• brittaw

Vår innergård stans fyllekissoar

Jag bor i en bostadsrättsförening i centrala Linköping. På helgerna används vår innergård som fyllekissoar av folk som är på väg till och från krogar och nattklubbar. Gården har blivit ett sånt ställe som är allmänt känt där det går att slinka in och kissa i smyg. Det är ett så hänsynslöst beteende att gå in och kissa på vår asfalterade innergård, det stinker fruktansvärt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar
  • SHAKAWKAW
    roffe skrev 2012-01-24 04:21:13 följande:
    Om du tappar all känsla för moral när du dricker kan du ju sluta dricka? Om du nu är en av dom som kissar på andras gårdar. Vet man själv att man förstör för andra när man är full så kan man ju dricka lite mindre. Annars hade man ju ändå ingen moral från början? Om man gör fel trots att man vet vad som är rätt och sådär =)
    Det är bara vissa människor som blir dumma när dom dricker, de flesta är vuxna och förstår fortfarande rätt och fel.  
    Nej, jag tänker inte sluta dricka. Åh, jag vet vad som är rätt och fel, men blir bara mindre brydd när jag är full.

Vissa människor? Haha, okej...
  • SHAKAWKAW
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-24 14:49:48 följande:
    Nej, jag tänker inte sluta dricka. Åh, jag vet vad som är rätt och fel, men blir bara mindre brydd när jag är full.

Vissa människor? Haha, okej...
    Sedan vill jag bara tillägga att det är såklart tråkigt att oskyldiga människor drabbas. Jag själv tycker det ÄR äckligt, men fulla människor tappar ibland omdömet. Jag försvarar varken mig själv eller människorna i Linköping.
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-24 01:15:45 följande:
    Äckligt, jag förstår att du är irriterad.

Jag skulle nog bli så förbannad till slut att jag skulle gå ut med kamera och fota studen...jag menar människorna som gör det och anmäla till polisen.
    Äckligt jovisst, men de som gör det har kanske ingen annan utväg.
  • Arcitect

Nöden har ingen lag för mig.. Jag hade pissat på din innergård utan att blinka..

Game Over
  • brittaw
    Arcitect skrev 2012-01-24 16:29:30 följande:
    Nöden har ingen lag för mig.. Jag hade pissat på din innergård utan att blinka..
    Så det hade känt bra för dig att göra det och vetat att vi som bor där ska behöva bo där du kissar och ska behöva stå ut med stanken.

Det är vanhedrande att folk inte har respekt för vår boendemiljö utan använder den som ett ställe att kissa på.
  • nyfiken flax

Ni kan väl sätta upp en sån där lampa med rörelsedetektor?

• brittaw
    nyfiken flax skrev 2012-01-24 16:52:16 följande:
    Ni kan väl sätta upp en sån där lampa med rörelsedetektor?
    Där är redan belyst men det avskräcker inte kissarna och vi får inte tillsånd att sätta upp grindar för bilar måste kunna köra igenom. Det går att komma in där från två håll så bilar måste kunna köra igenom.
  • VeronicaH
    brittaw skrev 2012-01-24 16:49:27 följande:
    Så det hade känt bra för dig att göra det och vetat att vi som bor där ska behöva bo där du kissar och ska behöva stå ut med stanken.

Det är vanhedrande att folk inte har respekt för vår boendemiljö utan använder den som ett ställe att kissa på.
    Har du aldrig själv behövt kissa ute på något sånt ställe?
  • Arcitect
    brittaw skrev 2012-01-24 16:49:27 följande:

Hur mycket jag bryr mig under dom förhållanden där jag är berusad.. well.. låt oss säga att jag inte bryr mig speciellt mycket om någon förutom mig själv då som kan vara på två humör beroende på om jag har någon under höger armen eller inte. Men nej...

Jag hade fortfarande pissat på din innergård och du skall väl bara vara glad att jag inte råkat hitta din brevlåda för då hade jag väl suttit ner och skitit i den också..  
    Game Over
  • jaghopparhögt
    brittaw skrev 2012-01-24 16:55:57 följande:
    Där är redan belyst men det avskräcker inte kissarna och vi får inte tillsånd att sätta upp grindar för bilar måste kunna köra igenom. Det går att komma in där från två håll så bilar måste kunna köra igenom.
    Sätt upp kameror, ha en vakthund i långt koppel ute ett par helger eller håll vakt ett par helger och jaga bort dom som kommer dit så borde de nog lösa sig.
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar