• Anonym (Stora tutten...)

Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?

Jag har aldrig haft en bh som suttit bra, jag har alltid köpt med för små kupor= jag får 4 bröst....

Men nu var jag och fick mätt vilken bh som ska passa mig och jag ska tydligen ha 75F på bh:ar, men var hittar jag sådana till ett vettigt pris?...Hon i butiken hade bh:ar från 499:- och upp till 1500:- i min storlek...men jag vägrar lägga ut 500:- på en bh....trist!
    Var handlar ni? 

• Svar på tråden Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?
  • Åsa
    Anonym (bh) skrev 2012-02-18 10:41:45 följande:
    priset bruar ligga från149:- och uppåt

Det låter ju som ett jättebra pris. Tyvärr så har ju Twilfit inte större än E-kupa dock (om det inte ändrat sig sedan sist jag kollade där).
  • anna karin63
    c89 skrev 2012-02-18 13:42:14 följande:
    Ser att du och många andra inte läser. Jag har som sagt 85j ÄKTA och har aldrig betalat 800kr för en BH och alla mina som jag har sitter bra, för det måste en BH göra när man har så stora naturliga. 

Bravissimo är svaret. 200-400kr för en suverän BH, SNYGGA också. 
    tack den sidan ska jag kolla för jag är lite less att betala mellan 800 till 1200 kr för en bh man köper inte så många om jag så säger. Skrattande
  • apelsin81

Har inte orkat läsa hela tråden så jag vet inte om någon redan tipsat om www.bhteamet.se

Jag köper alla mina BHar därifrån, de har kupor upp till K, själv drar jag 75G.
    Visst är de lite dyra, de flesta modeller igger runt 500 kr, men det är det värt att spendera tycker jag för att få en riktigt bra BH som håller grejerna på plats :)
    Kvalitén har varit riktigt bra på de BHar jag köpt, mina äldsta därifrån är 3-4 år och används fortfarande, och jag tvättar alltid mina i maskin (är för lat för att handtvätta)

• anna karin63
    HjärtaTack alla ni som tipsat om sidor med bh i större storlekar för en rimlig penning har lagt dom sidorna på favorit.
  • djevojka

Jag har 75 E och köper många billiga på Lindex. Tycker dom har ett kanon utbud faktiskt. Innan jag la in silikon köpte jag bara på HM men dom har ju bara upp till C märker jag nu.. Men Lindex är iaf att rekomendera för bra priser

• sandrafia

Jätte bra sidor ni har kommit med men är det nån som har hittat nån bh med bredare axelband?

Jag har storlek 80 J och alla bhar jag har haft har bara haft smala axelband jag lyckas inte hitta någon med bredare. Det ju skit ont i axlarna när banden gräver ner sig i huden tack vare att bysten är så tung.
    Jag använder sånna där silliconlappar man kan lägga under axelbanden när jag kommer ihåg men det är endå inte så bekvämt.
    Några tips??

• Åsa
    sandrafia skrev 2012-02-25 23:22:26 följande:
    Jätte bra sidor ni har kommit med men är det nån som har hittat nån bh med bredare axelband?

Jag har storlek 80 J och alla bhar jag har haft har bara haft smala axelband jag lyckas inte hitta någon med bredare. Det ju skit ont i axlarna när banden gräver ner sig i huden tack vare att bysten är så tung.
    Jag använder sånna där silliconlappar man kan lägga under axelbanden när jag kommer ihåg men det är endå inte så bekvämt.
    Några tips??

Det finns här och var. Dock ska som jag förstår axelbanden inte spela så stor roll. Det är "nedanverket" som ska lyfta bysten, vikten ska inte ligga på axlarna.
    Fick dock instruktion av sjukgymnast att undvika elastiska axelband då dessa var sämre för axlarna. 
  • Åsa

Någon som har testat Royces nya sport-bh/top? Den finns i större storlek än den gamla och ser ok ut på bild men har inte fått särskilt bra recensioner på Bravissimo.

• LinasKvällsbok
    c89 skrev 2012-02-18 10:44:53 följande:
    Jag har storlek 85j och jag köper bara från bravissimo. Men frakt från england så kostar en BH runt 300kr där. Jag är jättenöjd med dom, bra leveranser och pålitliga, alltid bra service också. Så jag rekommenderar verkligen bravissimo!

Här är hemsidan: www.bravissimo.com/
    Storleksomvandlare:
    www.85b.org/bra_conv.php

Verkar vara en kanon sida- tusen tack för tipset :)
  • Gladskit
    apelsin81 skrev 2012-02-25 16:15:57 följande:
    Har inte orkat läsa hela tråden så jag vet inte om någon redan tipsat om www.bhteamet.se

Jag köper alla mina BHar därifrån, de har kupor upp till K, själv drar jag 75G.
    Visst är de lite dyra, de flesta modeller igger runt 500 kr, men det är det värt att spendera tycker jag för att få en riktigt bra BH som håller grejerna på plats :)
    Kvalitén har varit riktigt bra på de BHar jag köpt, mina äldsta därifrån är 3-4 år och används fortfarande, och jag tvättar alltid mina i maskin (är för lat för att handtvätta)
    Många av deras bh'ar kommer ju dock från Freya/Fantasie och då kan det löna sig att beställa dem från England istället. Tex. från Bravissimo, Amplebosom eller Figleaves...
Svar på tråden Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?