• Anonym (Stora tutten...)

Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?

Jag har aldrig haft en bh som suttit bra, jag har alltid köpt med för små kupor= jag får 4 bröst....

Men nu var jag och fick mätt vilken bh som ska passa mig och jag ska tydligen ha 75F på bh:ar, men var hittar jag sådana till ett vettigt pris?...Hon i butiken hade bh:ar från 499:- och upp till 1500:- i min storlek...men jag vägrar lägga ut 500:- på en bh....trist!
    Var handlar ni? 

• Svar på tråden Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?
  • Bublanski
    Anonym skrev 2012-01-31 11:48:51 följande:
    hur gör man när man beställer där ifrån? jag är ju usel på engelska haha. vilken är den största storleken? hur betalar man när det inte är samma valuta? funderingarna är många
    Här kan du kolla för att se vilka engelska storlekar som motsvarar svenska storlekar, eller vilken storlek du ska ha om du går ner en i omkrets (för då ska man ju upp en i kupa)

www.figleaves.com/uk/fitting_room.asp

Den jag har finns ju tex ända upp i 70H så de har de flesta storlekar. Bara att registrera dig och betala med kort, har funkat klockrent varje gång jag beställt. Brukar ofta beställa med kompisar och dela på frakten.
  • Anonym (Stora tutten...)
    Åsa skrev 2012-01-31 12:08:32 följande:
    TS: Att handla för 90 spänn på HM kan du glömma om du vill ha en kupa som sitter bra. Du får välja, vettig bh eller billigt pris. 
    Har man upp till H finns kedjan Change. Inte samma kvalitet som i specialbutikerna men helt ok och betydligt billigare. Du kan få bh runt 300 spänn där och ofta extraerbjudanden.
    Eftersom du har F finns det numera möjligheter även i klädkedjor som har upp till detta i helt OK kvalitet (minns inte om det är Lindex eller Kappahl jag sett på) och exempelvis Ullared. Dock är detta kanske inte de skojigaste modellerna. (Över huvud taget finns det mycket roligare bh i mindre storlekar.)

Och så finns nätbutiker som ex ovannämnda Figleaves. Det finns svenska också men ska man ändå köpa på postorder/nät utan att kunna prova är det både större sortiment och bättre priser i ex engelska nätbutiker.
    Jag såg att Lindex fått in F kupor...men där jag bor hade de bara i 90 och 95 F....
  • Madida

Change har bra bh'ar. Likaså Triumph. Men då får man betala för det, köper nog aldrig en bh för mindre än 400kr. Oftast mer.

Är det inte värt det tycker du? En bra bh är viktigt.

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Aquagreen

Tycker de är riktigt trist att vanliga butiker som Lindex o HM inte har större stolekar på färgglada snygga bh'ar. Ska man ha större storlekar är de gensat mycke tråkigare färger.
    Jag har storlek 70 J oha har köpt från Change men inte nöjd med utbudet i min storlek.

• Jorun

Jag har 65F och brukade handla på change men tycker precis som någon annan i tråden att kvaliteten är kass. Dessutom har de tråkigt utbud.

Senast handlade jag en wonderbra från uppercut.se, den var suuupeeer! Men de är dyra.

Sen fick jag tips om evasunderkläder.se och har handlat där nu. Priserna var helt vettiga, jag blev förvånad. Så har beställt därifrån också och väntar på leverans. Får se hur de är.

• Anonym

igår köpte jag en på triumpf eller hur affären stavas. 100 H. den är helt underbar. det är 4st ögglor där bak och den sitter som ett smäck. den gick på 799kr. den är speciellt anpassad för fetton med stora tuttar:-P

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-17 21:15:03 följande:
    igår köpte jag en på triumpf eller hur affären stavas. 100 H. den är helt underbar. det är 4st ögglor där bak och den sitter som ett smäck. den gick på 799kr. den är speciellt anpassad för fetton med stora tuttar:-P
    hittar ingenstans där det står nån modell. det är bara "anita comfort" som står.
  • Fru Sveden

Jag har 85G och köper alla mina bh:ar på triumph. Tyvärr tror jag du har att välja på 4 bröst eller lägga mer pengar på bh:ar. Såg dock någon reklam för någon bh sida här på få (tror jag det var) och där fanns det större storlekar, men dom flesta hade flyg lite halv dåligt betyg

• Anonym (bh)

Handar alla mina på twilfit, tycker dom har bra storlekar och bra pris, har på twilfit e-kupa. tycker storleken skiljer sig beroende på vilket märke/viken butik man är i, så jag måste alltid in o testa.

• Anonym (bh)

priset bruar ligga från149:- och uppåt

Svar på tråden Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?