Alla barn funkar ju olika, så även vi vuxna. Vissa bryr sig om hår och utseende och andra inte!
Jag badade alltid med cykelbyxor på mig efter jag börjar få hår på "muffen" eftersom jag, precis som alla andra kvinnor på mammas/mormors sida, har väldigt mörkt hår och bred bikinilinje som går ner en bra bit på låren. Detta var liksom mens extremt skämmigt mellanstadiet/början på högstadiet tyckte jag. Jag ville inte raka bikinilinjen förrän en bit upp i högstadiet men heller inte visa den!
Jag är otroligt glad att min mamma var förstående och hjälpte mig med detta när jag började tänka på det!
Hon själv bryr sig på sommaren men låter håret frodas på vintern och anser att båda sakerna är ok, liksom jag gör nu. Jag vill själv ansa och raka då jag känner mig fräschast då men är helt ok med att andra låter det frodas. Jag har haft perioder då jag låtit det växa men insett att det helt enkelt inte funkar så bra för mig.
Vill TS dotter själv raka sig (eller ta bort håret på annat sätt) så är det väl helt ok, alla är olika och tänker på olika sätt! Vill hon sen sluta raka och låta det växa, jamne då är väl det lika ok!
Var glad att hon känner sånt förtroende för dig som mamma att hon ber dig om hjälp istället för att själv gå och kanske låna en lortig rakhyvel av nån annan och testa själv!