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 20:04:36 följande:
    Hejsan!

Vi beklagar det som har hänt och tar er oro på största allvar!
    Vi jobbar just nu med att hjälpa medlemmar, informera och gör även vissa ändringar.

Vi förstår att många är oroliga över att det gamla användarnamnet syns i citaten och har nu anonymiserat citaten som en första åtgärd.
    Detta är en temporär lösning ett första steg och nästa steg blir att koppla ihop citaten med de nya användarnamnen. Detta kommer att åtgärdas längre fram.

Om det är så att ni upptäcker ert gamla användarnamn i ett inlägg- inte via citat så anmäl det så plockar vi bort det inlägget.

Upptäcker ni citat där ert gamla användarnamn syns trots anonymiseringen så mejla sakerhet@familjeliv.se så ordas det manuellt!
    Hur tolkar ni det fetstilta?
  • Anonym

Varför har denna tråden öppnats men inte de andra?

• Anonym
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:17:34 följande:
    Det som är geten i den här höstacken är ju att man när man regade sig på FL var tvungen att lämna personlig information och att riskerna ändå mörkas. Det står ju att de delarna är dolda och inte visas publikt (minns inte formuleringen). Vi är uppenbart många naiva (eller f d naiva ska jag kanske skriva) forumanvändare som faktiskt trodde att man var helt skyddad så länge man själv inte avslöjade sin riktiga identitet utan hade en signatur som inte kan kopplas till en som person.
    Just den här biten har varit på tapeten många gånger förr och resultatet har endast varit att medlemmar bannats på löpande band. Tyvärr tror jag att trådarna är raderade så det finns inte längre några bevis för det.Smart gjort.
  • Anonym
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:19:12 följande:
    Att om man ser signaturen som berörs skriven i ett inlägg (många citerar t ex inte skriver signatur: och svarar en person) ska man trycka på den röda handen, anmäla inlägget och be att få det borttaget?
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:20:08 följande:
    Alltså inte få hela inlägget borttaget utan signaturen enbart.
    Så tolkar jag det också, ändå får jag autosvar några minuter efter anmälningar om att inget kommer att göras. Jag blir knäpp på detta!
  • Anonym

Jag har bytt alla lösenord  här på FL och överallt annars med (på min mail, alla mina konton på typ ellos, halens, jotex, sociala konton osv osv osv osv osv). Jag har skaffat en mail som ENBART är knuten till familjeliv. Jag har bytt nick här på FL.
    Vad mer kan jag göra? 

• Anonym
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:25:30 följande:
    Har du skrivit i förklaringen vilket ord du vill ha bort och varför? I så fall - maila supporten och fråga.
    Ja, jag har skrivit gammal signatur (+namnet) är synlig i anmält inlägg, önskar att det raderas. Ändå får jag svar om att ärendet kommer att lämas utan åtgärd. Tack för dina svar, ville bara se om andra tolkade citattexten från forumvärden på samma sätt som jag. Jag får maila supporten igen och se om de behagar svara denna gången.
  • Anonym
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:36:16 följande:
    Jag undrar när FL har fått bort att trådstartar gjorda av den gamla signaturen kommer upp när man söker på den gamla signaturen även om den gamla signaturen inte ens finns med i trådarna utan den nya visas - trådarna är på något vis kopplade till kontot precis samma som problematiken med citat tidigare?

Finns någon FL-människa som kan svara på detta?

Fattar ingenting. Jag bytte namn, men nu står mitt gamla namn som trådstartare och när man klickar in på tråden så står det nya namnet i trådstarten. Vad var då vitsen med bytet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 20:31:16 följande:
    Jag har bytt alla lösenord  här på FL och överallt annars med (på min mail, alla mina konton på typ ellos, halens, jotex, sociala konton osv osv osv osv osv). Jag har skaffat en mail som ENBART är knuten till familjeliv. Jag har bytt nick här på FL.
    Vad mer kan jag göra? 
    Tänka dig för innan du klickar på skicka. Om du kan säga det bland okända människor kan du skicka det, om inte låter du bli.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt