• brittaw

Vår innergård stans fyllekissoar

Jag bor i en bostadsrättsförening i centrala Linköping. På helgerna används vår innergård som fyllekissoar av folk som är på väg till och från krogar och nattklubbar. Gården har blivit ett sånt ställe som är allmänt känt där det går att slinka in och kissa i smyg. Det är ett så hänsynslöst beteende att gå in och kissa på vår asfalterade innergård, det stinker fruktansvärt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar
  • Insatt
    OutdoorFresh skrev 2012-01-27 17:52:32 följande:
    Nöden har ingen lag men jag har svårt för att sätta mig på innergårdar. Det händer bara inte.
    Jag brukar välja offentliga parkeringar.
  • brittaw
    Insatt skrev 2012-01-27 18:15:50 följande:
    Jag brukar välja offentliga parkeringar.
    Ja det är så hänsynslöst att alla väljer ut ett ställe som kissplats och att alla gör det där. Ska de nu tvunget kissa ute kan de väl välja olika platser.
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-27 16:53:29 följande:
    Går det inte att kissa innan ni lämnar krogen?

Jag skulle också kissa någonstans ute om det handlade om valet att kissa i byxan eller inte men redan som barn lärde jag mig att planera mina toalettbesök. Har ni jätteproblem med det kanske ni kan sätta ett alarm i telefonen innan stängningsdags för att påminna er.

Eller handlar det om grava inkontinensproblem? 
    Ibland kanske köerna till toaletterna är så långa att man väljer att kissa ute av den anledningen. 
  • Lavish

Sorry, jag hade kunnat kissa där. Hade självklart försökt undvika en sådan situation men om jag verkligen måste pinka så måste jag. Och ja, det är klart att det är fel. Men jag hade kunnat stjäla bröd om jag var skithungrig och inte hade några andra möjligheter att få mat också.

• Freijah
    Argo skrev 2012-01-25 19:55:02 följande:
    Jag tycker fortfarande att ni skall rigga spot-lights, samla grannarna, ta med videokameror och så ... när kissaren kommer och hasar ned byxorna ...
    TADA!
    Fullt ljus och videokameror. Gärna en liten trumpetfanfar också och så körsång typ "Hej Tomtegubbar!".
    Därefter meddelar ni den lycklige kissaren att han kan söka efter filmen på youtube inom ett par timmar.
    Det känns som att det där med att er gård är OK att kissa på kommer att ändras tämligen omgående efter det.

Haha det hade nog hjälpt ja :D
    ♥ 2010-11-23 ♥
  • Lavish
    Argo skrev 2012-01-25 19:55:02 följande:
    Har vi inte läst det här förrut?

Jag tycker fortfarande att ni skall rigga spot-lights, samla grannarna, ta med videokameror och så ... när kissaren kommer och hasar ned byxorna ...

TADA!

Fullt ljus och videokameror. Gärna en liten trumpetfanfar också och så körsång typ "Hej Tomtegubbar!".

Därefter meddelar ni den lycklige kissaren att han kan söka efter filmen på youtube inom ett par timmar.

Det känns som att det där med att er gård är OK att kissa på kommer att ändras tämligen omgående efter det.

Haha då hade nog ryktet som lämplig gratistoalett minskat snabbt.
  • brittaw
    Lavish skrev 2012-01-27 19:37:56 följande:
    Sorry, jag hade kunnat kissa där. Hade självklart försökt undvika en sådan situation men om jag verkligen måste pinka så måste jag. Och ja, det är klart att det är fel. Men jag hade kunnat stjäla bröd om jag var skithungrig och inte hade några andra möjligheter att få mat också.
    Om det varit en sådan kris  "att du verkligen måste pinka" varför inte då bara sätta dig och pinka mitt på stan varför utstuderat pinka på en innergård där man vet att folk bor och att många andra pinkar??
  • VeronicaH
    brittaw skrev 2012-01-27 20:33:34 följande:
    Om det varit en sådan kris  "att du verkligen måste pinka" varför inte då bara sätta dig och pinka mitt på stan varför utstuderat pinka på en innergård där man vet att folk bor och att många andra pinkar??
    Ingen tjej vill väl sätta sig och pinka så att folk ser en, därför kan ju en innergård som dessutom är känd bli en "lämplig plats" om folk känner till den går de väl helt enkelt dit.
  • Lenora
    VeronicaH skrev 2012-01-28 00:36:42 följande:
    Ingen tjej vill väl sätta sig och pinka så att folk ser en, därför kan ju en innergård som dessutom är känd bli en "lämplig plats" om folk känner till den går de väl helt enkelt dit.
    Jag förstår att Veronica här måste göra dig irriterad TS men även om de flesta människor inte skulle få för sig att göra något sådant runt någon annans hem så är hon ärlig och ger en insikt i hur dessa människor tänker.

Det ni behöver göra är att se till att ert hem inte längre är pissoaren. Klaga till kommunen, försök att gå ihop flera grannar för att anlita väktare eller fota och polisanmäl själva, eller lägg upp filmer på youtube...kämpa på. Det är ert hem det handlar om.

Det behövs inte många åtgärder tillsammans med kontakt med pressen för att förändra situationen. Hoppas att du har nog ilska och drivkraft för att göra något åt det.
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-28 01:04:26 följande:
    Jag förstår att Veronica här måste göra dig irriterad TS men även om de flesta människor inte skulle få för sig att göra något sådant runt någon annans hem så är hon ärlig och ger en insikt i hur dessa människor tänker.

Det ni behöver göra är att se till att ert hem inte längre är pissoaren. Klaga till kommunen, försök att gå ihop flera grannar för att anlita väktare eller fota och polisanmäl själva, eller lägg upp filmer på youtube...kämpa på. Det är ert hem det handlar om.

Det behövs inte många åtgärder tillsammans med kontakt med pressen för att förändra situationen. Hoppas att du har nog ilska och drivkraft för att göra något åt det.
    Om man pratar om vad som är lagligt eller inte så är det mer olagligt förargelseväckande att bara kissa så att folk kan se en. Det är inte själva kissandet (piss på marken) som är olagligt utan att man drar ner byxorna offentligt. Därför om de som kissar på innergården gömmer sig mellan några bilar tex så är det nog inte olagligt om ingen ser det.
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar