-
Då låter du bli att regga dig där utan går vidare till ett annat forum.Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:38:57 följande:Om de kräver autentiska inloggningsuppgifter så tycker jag att de kan det.
-
Du måste byta en gång till och den andra gången ska du välja dold ändring, då blir det ingen koppling mellan första och sista signaturen.Anonym skrev 2012-01-22 20:38:36 följande:Fattar ingenting. Jag bytte namn, men nu står mitt gamla namn som trådstartare och när man klickar in på tråden så står det nya namnet i trådstarten. Vad var då vitsen med bytet?
-
Va?Anonym skrev 2012-01-22 20:38:51 följande:Tänka dig för innan du klickar på skicka. Om du kan säga det bland okända människor kan du skicka det, om inte låter du bli.
Jag bryr mig enbart och uteslutande om obehöriga kommer åt mitt mailkonto och därav andra konton. Skiter fullständigt i om det jag skriver sprids vidare, skriver väldigt sällan anonymt. -
Fast det är inte giltigt skäl, det finns massor av information om hur nätet fungerar och den infon finns överallt. Den anfaller en inte så man måste som så mycket annat ta reda på vad det är man gör. Man sätter sig inte i en bil helt utan kunskap och sen anklagar biltillverkaren för att man krockat mot ett träd.Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:41:42 följande:Men det vet man inte som ovan forumanvändare. Man vill inte göra något olagligt utan fyller lydigt i då man läser att dessa uppgifter är skyddade.
-
Du frågade vad du mer kan göra och jag gav dig ett svar, synd att det inte passade dig eller att du från början förklarade TYDLIGT vilket svar du ville ha.Anonym skrev 2012-01-22 20:44:52 följande:Va?
Jag bryr mig enbart och uteslutande om obehöriga kommer åt mitt mailkonto och därav andra konton. Skiter fullständigt i om det jag skriver sprids vidare, skriver väldigt sällan anonymt. -
Hur menar du att man ska tvinga folk att förstå och vems ansvar är det? Statens?Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:48:05 följande:VI har olika åsikter gällande detta. Många är okunniga gällande säkerhet på olika sighter. Och nej det är inte FLs fel. Men tydligen är vi många som inte förstått riskerna.
Att påstå att man måste gå till psykolog för att man har saker man vill prata med likasinnade om är väl inte ett helt adekvat påstående. Och det finns ju inget som säger att folk inte gör det också.
Jättebra för dig att du har sån koll på internet, att du inte drabbats och inte behöver oroa dig som många av oss andra. Hoppas att när du vet mindre än någon annan om något annat i livet att du får hjälp och stöttning i stället för "men visste du inte det, skyll dig själv".
Informationen finns överallt. -
Jag är inte förbannad på fl för att de blivit hackade, jag är förbannad för att de stängt alla supporttrådarna!Anonym (inte med) skrev 2012-01-22 20:53:29 följande:Jag har råkat ut för mycket tok i mitt liv, pg a min egen oaktsamhet. Inte har jag lastat någon annan än mig själv för det. Jag har också fått uppgifter spridda för att jag inte varit så noga med lösen os v, inte särskilt skoj...men ingen jag lastar den siten för. De spår jag lämnar på nätet, det är liksom mitt ansvar.
Ni har ju fått hjälp, man har talat om för er hur ni ska göra. Ska man behöva dadda med folk bara för att sånt här händer? Det är faktum att man inte kan lasta siten för vad man själv kan ha spritt för något på nätet. Det är det gnällandet jag blir less på. Man har ett eget ansvar, och kan inte bara lägga över och mena att andra ska stå till svars för det.
Hade FL lagrat lösen i klartext, eller med en stor text bjudit in folk att ta en kik i databasen...då hade jag varit av annan åsikt. Men nu har de blivit hackade, som så många siter förr. Och om man använder internet, så läser man ofta någon typ av nättidning. För bara några få månader sen, så var det stora rubriker om en liknande händelser. I kölvattnet dök det upp massvis med tips hur man skyddar sig. Ändå...så reagerar folk på samma sätt fortfarande. Lär man sig inte något? -
Min mailadress hör till dem som har kommit ut. Det är enbart mitt problem och mitt eget fel eftersom jag använt den här.Anonym (inte med) skrev 2012-01-22 20:53:29 följande:Jag har råkat ut för mycket tok i mitt liv, pg a min egen oaktsamhet. Inte har jag lastat någon annan än mig själv för det. Jag har också fått uppgifter spridda för att jag inte varit så noga med lösen os v, inte särskilt skoj...men ingen jag lastar den siten för. De spår jag lämnar på nätet, det är liksom mitt ansvar.
Ni har ju fått hjälp, man har talat om för er hur ni ska göra. Ska man behöva dadda med folk bara för att sånt här händer? Det är faktum att man inte kan lasta siten för vad man själv kan ha spritt för något på nätet. Det är det gnällandet jag blir less på. Man har ett eget ansvar, och kan inte bara lägga över och mena att andra ska stå till svars för det.
Hade FL lagrat lösen i klartext, eller med en stor text bjudit in folk att ta en kik i databasen...då hade jag varit av annan åsikt. Men nu har de blivit hackade, som så många siter förr. Och om man använder internet, så läser man ofta någon typ av nättidning. För bara några få månader sen, så var det stora rubriker om en liknande händelser. I kölvattnet dök det upp massvis med tips hur man skyddar sig. Ändå...så reagerar folk på samma sätt fortfarande. Lär man sig inte något?
Jag modererar själv ett litet forum med användare. Om detsamma hände där skulle vi direkt ta bort alla känsliga trådar från nätet tills vi visste att situationen var löst. Det är här jag tycker att FL brister. -
Men FLs fel hit och dit. Det fattar väl varenda en att det inte är familjelivs fel. De har ju blivit hackade.
Men det folk är mest arga över är hur de hanterar situationen. Hur de går ut med info som inte är korrekt och försöker mörka och få det att verka mindre än vad det är. Folk har blivit bannade, blivit spärrade fårn att kommentera i trådar, hela trådar har plockats bort och de har fifflat massor.
DET ÄR HELT FEL!
"Kodarn" skrev i forumet att det "bara" är ens användarnamn, mejladress och sedan lösenord som läckts ut. Det är inte så "bara" enligt mig.
När jag gick med på sajten så vet jag att jag har ett ansvar, men man kan ändå förvänta sig från en så stor sajt att de inte har såna här systemfel. Som det med att när man råkade ta någon annans användarnamn så fick man se alla deras trådstarter? Det är ju ett skämt! Och det är bara en liten sak i mängden av alla kryphål och fel som upptäckts. -
Det går inte att jämföra ett litet hobbyforum och FL eftersom de små är oerhört mycket känsligare för att ett fåtal medlemmar lämnar som kan innebära att hela forumet dör. Jag driver inte bara forum, jag driver flera communitys också. Jag hade inte raderat känsliga trådar, trots allt är det skribenterna som frivilligt publicerat text, inget jag eller FL tvingar någon till. Jag skulle förlora på att göra så, det gör inte fl. Vi och "mina" medlemmar har alla chanser i världen att ta reda på vad som gäller, struntar de i det är det tyvärr så att de får skylla sig själva även om det låter hårt.Anonym skrev 2012-01-22 21:04:33 följande:Min mailadress hör till dem som har kommit ut. Det är enbart mitt problem och mitt eget fel eftersom jag använt den här.
Jag modererar själv ett litet forum med användare. Om detsamma hände där skulle vi direkt ta bort alla känsliga trådar från nätet tills vi visste att situationen var löst. Det är här jag tycker att FL brister.