Vem får sovmorgon?
Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?
Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?
Barnen!
Jag tar nätterna eftersom jag vaknar lättare (maken har en del sömnproblem) och dessutom behövs det ofta amning. Om natten varit lugn går vi upp tillsammans, har det varit många uppvak får jag sova ett par timmar på morgonen. Veckodag spelar ingen roll här, dottern har inte förstått tjusningen med sovmorgon ännu så hon vaknar lika tidigt alla dagar.
Vi delar och får varsin sovmorgon. Resterande dagar går alla upp kl 6 när sonen vaknar.
Vi sover allihop på helgerna om alla är lediga. Idag sov vi till kl 9. Våra barn är 1.5 och 3 :) Mycket skönt.
Varsin sovmorgon. När sonen var liten och vaknade nattetid tig jag nätterna och sambon gick upp på morgonen.
Jag får alltid sovmorgon om jag vill på helgerna och sambon kör 'sätta i nappen' pass på fredag och lördag natt.
Jag tog nätterna med andra barnet hela första året eftersom jag ammade så då fick jag sova på helgerna båda dagarna. Sen vi slutade nattamma tar vi i stort sett varsin dag, självklart.
Här tar vi en sovmorron var.
Det är ju mest rättvist.
Ingen, alla vaknar och äter frukost tillsammans
Kunde vart skönt att ta en dag var, men så är det inte hemma hos oss.
Det är han som får sovmorgon, ALLA gånger. Han ligger o sover fortfarande, jag är nog för snäll.