• Anonym (Stora tutten...)

Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?

Jag har aldrig haft en bh som suttit bra, jag har alltid köpt med för små kupor= jag får 4 bröst....

Men nu var jag och fick mätt vilken bh som ska passa mig och jag ska tydligen ha 75F på bh:ar, men var hittar jag sådana till ett vettigt pris?...Hon i butiken hade bh:ar från 499:- och upp till 1500:- i min storlek...men jag vägrar lägga ut 500:- på en bh....trist!
    Var handlar ni? 

• Svar på tråden Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?
  • Multignutten

Bor du i närheten av Gbg så kan jag rekomendera en butik som heter Victoria, de är duktiga på att passa ut rätt storlek och de har vettiga priser. Senast jag var där fick jag två bh:ar för 600 kr, tycker jag är vettigt.

• Cinza
    Multignutten skrev 2012-01-24 10:00:44 följande:
    Bor du i närheten av Gbg så kan jag rekomendera en butik som heter Victoria, de är duktiga på att passa ut rätt storlek och de har vettiga priser. Senast jag var där fick jag två bh:ar för 600 kr, tycker jag är vettigt.
    Var ligger den? Jag brukar få ge över 600kr för en BH så den affären vill jag deffo undersöka
  • Taitas

Men hur ska jag lyckas beställa från England utan att veta vilken storlek jag har?
    Känns ganska onödigt att beställa hem om jag ändå måste skicka tillbaka.

• Anonym

Hade 75 F förr när jag vägde mer.. Hittade den storleken på Triumpf , kostade väll ca 300 :- st där.

• Lacey
    Taitas skrev 2012-01-24 11:02:18 följande:
    Men hur ska jag lyckas beställa från England utan att veta vilken storlek jag har?
    Känns ganska onödigt att beställa hem om jag ändå måste skicka tillbaka.
    du får prova ut den modell du vill ha i butik innan u beställer.
    Går inte att köpa utan att prova när man har stor byst.
    Handlar inte bara om storlek utan om modell också.

Såg att någon skrivit om h&m's bh i stora storlekar, för mig är de bara att glömma , då H&M's kupor är så jäkla små, mycket mindre än andra märken och abosolut inte fungerar.
  • Taitas
    Lacey skrev 2012-01-24 11:16:21 följande:
    du får prova ut den modell du vill ha i butik innan u beställer.
    Går inte att köpa utan att prova när man har stor byst.
    Handlar inte bara om storlek utan om modell också.
    Men jag bor på ett ställe där det inte finns några stora att prova, inte så lätt då.
    Jag har 70/75 i omkrets och vet inte alls kupan från andra affärer då Change tydligen har eget mätsystem så det sabbar ju allt. Och ja jag vet mycket väl att det handlar om modell också och vet vilken jag måste ha för att bäst passa mina bröst.
  • Lacey
    Taitas skrev 2012-01-24 13:37:30 följande:
    Men jag bor på ett ställe där det inte finns några stora att prova, inte så lätt då.
    Jag har 70/75 i omkrets och vet inte alls kupan från andra affärer då Change tydligen har eget mätsystem så det sabbar ju allt. Och ja jag vet mycket väl att det handlar om modell också och vet vilken jag måste ha för att bäst passa mina bröst.
    Oj, ja då blir det ju väldigt svårt och lurigt att hitta rätt storlekar.
  • Twilight
    mamma39 skrev 2012-01-24 03:20:55 följande:
    Vilken storlek tar du då? Tycker det är skitsvårt, det stämmer aldrig! Svårt att byta när man beställer så tycker jag. Men jag provar vad som helst snart!
    Jag har 80 J eller K och har då tagit 36 JJ på Figleaves. Kanonbra och skitbilligt!
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
Svar på tråden Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?