• brittaw

Vår innergård stans fyllekissoar

Jag bor i en bostadsrättsförening i centrala Linköping. På helgerna används vår innergård som fyllekissoar av folk som är på väg till och från krogar och nattklubbar. Gården har blivit ett sånt ställe som är allmänt känt där det går att slinka in och kissa i smyg. Det är ett så hänsynslöst beteende att gå in och kissa på vår asfalterade innergård, det stinker fruktansvärt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar
  • Lavish
    brittaw skrev 2012-01-27 20:33:34 följande:
    Om det varit en sådan kris  "att du verkligen måste pinka" varför inte då bara sätta dig och pinka mitt på stan varför utstuderat pinka på en innergård där man vet att folk bor och att många andra pinkar??
    Därför att jag inte vill att folk ska se mig när jag kissar ute på stan givetvis? Varför har du dörr på din toalett?
  • brittaw
    Lavish skrev 2012-01-28 07:28:13 följande:
    Därför att jag inte vill att folk ska se mig när jag kissar ute på stan givetvis? Varför har du dörr på din toalett?
    Vår innergård är ingen toalett det är skillnaden.

Ditt resonemang är så otroligt egoistiskt, kan du tänka dig hur det luktar i vår hemmiljö?? 
  • Lavish
    brittaw skrev 2012-01-28 16:06:06 följande:
    Vår innergård är ingen toalett det är skillnaden.

Ditt resonemang är så otroligt egoistiskt, kan du tänka dig hur det luktar i vår hemmiljö?? 
    Ja och när jag håller på att kissa på mig så blir jag otroligt egoistisk. Så är det faktiskt. Står valet mellan att pinka i brallorna eller på er innergård kommer er innergård bli pinkad på.

Men jag förstår inte varför ni inte gör något åt saken? Ni får väl se till att göra det obehagligt att kissa där så kommer ryktet och användningen att försvinna?
  • brittaw
    Lavish skrev 2012-01-28 16:39:42 följande:
    Ja och när jag håller på att kissa på mig så blir jag otroligt egoistisk. Så är det faktiskt. Står valet mellan att pinka i brallorna eller på er innergård kommer er innergård bli pinkad på.

Men jag förstår inte varför ni inte gör något åt saken? Ni får väl se till att göra det obehagligt att kissa där så kommer ryktet och användningen att försvinna?
    Du har även alternativet att sätta dig och kissa någon annanstans där det kanske är mer pinsamt för dig själv då någon kan se dig men där du inte gör skada för andra.

Tror du inte att vi försökt, Dagstidningen har skrivit om det men detta hjälpte inte. Vi har ansökt om att få avskärma området men detta gick inte enligt pbl-lagen. Så vad ska man göra liksom. Eftersom pissarna gömmer sig ser vi ju inte när det händer. 
  • Lavish
    brittaw skrev 2012-01-28 16:53:22 följande:
    Du har även alternativet att sätta dig och kissa någon annanstans där det kanske är mer pinsamt för dig själv då någon kan se dig men där du inte gör skada för andra.

Tror du inte att vi försökt, Dagstidningen har skrivit om det men detta hjälpte inte. Vi har ansökt om att få avskärma området men detta gick inte enligt pbl-lagen. Så vad ska man göra liksom. Eftersom pissarna gömmer sig ser vi ju inte när det händer. 
    Ni grannar får väl göra ett vaktschema där ni är ute och skrämmer bort kissarna? Tills de har lärt sig?

Skulle du på fullt allvar sätta dig på en trafikerad väg och kissa för att skona någons innergård?
  • brittaw
    Lavish skrev 2012-01-28 17:01:55 följande:
    Ni grannar får väl göra ett vaktschema där ni är ute och skrämmer bort kissarna? Tills de har lärt sig?

Skulle du på fullt allvar sätta dig på en trafikerad väg och kissa för att skona någons innergård?
    Ja man skulle ju kunna ha ett sånt schema men ska man vara uppe mitt i natten varje helg det är ju polisens jobb egentligen.

Jag kissar inte ute själv. Och jag kan inte förstå varför en innergård är en plats som många kissare söker sig till. 
  • Lavish
    brittaw skrev 2012-01-28 17:12:48 följande:
    Ja man skulle ju kunna ha ett sånt schema men ska man vara uppe mitt i natten varje helg det är ju polisens jobb egentligen.

Jag kissar inte ute själv. Och jag kan inte förstå varför en innergård är en plats som många kissare söker sig till. 
    Tja det har ju redan framkommit att det är den enda tillgängliga undanskymda platsen i centrala Linköping så så svårt att förstå är det väl inte? Du kan tycka att det är moraliskt förkastligt, men uppenbarligen vill många människor kissa utomhus och utan att bli sedda när de varit ute på krogen och är packade och kissnödiga. Er innergård verkar vara deras enda/bästa alternativ.
  • En struts

TS man FÅR sätta upp kameror på en innergård, för det är inte en offentlig plats. Jag vet inte om någon tagit upp det så jag säger det nu.

• Thaleya1

Förstår att det är sjukt obehagligt ts, även om jag själv hade kunnat kissa dig.

Du får vända dig till kommunen, och be om fler toaletter för allmänheten någonstans i närheten. samt tilldin hyresvärd eller liknande som får sätta upp en grind eller portdörr som man inte kan komma igenom om man inte bor där.

Alternativs sätt upp en lapp, där det står:

PLATSEN ÄR TV BEVAKAD OCH ALLA SOM KISSAR ELLER GÖR ANNAT OLÄMPLIGT HÄR KOMMER ATT BLI ANMÄLDA!

• Lenora
    En struts skrev 2012-01-29 13:50:03 följande:
    TS man FÅR sätta upp kameror på en innergård, för det är inte en offentlig plats. Jag vet inte om någon tagit upp det så jag säger det nu.
    Jag är inte säker på att en innergård med genomfartstrafik inte skulle räknas som en plats där allmänheten har tillträde. Det kan hända att de behöver tillstånd.

Men det definitivt värt att kolla upp. 
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar