Inlägg från: Anonym (37 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (37 år)

Skönhet

Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:32:20 följande:
    Jag har ställt frågor som torde leda till tanke men kan dra om det: Först vill jag säga att jag själv älskar mode och påbörjade en designutbildning (som jag hoppade av), jag tycker det är ett jätteroligt sätt att uttrycka sig. Men jag tycker det finns en stor skillnad i denna fixering vid att se ung ut och ha den "perfekta kroppen" och att försöka nå det genom ingrepp. Det tycker jag stödjer den materialistiska och ytliga världen som för tillfället håller på att förstöra vår jord (nu blir det djupt och tyvärr kan jag inte dra alla argument för den åsikten, men det kanske inte spelar så stor roll).

Så, jag undrar hur ni som låter göra ingrepp, fakenaglar/hår och andra mer extrema skönhetsbehandlingar tänker? Om ni har barn, vad tror ni att ni lär dom?

så, tex.
    Mina skönhestingrepp är inget jag diskuterar med mina barn som förövrigt är små.
    Jag kanske måste förklara för minsta dottern på 2 år att nu har mamma tagit restylane, titta här nu så du lär dig

haha fan va fjantigt

Och vem förutom ni som är så emot allt vill INTE ha den perfekta kroppen.
    Ni gör ju allt för att förneka & försöka älska era kroppar fast att ni inte gör det innerst inne
  • Anonym (37 år)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:06:13 följande:
    Visst är det viktigt, det är en del av den man är och det första man förmedlar med. Jag anser att kroppen och själen är ett och inte går att separera. dvs att man bör ta hand om sig själv lika mycket inombords som utvändigt, då får man förhoppningsvis en sund balans.
    Vilken tur att jag har en sund balans då
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:08:57 följande:
    Du sätter "inte-plastik-operationer" = " inte bryur sig om sitt utseende". Det stämmer inte alls. Men de som resonerar som mig är inte intresserade av att negligera att vi blir äldre, vi är nöjda med vår ålder. Men likväl kan vi klä oss raffigt, pimpa håret, och göra oss snygga, även om vi är nöjda med det vi har
    Nej det gör jag inte alls. Men ni blir glada när ni får en rynka & kallar det & övervikten karaktär.
    Jamen varsegod jag tänker inte hänga på er iaf

Jag har opererat tuttarna bara för att jag inte hade några. alltså inga alls om du kan tänka dig.
    Sen det här med restylane är ju bara positivt. Fan vad glad jag är att jag upptäckt det

tjohoo
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:14:37 följande:
    OK, jag har ingen övervikt till att börja med (drar stlr 36, trivs bättre med min kropp nu än jag var i storlek size 0 ), nej, jag hjulade inte när jag fick rynkor, men accepterade det utan att ha några bekymmer med.
    Okej roligt för dig att du bara accepterar dina rynkor.
    Det gör jag till viss del oxå. Men dom runt munnen gjorde mig så gammal helt plötsligt.

Bara för att man gjort detta ska man tänka på hur det påverkar världen. Suck.
    Jag gör det jag vill för att må bra - fuck the rest.

Jag står för det jag gör oxå för mina barn men dom är för små nu för att fatta ens nåt av det.
  • Anonym (37 år)
    Anonym (Lilly) skrev 2012-01-27 19:25:16 följande:
    Hade Ts hållt sig borta från solen, druckit mycket vatten och hållt huden återfuktad kanske hon inte behövt se ut som en skrynklig, fläckig gammal mcdonaldspåse. Ts är inte ett piss vacker innan hon hunnit sminka ner sig på morgonen. Fläckig, ojämn, orörlig och stel med gigantiska påsar under ögonen, precis som alla andra som kännr sig tvugna att lägga sig under både spruta och kniv för att de inte brytt sig om att vårda sig själva. Jag ser det varje dag som hudterapeut, kvinnor som kommer in och gnäller över taskig, rynkig hy och "åldersfläckar" de inte behövt få förräns ibland 20-30år senare. Jag blir glad varje gång det kommer in en +55årig kvinna med åldrad värdighet som faktiskt brytt sig om att ta hand om sig själv. På riktigt och inte med Restylane.
    vad FAN vet du om mig?
  • Anonym (37 år)

BTW det jag retar mig mest på hos mamma är att hon tycker att jag är ju bara en sk "vanlig" människa som bor i den här lilla staden. Jag behöver inte fixa mig. Fan knappt jag behöver kliva ur pyjamasen på morronen enligt henne

• Anonym (37 år)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:27:36 följande:
    Jag tror inte att det var ett personangrepp utan hon pratade nog mer generellt kring kvinnors orsaker till varför de anser sig behöva restylane..
    Så var det inte för mig iaf. Jag har tagit hand om mig jämt men man åldras ju ändå
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:27:52 följande:
    Visst är det, lite fåfängt absolut, men det gör mig inte yngre (dessutom verkar mitt hår gilla detta, för det är i bättre form) och jag gör det inte för att göra mig yngre, utan för att jag tycker det är rätt kul (och trivs som brunett)
    Snacka om dubbelmoral
  • Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:29:37 följande:
    Men säg att du gör det för att må bra, men du verkar tro att man inte kan må bra med rynkor, sedan tycker jag personligen att det är snyggt med naturliga rynkor
    Jo man kan säkert må bra med rynkor. Men inte än!!! Och dessutom så skriver nån i tråden att denne blev glad åt sina rynkor.

Jag tar inte bort allt.
    Bara ynka två st
  • Anonym (37 år)
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:35:10 följande:
    Men snälla TS. Varför diskuterar du ens detta med din mamma? Om du inte säger något kommer hon säkert inte att märka det. Resultatet är ju ganska diskret så det är inte så att omgivningen märker vad man gjort. 
    Nej jag vet det var dumt av mig. Jag var bara så glad
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:34:17 följande:
    Hur som helst, självklart gör Ts som hon vill, men jag tror att hennes mamma bara vill henne väl!
    I´m a big girl now
Svar på tråden Skönhet